XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

D'r is idd een heel verschil tussen de Conjugated Method, die westside gebruikt, en promoot, en hoe er getraint wordt bij Louie Simmons in z'n hok.

om even te mierennken, WSB is geen Conjugated method ook al claimen ze dat wel. WSB is complex training. bij een conjugated method dan focus je je op verschillende fases en NIET alles in 1 keer... maar bijvoorbeeld: 3 weken volume, 3 weken intensity, 3 weken speed... deload and repeat ;)

maar goed, iemand nog boeiende filmpjes? this shit is getting very old... eigenlijk was het al old, in 2008 waren er een hele boel al achter gekomen dat box squats praktisch geen carry over hadden naar een raw squat.. ik had toen bijv een half jaar alleen geboxsquat en kon men oude freesquat 1rm (op 5kilo na) op een low box en dat deed NIKS voor men freesquat... enige wat er gebeurde was dat men startoff van men deadlift sterk was geworden. in diezelfde periode waren er nog 3/4 ofzo die hetzelfde ervaarde... (volgens mij alex t en tjok ook)

laten we stoppen met de box squat disccccusssioonnnn en voortaan de search gebruiken :cool:

Laatst bewerkt:
Dus voor een sterkere deadlift is een box squat niet gek?

om even te mierennken, WSB is geen Conjugated method ook al claimen ze dat wel. WSB is complex training. bij een conjugated method dan focus je je op verschillende fases en NIET alles in 1 keer... maar bijvoorbeeld: 3 weken volume, 3 weken intensity, 3 weken speed... deload and repeat ;)

maar goed, iemand nog boeiende filmpjes? this shit is getting very old... eigenlijk was het al old, in 2008 waren er een hele boel al achter gekomen dat box squats praktisch geen carry over hadden naar een raw squat.. ik had toen bijv een half jaar alleen geboxsquat en kon men oude freesquat 1rm (op 5kilo na) op een low box en dat deed NIKS voor men freesquat... enige wat er gebeurde was dat men startoff van men deadlift sterk was geworden. in diezelfde periode waren er nog 3/4 ofzo die hetzelfde ervaarde... (volgens mij alex t en tjok ook)

laten we stoppen met de box squat disccccusssioonnnn en voortaan de search gebruiken :cool:

Daarom verbeterde ik me later ook, en gebruikte ik de term concurrent method. Dat is wat westside bedoeld maar niet zo noemt:D

Maar idd. Einde discussie.

Dat is dan vooral bij een sumo DL denk ik of niet? of ook naar conv. DL?

Dat is dan vooral bij een sumo DL denk ik of niet? of ook naar conv. DL?
Je bent niet verplicht bij de BoxSq om wide stance te gaan staan;)

Als je alleen maar raw SQ zou ik gewoon een normale stance nemen, om de groove te behouden. Verder is het leuk voor de afwisseling imo.

Laatst bewerkt:
Ik box squat (lees bench squat) nu ook alleen nog maar voor mijn deadlift....doet me wel vermoeden daar nuttig voor te zijn. ALhoewel mn squat redelijk wide stance is en me deadlift smaller dan schouderbreedte...voel ik na een tijdje bench squat toch dat me deadlift steviger voelt. Als de 300dl binnenkort valt durf ik het met zekerheid te claimen! :)

Ik box squat (lees bench squat) nu ook alleen nog maar voor mijn deadlift....doet me wel vermoeden daar nuttig voor te zijn. ALhoewel mn squat redelijk wide stance is en me deadlift smaller dan schouderbreedte...voel ik na een tijdje bench squat toch dat me deadlift steviger voelt. Als de 300dl binnenkort valt durf ik het met zekerheid te claimen! :)

en die bench squat die je doet, is die iets boven par? of onder?

Maarre het ging om de liftoff volgens de heren hier die wel beinvloed kon worden door box squats, jij kreeg hem al tot je knie?

Bench squat is iets boven parallel, en idd tot neto nder de knie.
Me lock out is wel altijd mijn zwakste punt geweest, maar dat is ook aardig aan het bij trekken.

ziet er goed uit, je gebruikt wel een heel smalle grip :)

Zo smal doe ik mn push presses ook.

Kijk je nou naar boven?
Laatste rep had je denk ik kunnen hebben als je goed eronder dook.

wij doen altijd hand op het geribbelde en dan duim afstand

Netjes man en je hebt iig goeie muziek smaak!

Krijg je geen last van je polsen zo, want volgens mij laat je de stang niet rusten op je front delts als ik het goed zie.

Terug
Naar boven