XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

@Mikeo

Bij het benchen...te geforceerd om de ellebogen naar binnen houden. En zodoende staan je onderarmen niet recht onder de stang
zorg dat je onderarmen recht onder de stang blijven.
Ik vind dat je niet geforceerd je ellebogen naar binnen moet houden, houd het "natuurlijk"
Neem je grip op een zodanige breedte dat je onderarmen zo vertikaal mogelijk staan in de onderste positie van de beweging.

Ik vind dat ellebogen tucken ook zo'n gelul joh. Als ik ellebogen tuck dan ga ik meer met me pols van de bar af. :p
Kan zijn dat ik iets niet goed doe maar dat is wat ik ervaar in ieder geval. :p
Zie ook hierboven, niet overdrijven.

ik vind tucked geen gelul. het is wel zo dat er te veel op gelet wordt bij mensen die het net aanleren waardoor ze in foute houdingen komen. Maar als je dit opgelost heb dan is tucked vele malen beter dan ellebogen ver naar buiten. Bij tucked dwing je het gewicht omhoog, bij niet tucked valt die opwaartse druk weg en wordt drukken op ruwe kracht en niet op techniek.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/bench-press-database-235157/
misschien handig om door te bladeren.
Hmmm...
Ik heb begrepen van WimWam en Huggy dat er nog heel veel gedrukt word met de ellebogen niet naar binnen.
We worden natuurlijk overspoeld door filmpjes van Amerikanen op het internet die dat wel doen...
Ik heb er zelf door een gevoelige schouder trouwens wel veel baat bij, dat ik mijn ellebogen meer naar binnen hou.

Succes.

Buik uitzetten tijdens squat zonder belt? Is de eerste keer dat ik dat hoor, kun je dat uitleggen?
Ik vind dat Tjok een paar hele zinnige berichten heeft geplaatst.
Maar, ik ben zelf van mening dat je niet moet proberen om je buik(/core) zo groot mogelijk te maken.
Dat geeft wel stabiliteit natuurlijk, maar ik denk dat je beter een harde, gespannen "platte" buik kunt maken.
Een buik zoals je zou "zetten" als iemand er in zou gaan slaan, is de sterkste buik denk ik.
Ik zou met een maximaal uitgezette buik bang zijn voor een navelbreuk... :o

Ik heb het effe vanuit de stoel geprobeerd en het is wel mogelijk om uit te zetten + aan te spannen, misschien bedoeld hij het op die manier. Toch voelt het voor mij niet zo strak aan als normaal aanspannen.

Ik heb het effe vanuit de stoel geprobeerd en het is wel mogelijk om uit te zetten + aan te spannen, misschien bedoeld hij het op die manier. Toch voelt het voor mij niet zo strak aan als normaal aanspannen.
Als ik mijn buik maximaal uitzet, val ik voorover denk ik. :D

Ik vind dat je niet geforceerd je ellebogen naar binnen moet houden, houd het "natuurlijk"
Neem je grip op een zodanige breedte dat je onderarmen zo vertikaal mogelijk staan in de onderste positie van de beweging.

Als het zwaar wordt en ik laat me ellebogen naar buiten komen dan verlies ik druk en kan het uitstoten dan wel vergeten. Als het zwaar wordt druk ik dus bewust me ellebogen naar binnen. Ik dwing op die manier de spanning omhoog ipv opzij zodat de spanning en kracht verloren gaat. Dit is puur eigen bevinding overigens.

Ik persoonlijk zie het nut niet om met ellebogen uit te benchen. Leuk voor mensen met sterke borst en biceps, maar ik heb er geen reet aan. Borst is zwak bij mij en ik druk puur op triceps en bovenrug. Me borst doet relatief weinig. Door zoveel mogelijk spieren aan te spreken ga je meer drukken. Mij zul je dus nooit zien benchen als een wimwam of huggy qua techniek.

En de reactie van buik uitzetten bij het squaten zonder belt is niet zo vreemd. Ook zonder belt moet je je core aanspannen en zet je buik automatisch wat uit. Hoe wil je anders spanning in je lichaam houden en voorkomen dat je torso voorover dondert? Overdreven je buik uitduwen en denken dat je dan spanning hebt...that's a joke. En in dat geval ben ik het eens dat buik uitzetten gewoon dom en nadelig is.

Laatst bewerkt:
Waarom met belt wel uitzetten en zonder niet? Je moet altijd uitzetten. Uitzetten en dan aanspannen.

inderdaad, een belt leert je juist je buik goed uit te zetten

je moet die shit harder uitzetten dan een dr phil of oprah talkshow op je beeldbuis

Waarom met belt wel uitzetten en zonder niet? Je moet altijd uitzetten. Uitzetten en dan aanspannen.
Ik heb het geprobeerd, en het gaat inderdaad wel.
En het gaat zelfs goed! :thumb:
Maar het ziet er in mijn geval niet uit! :o
Al zal het niet heel veel uitmaken of je een platte aangespannen buik maakt, of hem echt maximaal uitzet imo.

inderdaad, een belt leert je juist je buik goed uit te zetten

je moet die shit harder uitzetten dan een dr phil of oprah talkshow op je beeldbuis
:roflol:
Is het je al eens opgevallen dat zulke types wel de meeste dollars binnenhalen..?
Frustrerend... :(

Volgens mij is Minotaures zijn squat ook high bar? Of lijkt dat zo?

Zonder belt zijn je transversus abdominis je natuurlijke "belt".
Een leren belt doet die functie overnemen doordat via je middenrif je buik uit duwt tegen de belt.

Dus als je je buik uitduwt zonder belt vraag ik me af of je transversus abdominis wel naar behoren kan functioneren.

wat zou je daar nou goed tegen kunnen doen om dat te voorkomen, het buigen van de bovenrrug. en dan afgezien van veel volume op de squat draaien met een gewicht waarbij het niet gebeurd...pin gm's? en dingen om je lats en traps sterker te maken?

Mooi, gelijk calf raises erbij gedaan, goed bezig Sanca!
Pas op dat je hiel niet los komt, is en blijft lastig hehe. :)

Terug
Naar boven