MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Surround sound kopen voor een paar tientjes en je bent gefixed. :thumbs:

Meer naar achteren zitten inderdaad.
Voor de BP zou ik als ik jou was ook proberen een paused bench record te zetten of wat paused shizzle doen. (want je wou volgens mij ook die PL wedstrijd voor beginners doen in mei?)
ik heb 2.1 surround. maar die plug ik in mijn N95, maar die gebruik ik ook voor filmen. dus vandaar dat ik ff het oude radio'tje aan zet.

en dit is me light bench day, had laatste paar sets paused gedaan. marjah 70kg is echt easy.
en naarmate 22 mei nadert, zal ik wat meer op de paused benches gaan letten. maar die PL beginnerswedstrijd heeft niet mijn hoogste prioriteit!

en dat achteruit zitten, probeer er aan te werken. heb wel het idee dat ze iedere week beter gaan.

met een wijdere stand moet je proberen meer naar achter te gaan zitten ;)

ik denk dat je je schouders niet helemaal op je bankje propt met benchen ?
in het begin volgens mij iets meer als na het unracken.
proberen nog meer tight te blijven dus?

Laatst bewerkt:
Bij het benchen...te geforceerd om de ellebogen naar binnen houden. En zodoende staan je onderarmen niet recht onder de stang en kun je niet genoeg balans en kracht houden. Als je zwaarder zou gaan zouden het uiteindelijk skullcrushers gaan worden hehe. Minder druk maken om je ellebogen tucked te houden. Zorg dat je de barbell op de juiste hoogte op het lichaam aantikt waar je de minste weerstand hebt en zorg dat je onderarmen recht onder de stang blijven. Dan kom je uiteindelijk vanzelf goed uit.

Ik vind dat ellebogen tucken ook zo'n gelul joh. Als ik ellebogen tuck dan ga ik meer met me pols van de bar af. :p
Kan zijn dat ik iets niet goed doe maar dat is wat ik ervaar in ieder geval. :p

ik vind tucked geen gelul. het is wel zo dat er te veel op gelet wordt bij mensen die het net aanleren waardoor ze in foute houdingen komen. Maar als je dit opgelost heb dan is tucked vele malen beter dan ellebogen ver naar buiten. Bij tucked dwing je het gewicht omhoog, bij niet tucked valt die opwaartse druk weg en wordt drukken op ruwe kracht en niet op techniek.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/bench-press-database-235157/
misschien handig om door te bladeren.

klopt. ik probeer wel goed te tucken idd.
dus volgens jou is het slimmer om hier ff wat minder focus op te geven?

maar heb je dan niet snel dat je hier weer een gewoonte van gaat maken, en zodra je het weer probeert met precies hetzelfde verhaal zit?

Ik zeg niet dat je tucked moet vergeten. Ik zeg dat je de focus elders moet leggen ipv druk maken dat je ellebogen getucked zijn. Als je bij het klaar liggen eerst druk maakt over je ellebogen dan duw je ze zoals in je filmpje a la CGBP langs je lichaam. De barbell raakt uit zijn baan, jij probeert te compenseren door je onderarmen richting je hoofd te bringen. En zo gaat heel de ROM naar de klote.

Wat ik deed was eerst gewicht uit het rack pakken. Beweeg het naar de plek waar je de minste weerstand voelt. Dat is je meest optimale baan en dat is waar je focus moet liggen. In een rechte lijn, in die optimale baan, laat je de stang zakken. De barbell raakt je lichaam op een bepaalde plek en jij weet vervolgens automatisch hoe ver je ellebogen getucked moeten gaan worden.

Ellebogen tucken wordt dan meer een automatisch gevolg ipv wat je nu doet alsof het de focus en basis is.

Ik weet wel dat tucken beter is maar mensen letten er veelste veel op en dat gaat juist ten kostte van je kracht en techniek, zoals jij aangaf de polsen glijden weg van de bar.

@ Mikeo26

Let op bij het squatten op de diepte en de knieën. Maw hoge squats en je knieën vouwen naar binnen wat niet de bedoeling is. De rest heb ik nog niet bekeken.

