AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

hmm ik probeerde juist zo weinig mogelijk m'n onderarmen te gebruiken en de kracht uit m'n benen en traps (powershrug) te halen. gaat dus blijkbaar nog niet goed :roflol:
Ik weet zeker dat je je armen gebruikt omdat het niet explosief is. Dus het kan niet anders dan dat je dat gewicht naar boven krijgt met je armen. Heb je al geprobeerd om te beginnen met hangcleans? Doe eerst een paar reps hangcleans vanaf de helft van je bovenbenen flink explosief zodat je er wat mee vertrouwd raakt. Daarna begin je met een paar reps van net onder je knie hangcleans. Rustig voorbij je knie en dan ongeveer op de helft van je bovenbenen een sprong + shrug maken. Zonder dat je je armen gebruikt. Makkelijkst is op een hookgrip te gebruiken. Dan heb je al minder de neiging op je armen te gebruiken. En als laatste doe je de reps vanaf de grond. Doe ze gewoon eerst rustig voorbij je knie en knal dan omhoog. Het word later vanzelf wel 1 soepele snelle beweging.

he ik maak ook een sprongetje!

---------- Toegevoegd om 19:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:15 ----------

aardig aan het haten voor een mannetje met zulke minimale stats :)

Pas op voor ik wat KFC door je mond prop. :D

Ik bedoel de diepte waarin hij buigt met z'n knieen. Startpositie is oke maar hij buigt wel diep daarna, niet dat het uitmaakt maar het lijkt mij meer op een reguliere Clean dan een Powerclean, maar achja, gewicht = gewicht.

---------- Toegevoegd om 19:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:11 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=abIN949fkW4&fmt=18

Niet echt recent maar achja. Je ziet wel dat ik in ieder geval een sprongetje maak en dat ik halverwege me heupen al met de beweging begin. :p

Al je oefeningen doe je sowieso waardeloos, al is het de 100ste keer. :D
Jouw pc's zien er anders ook niet echt werelds uit hoor...

Ik weet zeker dat je je armen gebruikt omdat het niet explosief is. Dus het kan niet anders dan dat je dat gewicht naar boven krijgt met je armen. Heb je al geprobeerd om te beginnen met hangcleans? Doe eerst een paar reps hangcleans vanaf de helft van je bovenbenen flink explosief zodat je er wat mee vertrouwd raakt. Daarna begin je met een paar reps van net onder je knie hangcleans. Rustig voorbij je knie en dan ongeveer op de helft van je bovenbenen een sprong + shrug maken. Zonder dat je je armen gebruikt. Makkelijkst is op een hookgrip te gebruiken. Dan heb je al minder de neiging op je armen te gebruiken. En als laatste doe je de reps vanaf de grond. Doe ze gewoon eerst rustig voorbij je knie en knal dan omhoog. Het word later vanzelf wel 1 soepele snelle beweging.

thx, ik ga beginnen met hangcleans. had de tip ook net in m'n log gekregen. binnenkort meer filmpjes :)

Jouw pc's zien er anders ook niet echt werelds uit hoor...

Sowieso was het niet serieus bedoeld en ja me PC's zijn niet goed maar ietsjes explosiever en meer techniek. Als ik zak merk ik wel dat ik iets vlugger me balans verlies maar ik ben er nog mee bezig. :)
Ik zal binnenkort wat PC's posten.

ben benieuwd!

Lol nee als je je uitvoering bekijkt is dit een power reverse curl. :roflol:
Wil je meer benen gebruiken dan moet je iets dieper beginnen ook en dan met je knieen buigen. (hoe lastig het ook is)

http://www.youtube.com/watch?v=o0vSU4di9eM&feature=fvw&fmt=18

Dit is een mooie voorbeeld van een goede powerclean. Hij zakt wel erg diep maar dan haal je ook veel meer uit je benen.

Dat is geen powerclean maar een squat clean.
Power = work x distance.
Je wil hem dus zo hoog mogelijk opvangen voor het power aspect.

Laatste filmpje van mij vandaag :P Moet nog wat werken aan m'n upperback tightness, verder ben ik wel tevreden aan het worden, zeker vergeleken met een paar maanden geleden.

8x140kg squat

http://www.youtube.com/watch?v=wgPqDfCB7fA

Power = work x distance.
Je wil hem dus zo hoog mogelijk opvangen voor het power aspect.

Je snapt dat als het gewicht zwaarder wordt je automatisch het gewicht lager moet opvangen? Anders zou een PC alleen met relatief lichte gewichten gedaan kunnen worden wat gewoon onzin is.

Je snapt dat als het gewicht zwaarder wordt je automatisch het gewicht lager moet opvangen? Anders zou een PC alleen met relatief lichte gewichten gedaan kunnen worden wat gewoon onzin is.

:roflol:

Nee, je word sterker en tilt meer gewicht.
Hahah are you for real?

Dat je sterker wordt en meer kunt cleanen staat niet automatisch evenredig aan de hoogte dat je een gewicht kunt cleanen en moet je op den duur meer zakken om het op te kunnen vangen. Dus ja...i'm for real.

idd, check die gewichtheffers eens!
en corpaul: niks mis met je upperback tightness zo te zien. ik zou de bar alleen wel lager neerleggen.

Ik bedoel de diepte waarin hij buigt met z'n knieen. Startpositie is oke maar hij buigt wel diep daarna, niet dat het uitmaakt maar het lijkt mij meer op een reguliere Clean dan een Powerclean, maar achja, gewicht = gewicht.

staat inderdaad niet bij dat hij een powerclean wil doen :D

ik heb 1 van de gerespecteerde oly mannen (volgens mij tom vt) wel eens zien posten dat alle cleans waarbij de barbell opgevangen word met de benen boven par tellen als een powerclean

dus in jouw theorie zou je bij hang cleans dus ook moeten gaan dippen op een bepaald punt?

als je gewoon sterker word hoef je echt niet dieper te gaan zakken, je kan uiteraard wel de keuze maken om em dieper op te vangen om meer gewicht te kunnen pakken

Als je niet dipt bij een hangclean is het eigenlijk een hang-powerclean. Oly lifters dippen ook gewoon bij een hangclean.

corpaul: niks mis met je upperback tightness zo te zien. ik zou de bar alleen wel lager neerleggen.
nog lager :eek: zal het eens proberen, heb nu net een positie gevonden waar ik geen last van m'n polsen ofzo krijg :)

misschien zeg ik het fout, ik kom eerst met m'n kont omhoog bij een paar reps dus dat kan nog wat tighter.

Very nice reverse curl Paul. En squat gewoon doen wat prettig voelt. Op zich ligt de stang niet verkeerd hoor.

Very nice reverse curl Paul. En squat gewoon doen wat prettig voelt. Op zich ligt de stang niet verkeerd hoor.

thx, vind het eigenlijk wel bizar dat ik een bb curl (zelfs cheated) tot 60kg 1 kan en een fokking reverse curl zo ff 5x70 doe :cool:

iemand nog comments op mijn lifts

iemand nog comments op mijn lifts

Aaah sorry man:o

squat ziet er goed uit. Ik zie niet helemaal in waarom je nog verder naar achteren moet zitten. Volgens mij doe je dat al redelijk goed. Bovenrug kan nog meer spanning op. Borst naar voren drukken, ellebogen naar beneden.

Terug
Naar boven