XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

waarom post je hem nou weer?
met zo'n spotter is het echt net zo boeiend als een smith machine press

Supervette Bench, man!

It's all you!

valt me mee dat je spotter niet even de barbell door de midden brak voor de show, uncle jimz

Gooi er eens 130 op, doe paar solo reps

Wesley ziet er nog altijd slecht uit ook die 2e set.

Is natuurlijk heavy weight en ME maar het lijkt of je bijna gaat collapsen. Back rounding etc

Erg sterk, wesley18. Maar je buigt wel erg voorover, of meen ik dat maar?

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.435
Er is de laatste tijd een hoop gehannes over vorm etc etc.

-Op de 1e plaats wil ik kwijt dat een echte 1rm, 3rm of 5rm never nooit met perfecte techniek uitgevoerd zal worden.

-Op de 2e plaats wil ik kwijt dat Wesley (lange atleet) zn deadlift, squat, bank er nooit hetzelfde uit zal zien als die van bv Frank (korte atleet) dit is physiek gezien gewoon onmogelijk.

En ja er kan (altijd) gewerkt worden aan techniek.

Nu wil ik niet gaan zeuren ofzo, maar dat een 1RM niet met goede techniek kan vind ik bullshit.

Ik had het filmpje van mijn PL wedstrijd afgelopen weekend nog niet gepost, dus bij deze:
http://www.youtube.com/watch?v=O-yehYbOVOE
Ik heb zowel bij squat als deadlift de laatste beurt gefaild. Echter mijn techniek is imo exact hetzelfde als bij mijn openingsbeurt.

• #9.437
Ik zeg niet dat het niet met goede techniek kan. Ik zeg dat als je maar zwaar genoeg gaat dat dat ten koste gaat van techniek en jij mag dat best vinden.

Leuk filmpje trouwens.

-Op de 2e plaats wil ik kwijt dat Wesley (lange atleet) zn deadlift, squat, bank er nooit hetzelfde uit zal zien als die van bv Frank (korte atleet) dit is physiek gezien gewoon onmogelijk.
sure maar of je inzakt heeft niets met lengte te maken

• #9.439
Waar.

Heb alleen het idee dat er hier af en toe aan een ideaal beeld voldaan moeten en dat is niet altijd realistisch.

Ik zeg niet dat het niet met goede techniek kan. Ik zeg dat als je maar zwaar genoeg gaat dat dat ten koste gaat van techniek en jij mag dat best vinden.

Leuk filmpje trouwens.

Zwaarder dan een fail kan je toch niet gaan, en toch blijft bij mij mijn techniek dezelfde?
Ik wil niet gaan bashen ofzo hoor, gewoon normale discussie omdat ik het zo vreemd vind dat velen deze bewering blijven maken, maar ik dit zelf niet ondervind omdat ik techniek voor mezelf heel belangrijk vind. Als ik zelf mijn bewegingen met slechtere techniek uitvoer, is ook het gewicht dat ik aankan minder.

edit: over hitchen enzo ga ik me niet uitspreken. Mijn dode punt ligt onderaan dus ik heb sowieso geen hitch nodig. Het gaat me meer over bolle ruggen, goodmorning-squatten, knieën die naar binnen gaan, die dingen. Zijn imo toch dingen waar je ook bij een max-poging kunt op letten.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven