XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

3x130kg small grip benchpress

Aardig gewicht! Wel wat opmerkingen:

- leer jezelf een stabiele houding aan. Als je nu je voeten ziet, staan die klaar om elk moment te gaan tapdancen. Je voeten moeten stevig staan, wat een betere basis geeft om nog meer te drukken.

- Kan vanwege de donkere achtergrond niet zien of je je borst aanraakt. Doe je dat niet: waarom niet?

- Vanuit deze hoek is het lastig te zien hoe je ellebogen bewegen. Het lijkt alsof ze exact 90 graden naar buiten wijzen. Als dat klopt: probeer ze naar binnen te houden.

Moet toch wel redelijk snel 3x140 in zitten als je je techniek wat bijschaaft.

Ik heb het idee dat bovenkant rug/schouders niet stabiel zijn. Meer in de bank drukken.

ik denk als je zo blijft door blijft drukken op deze manier
dat je ellebogen naar de klote gaan
mooi gewicht dat weer wel
maar je moet je ellebogen wat meer langs je lichaam bewegen
maar misschien is dat jou opzet wel niet?

Ik denk dat als je je handen iets breder zet de positie van de ellebogen vanzelf beter word

Aardig gewicht! Wel wat opmerkingen:

- leer jezelf een stabiele houding aan. Als je nu je voeten ziet, staan die klaar om elk moment te gaan tapdancen. Je voeten moeten stevig staan, wat een betere basis geeft om nog meer te drukken.

- Kan vanwege de donkere achtergrond niet zien of je je borst aanraakt. Doe je dat niet: waarom niet?

- Vanuit deze hoek is het lastig te zien hoe je ellebogen bewegen. Het lijkt alsof ze exact 90 graden naar buiten wijzen. Als dat klopt: probeer ze naar binnen te houden.

Moet toch wel redelijk snel 3x140 in zitten als je je techniek wat bijschaaft.

Over mijn voeten moet ik je gelijk geven. De techniek van rug archen en voeten stabiel zetten heb ik nog niet helemaal onder controle merk ik nu.
De 1e rep is misschien niet 100% tot op de borst maar de 2 andere toch wel.
Ellebogen verder naar binnen ga ik volgende keer zeker proberen.

Het is de bedoeling dat de stang je borst raakt en je kan beter je voeten stil houden zodat je kracht uit je benen kan halen met banken ;)

Zie boven.

Ik heb het idee dat bovenkant rug/schouders niet stabiel zijn. Meer in de bank drukken.

Het is ook maar een prutsbankje. Tijdje geleden bij iemand getraind die een barbarian bank had, en die was een stuk breder. Daar kon ik merkbaar beter op drukken. Bedankt voor de tip.

ik denk als je zo blijft door blijft drukken op deze manier
dat je ellebogen naar de klote gaan
mooi gewicht dat weer wel
maar je moet je ellebogen wat meer langs je lichaam bewegen
maar misschien is dat jou opzet wel niet?

Volgende keer ga ik hem doen met ellebogen tegen mijn zij. Kijken wat dat doet. Op het filmpje staan ze inderdaad nogal wijd naar buiten.

Ik denk dat als je je handen iets breder zet de positie van de ellebogen vanzelf beter word

Makes sense. Als ik hem zo smal vastpak dan moet ik echt 'wringen' om de ellebogen smal langs mijn lichaam te plaatsen. Voelt niet natuurlijk aan in elk geval.

Ik heb het filmpje nog een paar x bekeken maar je raakt echt je borst niet aan het maakt mij niet uit maar je houd jezelf voor de gek.

Ik heb het filmpje nog een paar x bekeken maar je raakt echt je borst niet aan het maakt mij niet uit maar je houd jezelf voor de gek.

ook nog eens gekeken en het scheelt misschien een centimeter
volgende keer nog wat lager dan
dus ik onthoud; voeten plat op de grond, rug/schouders in de bank duwen, ellebogen naar binnen en nog wat lager zakken
Dit dames en heren is een perfecte small grip benchpress

Check, ben benieuwd naar de verbeterde versie. Suc6!

Tikte je met je 1x160 bench ook niet je borst aan?

volgende keer nog wat lager dan
dus ik onthoud; voeten plat op de grond, rug/schouders in de bank duwen, ellebogen naar binnen en nog wat lager zakken
Dit dames en heren is een perfecte small grip benchpress

Oke man succes het gaat je lukken en anders doe je een stapje terug kwa gewicht. Zodat je je techniek kan verbeteren en daarna weer 3 stappen vooruit kan maken ;)

Check, ben benieuwd naar de verbeterde versie. Suc6!

komt er binnenkort aan

Tikte je met je 1x160 bench ook niet je borst aan?

toch wel, was zo zwaar dat hij diep genoeg zakte
Wat bench jij dan? 180 for reps?

Oke man succes het gaat je lukken en anders doe je een stapje terug kwa gewicht. Zodat je je techniek kan verbeteren en daarna weer 3 stappen vooruit kan maken ;)

komt goed - volgende keer 100kg mooie reps maken en stilaan gewicht terug omhoog gooien

De 1e rep is misschien niet 100% tot op de borst maar de 2 andere toch wel.

kom op dude... wel touchen? een centimeter...? je ziet het filmpje zelf toch ook... dit is je 2e rep op zen laagst:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

je moet het zelf weten natuurlijk, maar ga gewoon touchen. zo hou je jezelf voor de gek.

het lijkt wel of iedereen dat graag doet bij benchen en dan nog pissig word ook als ze geconfronteerd worden met de feiten, jij komt ook al fel reageren @ wesley alstie gewoon zegt hoe het zit...

dit is de pl sectie, hier word waarde gehecht aan full rom lifts.

Steviger uitstappen de max is echt 3 stappen maken met het gewicht in je nek je blijft maar stapjes maken zonden van de energie.

Ik denk dat je de stang ook nog lager in je nek kan leggen omdat je nu onderin erg naar vooren duikt. (niet zo goed voor je onderrug)

Verder was de diepte prima.

Dankje voor je comment!
Ja het was even een gedoe met het stappen doordat ik niet wou dat ik tegen de rack aankwam in de bottom positie. :)
Ja ik merk wel dat ik veel naar voren leun, zou dat met de barpositie te maken hebben?
Ik ga het weer uitproberen om de bar lager te leggen, thanks!

Je staat wel erg lang met die stang op je nek voor je de buiging maakt

Verder vind ik de lift er wel ok uitzien voor een lift die tegen je max aanzit, maar je rug bolt wel als ik het goed zie. Als je daar bij lichtere gewichten ook last van hebt zou ik zeker wel wat aan je flexibiliteit doen.

Terug
Naar boven