---------- Toegevoegd om 18:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:41 ----------

Vandaag voor het eerst powerclean gedaan (ok op die 2 reps bij RPB na :D), op het filmpje staat de laatste 2x70kg van een set van 5 (filmer dacht dat ik er maar 1 zou doen). Ook een filmpje van m'n frontsquat (3x120kg). Comments zeer welkom!

http://www.youtube.com/watch?v=cm7uf4kOBoM

http://www.youtube.com/watch?v=hjh6PNwL5ac
Die pc is een reverse curl. Je moet explosief trekken met je heupen en je armen doen alleen maar dienst als connectie tussen je rug en de bar. Daar hoef je helemaal niks mee te doen dan alleen maar vast te houden. En het moet natuurlijk veel explosiever. Heb je de beschrijving van de pc in Starting Strength gelezen? Erg duidelijk daar in...

Powerclean moet veel explosiever, halverwege je heup moet je een sprong maken en je moet een beetje naar beneden buigen en dan weer omhoog Squaten. Op een gegeven moment kun je niet meer 'powercleanen' met alleen je onderarmen.

En strik je veters. :D:D

@ Mikeo26

Let op bij het squatten op de diepte en de knieën. Maw hoge squats en je knieën vouwen naar binnen wat niet de bedoeling is. De rest heb ik nog niet bekeken.

ja, ik probeer op diepte te letten. meeste reps zijn wel parallel volgens mij.
sommige niet. dit was de eerste set. van de andere 5 sets waren er sommige zelfs een stuk dieper. en sommige ook weer niet.
moet meer gecontroleerd dus. maar ik heb geen spiegel (wat ook beter is).

en knieën doe ik mijn best die goed naar buiten te duwen. alleen met het vele kracht zitten willen ze naar binnen en moet ik ze steeds corrigeren...

is hier iets aan te doen, of is dit gewoon iets wat steeds beter zal gaan?

ja, ik probeer op diepte te letten. meeste reps zijn wel parallel volgens mij.
sommige niet. dit was de eerste set. van de andere 5 sets waren er sommige zelfs een stuk dieper. en sommige ook weer niet.
moet meer gecontroleerd dus. maar ik heb geen spiegel (wat ook beter is).

en knieën doe ik mijn best die goed naar buiten te duwen. alleen met het vele kracht zitten willen ze naar binnen en moet ik ze steeds corrigeren...

is hier iets aan te doen, of is dit gewoon iets wat steeds beter zal gaan?

Iets minder wijd staan. ;)

Die pc is een reverse curl. Je moet explosief trekken met je heupen en je armen doen alleen maar dienst als connectie tussen je rug en de bar. Daar hoef je helemaal niks mee te doen dan alleen maar vast te houden. En het moet natuurlijk veel explosiever. Heb je de beschrijving van de pc in Starting Strength gelezen? Erg duidelijk daar in...

hmm ik probeerde juist zo weinig mogelijk m'n onderarmen te gebruiken en de kracht uit m'n benen en traps (powershrug) te halen. gaat dus blijkbaar nog niet goed :roflol:

hmm ik probeerde juist zo weinig mogelijk m'n onderarmen te gebruiken en de kracht uit m'n benen en traps (powershrug) te halen. gaat dus blijkbaar nog niet goed :roflol:

Lol nee als je je uitvoering bekijkt is dit een power reverse curl. :roflol:
Wil je meer benen gebruiken dan moet je iets dieper beginnen ook en dan met je knieen buigen. (hoe lastig het ook is)

http://www.youtube.com/watch?v=o0vSU4di9eM&feature=fvw&fmt=18

Dit is een mooie voorbeeld van een goede powerclean. Hij zakt wel erg diep maar dan haal je ook veel meer uit je benen.

Laatst bewerkt:
die diepte is niks mis mee... tis geen deadlift ;)

Ik bedoel de diepte waarin hij buigt met z'n knieen. Startpositie is oke maar hij buigt wel diep daarna, niet dat het uitmaakt maar het lijkt mij meer op een reguliere Clean dan een Powerclean, maar achja, gewicht = gewicht.

---------- Toegevoegd om 19:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:11 ----------

post eens een keer een filmpje van jou cleans mino :D

http://www.youtube.com/watch?v=abIN949fkW4&fmt=18

Niet echt recent maar achja. Je ziet wel dat ik in ieder geval een sprongetje maak en dat ik halverwege me heupen al met de beweging begin. :p

ok duidelijk... PCs nog heel veel werk :) (had ook niet anders verwacht aangezien ik alle oefeningen die ik voor het eerst doe waardeloos uitvoer :D)

he ik maak ook een sprongetje!

---------- Toegevoegd om 19:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:15 ----------

Al je oefeningen doe je sowieso waardeloos, al is het de 100ste keer. :D

aardig aan het haten voor een mannetje met zulke minimale stats :)

Terug
Naar boven