- Waardering
- 1.520
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
@Mikeo
Neem je grip op een zodanige breedte dat je onderarmen zo vertikaal mogelijk staan in de onderste positie van de beweging.
Ik heb begrepen van WimWam en Huggy dat er nog heel veel gedrukt word met de ellebogen niet naar binnen.
We worden natuurlijk overspoeld door filmpjes van Amerikanen op het internet die dat wel doen...
Ik heb er zelf door een gevoelige schouder trouwens wel veel baat bij, dat ik mijn ellebogen meer naar binnen hou.
Succes.
Ik vind dat je niet geforceerd je ellebogen naar binnen moet houden, houd het "natuurlijk"Bij het benchen...te geforceerd om de ellebogen naar binnen houden. En zodoende staan je onderarmen niet recht onder de stang
zorg dat je onderarmen recht onder de stang blijven.
Neem je grip op een zodanige breedte dat je onderarmen zo vertikaal mogelijk staan in de onderste positie van de beweging.
Zie ook hierboven, niet overdrijven.Ik vind dat ellebogen tucken ook zo'n gelul joh. Als ik ellebogen tuck dan ga ik meer met me pols van de bar af.
Kan zijn dat ik iets niet goed doe maar dat is wat ik ervaar in ieder geval.![]()
Hmmm...ik vind tucked geen gelul. het is wel zo dat er te veel op gelet wordt bij mensen die het net aanleren waardoor ze in foute houdingen komen. Maar als je dit opgelost heb dan is tucked vele malen beter dan ellebogen ver naar buiten. Bij tucked dwing je het gewicht omhoog, bij niet tucked valt die opwaartse druk weg en wordt drukken op ruwe kracht en niet op techniek.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/bench-press-database-235157/
misschien handig om door te bladeren.
Ik heb begrepen van WimWam en Huggy dat er nog heel veel gedrukt word met de ellebogen niet naar binnen.
We worden natuurlijk overspoeld door filmpjes van Amerikanen op het internet die dat wel doen...
Ik heb er zelf door een gevoelige schouder trouwens wel veel baat bij, dat ik mijn ellebogen meer naar binnen hou.
Succes.