Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Nou Gerre gaat heel lekker de laatste tijd maar als iemand nou steeds opmerkingen maakt over techniek is hij het wel.

De NPB zou dit hoogstwaarschijnlijk afkeuren onder de noemer bellybenchen.
ik heb dan ook filmpjes met goede techniek om mijn opmerkingen te laten gelden :)

1. dit is niet bellybenchen, bellybenchen is op je navel, ik raak mijn middenrif, al is het niet goed te zien wat ik raak op het filmje

2. de NPB/IPF kan me eerlijk gezegd wijnig schelen aangezien ik in de GPC/WPC lift en dit gewoon toegelaten is (en een RAW bond bestaat).
IPF heeft veel te veel regels ivm equipment/stance etc.
kniebanden moeten zolang zijn en wristwrap 7,5mm groter dan dit etc etc. bij de GPC is gewoon alles toegelaten qua equipment, wat voor veel minder strubbelingen zorgt. IPF laat alleen equipment toe van merken die de IPF een som geld betalen...

3. hitchen, tighrighden en hoge squats worden hier getolereerd, maar een bench met een goede arch (die in 99% van de gevallen gewoon goedgekeurd wordt) wordt vies bekeken... beetje consequent blijven hé ;)

Wordt niet vies bekeken beste Gerre echter wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Je vooruitgang is mooi om te zien. Je traint ook goed en consequent, maar als je zelf vaak opmerkingen hebt over techniek is het niet vreemd dat mensen over zo'n arch opmerkingen hebben. Dat het mag bij menig bond is feit, echter de discussie is ook gaande of het wel toegelaten moet worden. Net als dat vastgesteld is dat je onder de par moet squatten vanwege een beoordeling van ROM beinvloedt je arch je ROM nogal.

er is een minimum ROM die moet behaald worden in ELKE bond, namelijk 20cm als ik Steve juist begrepen heb. Mijn ROM is 23cm, dus gewoon reglementair :)

dat ik de bal kan terug verwachten is ook alleen maar fair, maar dan verwacht ik hem wel terug wanneer de kritiek gegrond is, en niet gewoon omdat ik een arch heb die, met alle respect, hier niet iedereen kan. dit is gewoon een reglementaire lift, waarschijnlijk ook in de IPF, want ik raak niet mijn 'belly'. ik raak wel degelijk mijn middenrif, wat gewoon goedgekeurd wordt ;)

hitchen is bij strongman ook gewoon reglementair dus het komt allemaal op hetzelfde neer ;)

http://www.youtube.com/watch?v=MnGAgslZuXU&feature=related

Daisuke Midote, IPF lifter.

zijn ROM is nog kleiner als die van mij en het wordt gewoon toegelaten. dus less talky more lifty

---------- Toegevoegd om 11:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:03 ----------

hitchen is bij strongman ook gewoon reglementair dus het komt allemaal op hetzelfde neer ;)
dat het reglementair is is iets anders dan een goede techniek zijn, of is hitchen dan wel een goede techniek? juist ja ;)

Ik ga die foam rolls is proberen.

Ik ga die foam rolls is proberen.
zeker doen ;)

imponderabilia wijst mij net op een feit: de lift zou in de ipf niet goedgekeurd worden omdat ik mijn voeten niet PLAT op de grond heb maar enkel mijn tippen. DAT IS DE ENIGE REDEN VOOR AFKEURING ;)

voor de rest fijne dag nog, hier ga ik mijn tijd niet meer insteken...

hitchen en tighrighden goedpraten en dan een goede arch willen afbreken :rolleyes:

• Like
Waarderingen: TGA
zeker doen ;)

imponderabilia wijst mij net op een feit: de lift zou in de ipf niet goedgekeurd worden omdat ik mijn voeten niet PLAT op de grond heb maar enkel mijn tippen. DAT IS DE ENIGE REDEN VOOR AFKEURING ;)

hitchen en tighrighden goedpraten en dan een goede arch willen afbreken :rolleyes:

What were they doing at 9 AM ?:fire:

zeker doen ;)

laat je niet zo gekmaken man :sukkeltje:

doe ik niet, ik vind het gewoon een belachelijke redenatie...

Strakke lifts Gertjuh. Zo zien we ze hier niet vaak. Gaat helemaal goedkomen met jou!

dat wou ik net posten :(

gelukkig praat ik hitchen en thighriden niet goed dus mag ik wel haten op je mini rom bench :D

Bah bah die arch wil ik ook kunnen! Wie zo kán archen, zou dat wss ook doén, toch als je voor PL traint.

dat wou ik net posten :(

gelukkig praat ik hitchen en thighriden niet goed dus mag ik wel haten op je mini rom bench :D
haat zoveel je wil :p
ik train voornamelijk voor PL, dus die arch mag gewoon. ik zou een idioot zijn om zo'n biomechanisch voordeel niet te gebruiken op een wedstrijd ;)

Bah bah die arch wil ik ook kunnen! Wie zo kán archen, zou dat wss ook doén, toch als je voor PL traint.
precies!

heb ik wel afgeleerd hier op dbb;)

dat het reglementair is is iets anders dan een goede techniek zijn, of is hitchen dan wel een goede techniek? juist ja ;)

ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n gigantische arch goed is voor je rug.

correct me if i'm wrong

Laatst bewerkt:
Archen heeft met lenigheid te maken, dus ik zie niet wat er slecht aan is.

Archen heeft met lenigheid te maken, dus ik zie niet wat er slecht aan is.

ik merk toch wel als ik arch dat er spanning op komt te staan.
en als je dan een gewicht benched word de druk toch alleen maar groter, in een vrij onnatuurlijke houding als het ware.

(ik arch zelf ook gewoon hoor niet daarvan)

Terug
Naar boven