Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

goed opletten dat je knieen niet naar binnen gaan bij die squat! gebeurt nog niet maar ze neigen er wel naar toe zo te zien

Gebeurt wel alleen zie je het niet goed door z'n trainingsbroek. :p
Goed opletten bij z'n reps en je merkt het.

Gebeurt wel alleen zie je het niet goed door z'n trainingsbroek. :p
Goed opletten bij z'n reps en je merkt het.

ze gaan een beetje, maar ik corrigeer ze constant...

@g-men
aan mijn knieën te zien "zit" ik ook al best ver naar achter idd.
maar miss moet ik meer vertrouwen krijgen en meer naar achteren gaan zitten. al weet ik niet of het dan goed zal aflopen :P

ze gaan een beetje, maar ik corrigeer ze constant...

@g-men
aan mijn knieën te zien "zit" ik ook al best ver naar achter idd.
maar miss moet ik meer vertrouwen krijgen en meer naar achteren gaan zitten. al weet ik niet of het dan goed zal aflopen :P

Wil je dat ook hebben als je PR's gaat halen? :)
Niet doen en corrigeren maar gewoon in 1x juist. Like I said probeer volgende keer ietsjes minder wijd, bij mij heeft het geholpen door minder overdreven wijd te staan en 1) Squat ik beter, 2) Zit ik meer naar achter en 3) Geen last van krakende en irriterende knieen.

:)

heupen lijden de beweging bij een pl squat, maar dat wil niet zeggen dat je ze echt heeeel ver naar achteren moet gooien, dat heeft weer consequenties voor de druk op je onderrug namelijk. zolang je de beweging start met je heupen naar achteren te gooien ipv eerst je knieën te buigen, dat zit je wel goed

Wil je dat ook hebben als je PR's gaat halen? :)
Niet doen en corrigeren maar gewoon in 1x juist. Like I said probeer volgende keer ietsjes minder wijd, bij mij heeft het geholpen door minder overdreven wijd te staan en 1) Squat ik beter, 2) Zit ik meer naar achter en 3) Geen last van krakende en irriterende knieen.

maar verder naar achter "zitten" zal niet lukken fawaz. als je ziet zijn mijn scheenbenen al bijna verticaal. ik kan ze niet buigen.

:)

heupen lijden de beweging bij een pl squat, maar dat wil niet zeggen dat je ze echt heeeel ver naar achteren moet gooien, dat heeft weer consequenties voor de druk op je onderrug namelijk. zolang je de beweging start met je heupen naar achteren te gooien ipv eerst je knieën te buigen, dat zit je wel goed

dat is een goeie, zal de volgende keer eens een poging wagen.
alleen is dat vaak makkelijk gezegd, probeer het iedere training beter te doen alleen is dat zo makkelijk nog niet.

---------- Toegevoegd om 22:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:44 ----------

Die beweging maak ik ook en dan krijg ik te horen dat ik raar Squat? ???

http://www.youtube.com/watch?v=ztN71Ji0_Vw&fmt=18

je knieën zijn ver voor je tenen mino. is niet echt "naar achter gooien" imo

dat is een goeie, zal de volgende keer eens een poging wagen.
alleen is dat vaak makkelijk gezegd, probeer het iedere training beter te doen alleen is dat zo makkelijk nog niet.

---------- Toegevoegd om 22:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:44 ----------

je knieën zijn ver voor je tenen mino. is niet echt "naar achter gooien" imo

Pas als je maxt zal het achter zitten echt lastig worden. Je bent dan met meerdere dingen bezig dat je het kan vergeten. Daarom dat het belangrijk is dat je de uitvoering automatisch doet, is wel lastig.

Knieen voor me tenen boeit niet heb ik gehoord van meerdere. ;)

Die beweging maak ik ook en dan krijg ik te horen dat ik raar Squat? ???

http://www.youtube.com/watch?v=ztN71Ji0_Vw&fmt=18
Je begint de beweging met het breken van je heupen maar na 5cm met je ass naar achteren gaan stop je daarmee en zak je door je knieen. Nog meer naar achter zitten. Bovendien zet je je buik de hele tijd uit en dan als je gaat squaten hou je hem in. Uitzetten, maak je core zo groot mogelijk.

Pas als je maxt zal het achter zitten echt lastig worden. Je bent dan met meerdere dingen bezig dat je het kan vergeten. Daarom dat het belangrijk is dat je de uitvoering automatisch doet, is wel lastig.

Knieen voor me tenen boeit niet heb ik gehoord van meerdere. ;)
Dat knieen voor je tenen maakt qua krachten op je kniepezen msch niet echt uit maar uit biomechanisch oogpunt maak je je lift een stuk inefficienter. Je zit nu net op parallel met je bovenbenen terwijl je een behoorlijk eind zakt. Als je meer naar achter gaat zitten en wat wijder gaat staan beweeg je de halter wsch een stuk minder omlaag.

