AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.443
Zwaarder dan een fail kan je toch niet gaan, en toch blijft bij mij mijn techniek dezelfde?
Ik wil niet gaan bashen ofzo hoor, gewoon normale discussie omdat ik het zo vreemd vind dat velen deze bewering blijven maken, maar ik dit zelf niet ondervind omdat ik techniek voor mezelf heel belangrijk vind. Als ik zelf mijn bewegingen met slechtere techniek uitvoer, is ook het gewicht dat ik aankan minder.

edit: over hitchen enzo ga ik me niet uitspreken. Mijn dode punt ligt onderaan dus ik heb sowieso geen hitch nodig. Het gaat me meer over bolle ruggen, goodmorning-squatten, knieën die naar binnen gaan, die dingen. Zijn imo toch dingen waar je ook bij een max-poging kunt op letten.

Is cool man. Misschien ben jij anders dan de rest:D

Er is de laatste tijd een hoop gehannes over vorm etc etc.

-Op de 1e plaats wil ik kwijt dat een echte 1rm, 3rm of 5rm never nooit met perfecte techniek uitgevoerd zal worden.

-Op de 2e plaats wil ik kwijt dat Wesley (lange atleet) zn deadlift, squat, bank er nooit hetzelfde uit zal zien als die van bv Frank (korte atleet) dit is physiek gezien gewoon onmogelijk.

En ja er kan (altijd) gewerkt worden aan techniek.

:orly: Als je techniek k*t is betekent dat niks anders dan dat je het gewicht nog niet aankan.

je kunt het wel aan dan, want je pakt het uiteindelijk wel.
hij zegt toch "echte" 1rm etc..

• #9.447
Ok.

Gelukkig zit er nog een heleboel tussen k*t techniek en perfecte techniek.

Wesley ziet er nog altijd slecht uit ook die 2e set.

Is natuurlijk heavy weight en ME maar het lijkt of je bijna gaat collapsen. Back rounding etc

Nou ja slecht slecht vind ik zelf die 2e set niet. Ik ben benieuwd hou jou techniek eruit ziet als je 2x2 met 10kg onder je max doet ;)
Is daar een filmpje van?

edit: over hitchen enzo ga ik me niet uitspreken. Mijn dode punt ligt onderaan dus ik heb sowieso geen hitch nodig.

zegt die nadat hij video heeft gepost waar hij op kniehoogte failt :D

een 1rm met perfecte techniek is alleen mogelijk in een idealistische droomwereld (of althans dat is mijn excuus voor mijn weakass lifts met crack techniek :o)

Er is de laatste tijd een hoop gehannes over vorm etc etc.

-Op de 1e plaats wil ik kwijt dat een echte 1rm, 3rm of 5rm never nooit met perfecte techniek uitgevoerd zal worden.

-Op de 2e plaats wil ik kwijt dat Wesley (lange atleet) zn deadlift, squat, bank er nooit hetzelfde uit zal zien als die van bv Frank (korte atleet) dit is physiek gezien gewoon onmogelijk.

En ja er kan (altijd) gewerkt worden aan techniek.
Bullshit...

als je je techniek moet opofferen om een zogenaamde 1rm te behalen, is dit gewoonweg je 1rm niet. Als je je techniek niet kan behouden moet je je focussen op je techniek met hogere gewichten en niet om je techniek af te breken om deze hogere gewichten te behalen.

zoals chopper zegt, als je je techniek niet kan toepassen op een bepaald gewicht, ben je simpelweg niet sterk genoeg voor dit gewicht...

wat de squat van wesley betreft, zijn er mij wel een paar dingen opgevallen:
-je probeert naar achter te gaan zitten met oly shoes, naar achter zitten begrijp ik volkomen, maar met oly shoes is dit niet ideaal om te bereiken. platte schoenen zijn hier beter voor
-ik weet niet veel van suits af, maar het lijkt alsof je suit te klein is waardoor je lijkt te collapsen onderin
-om rugbolling tegen te gaan kan je spelen met je ellebogen, deze naar voor draaien zorgt ervoor dat je bovenrug meedraait waardoor je rechter komt te staan

uiteraard ga ik waarschijnlijk weer kritiek krijgen dat ik gewoon me smoel moet houden, maar **** it.

oja om nog eens terug te komen op techniek: hoe worden de meeste beurten gemist op een PL-meet? juist ja, omdat er iets mis is in die lift kwa techniek, of omdat het gewicht simpelweg te hoog was.

om even te illustreren:
Steve Loncke 380-240-300: 920 totaal @ 88,9kg
http://www.youtube.com/watch?v=3gDYj7-nrGs

• #9.453
Ok. Jij komt er nog wel op terug als je er wat meer jaartjes ingestopt hebt. (gr33r)

---------- Toegevoegd om 19:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:26 ----------

Gelukkig kan iedereen zich ook vergelijken met die 3.

Ok. Jij komt er nog wel op terug als je er wat meer jaartjes ingestopt hebt. (gr33r)

---------- Toegevoegd om 19:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:26 ----------

Gelukkig kan iedereen zich ook vergelijken met die 3.
neen, daar kom ik niet op terug...

ik train volgens het westside principe, wat betekend dat ik ELKE WEEK een max squat en bench doe, en 1 keer om de 3 weken een max deadlift.

geen enkele keer, en dan bedoel ik ook echt geen enkele keer offer ik mijn techniek op om een gewicht te halen. waarom? Omdat het gewoon ****ing idioot is.

zegt die nadat hij video heeft gepost waar hij op kniehoogte failt :D

Aan een hitch heb je pas iets als je de bar al boven je knieën hebt, en daar zat ik nog niet.
Tenzij er een soort van onder-de-knie-hitch bestaat ??? Dan hoor ik het graag.

[/COLOR]Gelukkig kan iedereen zich ook vergelijken met die 3.

Lekker kortzichtig om je smoesjes kracht bij proberen te zetten. Die 3 zijn maar voorbeelden voor iedere serieuze powerlifter en gewichtheffer. Zodra er techniek falen optreed schakelen ze terug in gewicht. Maar als jij liever recht wilt blijven lullen wat krom is ga je gang.

• #9.459
neen, daar kom ik niet op terug...

ik train volgens het westside principe, wat betekend dat ik ELKE WEEK een max squat en bench doe, en 1 keer om de 3 weken een max deadlift.

geen enkele keer, en dan bedoel ik ook echt geen enkele keer offer ik mijn techniek op om een gewicht te halen. waarom? Omdat het gewoon ****ing idioot is.

Ok.

ik zie anders geen argumenten van jouw kant...

Terug
Naar boven