XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Een ieder moet zelf weten wat ie doet. Zelf ben ik geen fan van hitches en dergelijke, komt wss ook doordat ik al met rugklachten gelopen heb en daarbij alleen zwak vanaf de grond ben.
Zoals eerder gezegd : ''Een mening is als een met stront besmeurde anus, iedereen heeft er één''

Frank, laat die idioten maar lullen. Ik kan me voorstellen dat je heel blij bent met een 250 deadlift ( JA, ik beschouw dit ook als deadlift! ). Congrats! ( En ja ik had de lelijkste 240kg deadlift ooit ! )

Een ieder moet zelf weten wat ie doet. Zelf ben ik geen fan van hitches en dergelijke, komt wss ook doordat ik al met rugklachten gelopen heb en daarbij alleen zwak vanaf de grond ben.
Zoals eerder gezegd : ''Een mening is als een met stront besmeurde anus, iedereen heeft er één''
:roflol:

geloof je dit nu echt zelf... triestig hoor :)
hoeveel keer zijn hier al zeer goede argumenten etc voorbij gekomen over hitchen, thighrighden, ...? te veel, maar daar wordt nooit gehoor naar gegeven door de RPB-clan omdat 'ze geen rugklachten hebben en meer liften dan de rest'. dat is allemaal mooi dat jullie geen rugklachten hebben voorlopig, maar vroeg of laat gaan ze wel degelijk naar boven komen en dan is het te laat om nog een fatsoenlijke techniek te leren.

maar ach jullie moeten het allemaal zelf maar weten, ik zal mij wel bezig houden met week achter week mijn techniek te perfectioneren. mijn weg naar een 250kg deadlift zal misschien 1 jaar langer duren, maar ik kom er wel met goede techniek zonder gevaar om mijn rug naar de prak te liften, het blijft een hobby e...

"Het is slecht voor je rug blabla". Wat maar niet bij jou doordringt is dat jij sociaal gezien bepaalde dingen niet door hebt; als iemand erkent dat de lift niet goed is, geeft die persoon aan bewust te zijn van de mogelijke bedreigingen en risico's. Om dan vervolgens datzelfde verhaal tot vervelens toe en zonder toevoegende waarde, op een sarcastische en arrogante manier nogmaals te benadrukken typeert jezelf alleen maar als iemand die met een flinke dosis opgekropte frustraties zit die misschien gevormd worden uit een bron van onzekerheid. Het feit alleen al dat je graag jezelf weer aanhaalt in het verhaal bevestigt deze conclusie alleen maar.

hej, ik ben de discussie niet begonnen deze keer...

Een vraagje aan de thigh riders: hoe zwaar is jullie deadlift pl-style?

Scheelt toch minstens 10kg vrees ik voor "ze". Ligt aan hoe getraint de hitcher in kwestie is.

Denk eerlijk dat een thighride misschien wel gezonder liften is dan een pl aproved lift..!
Hitchen is een ander verhaal!

De kritiek lijkt steeds meer RPB achtig te worden. Ik snap het niet helemaal. Ik heb geen bord opgehangen met dat men moet hitchen ofzo.

Jawel Gijs rechts onder op je krijtbord staat dat je meot hitchen...!

De kritiek lijkt steeds meer RPB achtig te worden. Ik snap het niet helemaal. Ik heb geen bord opgehangen met dat men moet hitchen ofzo.

klopt Gijs, maar weet je wat het is... er komen veel jonge gasten of nieuwkomers bij jou trainen. die zien jouw deadlift techniek, die jouw lichaam wel aan kan. wat je vervolgens voor (misschien wel logische) reactie krijgt is dat mensen ook steeds minder strict naar hun eigen techniek gaan kijken en daar komen de meest walgelijke lifts uit voort... ik ga verder nu niet met men vingertje zitten wijzen bij wie dat het geval is, maar betwijfel wel of de meerderheid het zelf beseft.

je bent altijd heel enthousiast en je ziet altijd graag dat mensen het maximale eruit persen, maar als jij bijvoorbeeld bij een lift waarvan je ziet dat hij kwa techniek achteruit gaat zou zeggen: "ik zou het voor vandaag hier bij laten" dan nemen ze dat OOK gelijk van je aan.... het is niet jouw verantwoordelijkheid hoe mensen liften, dat weet ik ook wel en ik val je verder ook totaal niet aan. maar je hebt voor heel veel gasten wel een voorbeeld functie en et zou toch sneu zijn als ze nooit jouw niveau mogen bereiken omdat ze vroegtijdig door blessures gevelt worden ;)

i.p.v. al het overhaaste gedoe kan er beter een solid lifting techniek gebouwd worden... denk dat je het daar ook wel mee eens bent? jij lifte die 300 immers ook niet binnen 2 jaar right ;)

Laatst bewerkt:
uhhm, gijs lifte de 300 binnen een jaar tijd ofzo nadat ie voor t eerst begon te deadliften :o

Één ieder is verantwoordelijk voor ze eigen techniek, dus wanneer iemand wil hitchen gaat ie ze gang maar en respecteer zijn keuze/weights. Discussie afgelopen.

Een vraagje aan de thigh riders: hoe zwaar is jullie deadlift pl-style?

Zoals Jesaja zegt scheelt dat bij mij volgens mij 10kg.

Het leuke is ook dat hier wordt gedaan alsof Frank en o.a. ook ik altijd lopen te hitchen en te thigh riden. Feitelijk heb ik dit bijv 2x ooit gedaan, op de RPB meet en 1x in de gym omdat mensen er dan bij staan en roepen "door trekken", "omhoog" etc.

Als je hem eenmaal over de knie hebt laat je hem niet meer zo snel vallen, althans ik op zo'n moment.

Maar leuk dat dit nu allemaal wordt gezegd tegen Frank, maar ik weet zeker dat je dat niet zegt tegen bijv. Rick vd Torre, die je 330 ziet deadliften met een thighride vanaf de knie.

Laatst bewerkt:
uhhm, gijs lifte de 300 binnen een jaar tijd ofzo nadat ie voor t eerst begon te deadliften :o

ik had het over 2 jaar trainen

maar je bent het dus niet met me eens voor de rest?

edit: (ja ik had niks beters te doen) sowieso vergis je je:

openingspost g-men log, gelijk al deadlifts - zo 29 jan 2006

300 - za 17 mei 2008

dat is bijna 2 en een half jaar ;) iets in me zei al dat dat niet klopte aangezien ik er bij was die eerste keer in Beresteyn en in zen eerste post ever dus al deadlifts stonden

Laatst bewerkt:
Ik zit te drukken en er komt plas uit me meut :eyes:

Gijs is dan ook wel een buitenbeentje qua kracht als je een beetje eerlijk bent ;)

Je zou haast denken dat Jesaja alwetend is.

Terug
Naar boven