Je snapt dat als het gewicht zwaarder wordt je automatisch het gewicht lager moet opvangen? Anders zou een PC alleen met relatief lichte gewichten gedaan kunnen worden wat gewoon onzin is.
Maar als je hem zo laag opvangt dat je met je benen onder parallel komt heet het geen powerclean meer. Dus relatief gezien pak je altijd lagere gewichten dan bij een squatclean.

Je begint de beweging met het breken van je heupen maar na 5cm met je ass naar achteren gaan stop je daarmee en zak je door je knieen. Nog meer naar achter zitten. Bovendien zet je je buik de hele tijd uit en dan als je gaat squaten hou je hem in. Uitzetten, maak je core zo groot mogelijk.

Dat knieen voor je tenen maakt qua krachten op je kniepezen msch niet echt uit maar uit biomechanisch oogpunt maak je je lift een stuk inefficienter. Je zit nu net op parallel met je bovenbenen terwijl je een behoorlijk eind zakt. Als je meer naar achter gaat zitten en wat wijder gaat staan beweeg je de halter wsch een stuk minder omlaag.

Thanks voor je duidelijke antwoord!
Ik zet me buik inderdaad niet uit omdat ik me buik altijd probeer aan te spannen om een beetje steviger te staan.
Ik ga volgende keer even kijken of ik me buik kan blijven uitzetten om te kijken wat dit gaat doen voor mij. :)
En inderdaad meer naar achteren, working on it!

Ik bedoel de diepte waarin hij buigt met z'n knieen. Startpositie is oke maar hij buigt wel diep daarna, niet dat het uitmaakt maar het lijkt mij meer op een reguliere Clean dan een Powerclean, maar achja, gewicht = gewicht.

http://www.youtube.com/watch?v=abIN949fkW4&fmt=18

Niet echt recent maar achja. Je ziet wel dat ik in ieder geval een sprongetje maak en dat ik halverwege me heupen al met de beweging begin. :p
Dat mag zo zijn, maar buig jij ook niet even te snel de armen? Het lijkt wel alsof je begint met een BOR en dan een soort axle clean met sprong doet. Moet je met een PC niet met gestrekte armen de vaart in de stang brengen, en pas na het sprongetje meteen onder de stang kruipen, waarbij ook de armen pas buigen? Zoals je het in het filmpje doet kom je denk nog wel weg met 70kg, maar zodra het zwaarder wordt lukt dat zo niet meer zou ik denken.

Dat mag zo zijn, maar buig jij ook niet even te snel de armen? Het lijkt wel alsof je begint met een BOR en dan een soort axle clean met sprong doet. Moet je met een PC niet met gestrekte armen de vaart in de stang brengen, en pas na het sprongetje meteen onder de stang kruipen, waarbij ook de armen pas buigen? Zoals je het in het filmpje doet kom je denk nog wel weg met 70kg, maar zodra het zwaarder wordt lukt dat zo niet meer zou ik denken.

Inderdaad ik moet me armen recht houden tot aan de sprong en vanaf dan buigen goed gezien. :)

Denk dat dat wel meevalt, want dan moet je het zwaartepunt corrigeren door verder voorover te buigen.

Die wordt sowieso ook kleiner. Veel oly lifters die close stance staan en 'attg' gaan, gaan eigenlijk met hun bovenbenen vaak net iets onder parallel omdat hun knieen zo ver naar voren gaan. Als je je benen wijder doet terwijl je ook meer naar achter gaat zitten heffen die romveranderingen elkaar op. Als je wijder gaat staan maak je in feite de afstand van je heup tot het midden van je voet kleiner dus hoef je minder ver voorover te buigen. Kijk maar naar sumosquaters, hun torso is zowat haaks op de grond.

Bovendien zet je je buik de hele tijd uit en dan als je gaat squaten hou je hem in. Uitzetten, maak je core zo groot mogelijk.

Buik uitzetten tijdens squat zonder belt? Is de eerste keer dat ik dat hoor, kun je dat uitleggen?

Die wordt sowieso ook kleiner. Veel oly lifters die close stance staan en 'attg' gaan, gaan eigenlijk met hun bovenbenen vaak net iets onder parallel omdat hun knieen zo ver naar voren gaan. Als je je benen wijder doet terwijl je ook meer naar achter gaat zitten heffen die romveranderingen elkaar op. Als je wijder gaat staan maak je in feite de afstand van je heup tot het midden van je voet kleiner dus hoef je minder ver voorover te buigen. Kijk maar naar sumosquaters, hun torso is zowat haaks op de grond.

Merk wel dat ik met wide stance echt een ROM van een paar cm's heb ja. :p
Even wennen aan het wide stance en ik kan denk ik ferm over me huidige record Squatten.

Terug
Naar boven