MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Ben je dat dan niet :p?

dat gijs enorm sterk is en ook veel energie in al zijn trainingen steekt.
iets wat niet iedereen zal bereiken ook al hebben ze dezelfde mentaliteit.
dat is wat ik bedoel, niet alles meteen verkeerd opnemen ;)

ik vraag het zodat ik het niet verkeerd opneem

nette lifts, je rug bolt een beetje maar dat is onvermijdelijk met een 10cm platform :p

ik heb de tip gekregen om maximum een platform van 6cm te gebruiken voor conventional deadlifts, om de simpele reden dat het hoger dan dat te moeilijk is om die arch in je rug te krijgen.

nette lifts, je rug bolt een beetje maar dat is onvermijdelijk met een 10cm platform :p

ik heb de tip gekregen om maximum een platform van 6cm te gebruiken voor conventional deadlifts, om de simpele reden dat het hoger dan dat te moeilijk is om die arch in je rug te krijgen.

Thnx.
ja hij bolt wel een beetje.
maar ik had bij deze lifts niet het gevoel dat me onderrug "bol trok" zoals ik wel heb bij zwaardere gewichten. dat is dan weer een goed ding.

zal de volgende keer wel een lager platform doen dan. zal ook snel achter schijven aan moeten dan :P of achter een platform

iedereen bolt met een 10cm platform hoor ;)

je kan platform maken van hout ofzo :)

Ik doe ook altijd platform deadlifts van 10cm. 6cm Lijkt mij zo weinig. Zien er verder wel goed uit.

Mooie lifts mannen. Ik weet niet waarom en ook helemaal niet ter zelfverdediging maar ik wil nog een keer (en voor de laatste keer) nog eens een post maken over het hitchen. Dit is zoals ik het zie en ik het ook denk ik altijd communiceer naar iedereen die bij mij komt.

1. Een goede techniek is belangrijk. En daarbij staat voorop dat de onderrug recht is en de positie van de bovenrug nauwelijks verandert tijdens de lift.
2. Een rug ala Konstantinovs is dus ook niet perse fout en een deadlift is geen squat dus over de positie van de heupen ben ik altijd duidelijk in de zin dat ik geen voorstander ben van benen bijna par.
3. Een thighride mag bij sterkste man en ik zie dit ook niet als een verkeerde techniek. Ik doe het wel met bv max gewicht en daarbij wordt mijn rug rechter in plaats van boller. Zelfde als bij Rick en Fouad etc.
4. Altijd en overal maar focussen op goede techniek is een dooddoener die veel trainees tegenhoud om echt sterk te worden. Eindeloos maar blijven hangen op een gewicht bij deadlift, rows etc etc en continue techniekchecks......... Begrijp me niet verkeerd ik wil niemand aan een blessure helpen maar binnen bepaalde marges liften kan ook, het hoeft niet altijd onzekerheid te zijn over die perfecte!! rechte rug en dus nooit echt je rug goed belasten met een uitdagend gewicht.

Kijk ben je het er niet mee eens dan vind ik dat best. Iedereen moet doen wat hij of zij goed dunkt. Uiteindelijk willen we gewoon allemaal hetzelfde. Maar ik denk dat ik in wat ik vind en uitstraal naar iedereen die komt trainen altijd heel helder ben in mijn mening.

techniek check van de oly lifters bitte:
http://www.youtube.com/watch?v=e4LVf0Qy-3A

volgens mij shrug ik niet hard/goed genoeg en moet ik lager beginnen met men reet
-je begint met een iets ronde rug, probeer toch je onderrug meer te archen. (en idd probeer ook dieper te beginnen)
-je trekt wat op je armen heb ik de indruk + wanneer de baar op je schouders ligt moeten de ellebogen naar boven wijzen (armen dienen als vergrendeling)
-benen spreiden mag/moet maar je doet het wel heel fel :p

-je begint met een iets ronde rug, probeer toch je onderrug meer te archen. (en idd probeer ook dieper te beginnen)
-je trekt wat op je armen heb ik de indruk + wanneer de baar op je schouders ligt moeten de ellebogen naar boven wijzen (armen dienen als vergrendeling)
-benen spreiden mag/moet maar je doet het wel heel fel :p

- ga ik aan werken, dank je

- ik vang de barbell niet op men schouders op maar gewoon in men handen... ik kan gaan focussen om hem inderdaad op men front delts op te gaan vangen. men polsen zijn helaas niet zo heel flexibel, dat kan ik opzich wel veranderen. maar ze zijn ook nogal blessuregevoelig (vooral de linker) zou je het dan alsnog aanraden?

- ja dat is dus echt 1 of andere tik van me... dat krijg ik er maar niet uit :o

bedankt voor je feedback zo ver

Laatst bewerkt:
Ja gewicht eraf en eraan werken om je benen niet uit elkaar te houden, echt halfsquatten. Je gaat dan ook stabieler staan. Power cleande vroeger altijd zo, dan snatchen geleerd en ineens met de benen juist. succes

- ga ik aan werken, dank je

- ik vang de barbell niet op men schouders op maar gewoon in men handen... ik kan gaan focussen om hem inderdaad op men front delts op te gaan vangen. men polsen zijn helaas niet zo heel flexibel, dat kan ik opzich wel veranderen. maar ze zijn ook nogal blessuregevoelig (vooral de linker) zou je het dan alsnog aanraden?

- ja dat is dus echt 1 of andere tik van me... dat krijg ik er maar niet uit :o

bedankt voor je feedback zo ver
goh opzich komt er geen kracht op u polsen (gaat zelf minder blessuregevoeldig zijn als de baar in je handen houden vermoed ik). Na de tweede pull vliegt die baar omhoog en gij duikt er onder; u armen wikkelen zich op dat moment zonder enig kracht rond de baar,je laat de baar dan los en naar u vingers rollen. (ben zelf ook zo onflexibel als iets in men polsen en heb met deze techniek toch nog nooit iets van rek gevoeld hier)

probeer het in het begin met een licht gewicht en kijk hoe het voelt in je polsen :)

Ja gewicht eraf en eraan werken om je benen niet uit elkaar te houden, echt halfsquatten. Je gaat dan ook stabieler staan. Power cleande vroeger altijd zo, dan snatchen geleerd en ineens met de benen juist. succes

goh opzich komt er geen kracht op u polsen (gaat zelf minder blessuregevoeldig zijn als de baar in je handen houden vermoed ik). Na de tweede pull vliegt die baar omhoog en gij duikt er onder; u armen wikkelen zich op dat moment zonder enig kracht rond de baar,je laat de baar dan los en naar u vingers rollen. (ben zelf ook zo onflexibel als iets in men polsen en heb met deze techniek toch nog nooit iets van rek gevoeld hier)

probeer het in het begin met een licht gewicht en kijk hoe het voelt in je polsen :)

thnx beide, zal het vanavond eens verder proberen te ontwikkelen

Snatchen hielp bij mij ook om beter worden in powerclean. Je kan gewoon minder smokkelen en juiste techniek krijg je op die manier wel onder de knie (of het lukt met goeie techniem, of het lukt niet want techniek is fout). Vooral tijdstip van de pull leer je beter aan imo!

thnx beide, zal het vanavond eens verder proberen te ontwikkelen
Je kunt ook nog een wijdere grip nemen om te beginnen, dat is toch wat makkelijker om te racken. En evt. een hookgrip gebruiken als je dat nog niet doet.
Wederom voor het makkelijker racken.

Terug
Naar boven