- Waardering
- 1.022
- Lengte
- 1m95
- Massa
- 150kg
- Vetpercentage
- 24%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Heel sterke lift Max, alleen lastig je techniek te beoordelen met al die dudes die door de shot lopen haha
serious note: lijkt alsof je al je spanning verliest als je de bar op je borst legt, vandaar die "jerk"at the bottom to start the rep, eigenlijk moet je spanning houden en dan "rustig weer naar boven, zonder die press van the dead position, maar verder sterk, a bit more arch wouldnt hurt, hopelijk begrijp je wat ik zeg
Is toch wel raar dat er zoveel verschil inzit per bond.
Regels als borst of buik raken, voeten plat of niet, hoofd wel ofniet op de bank.
Terwijl bij WR pogingen (o.a Scott Mendelson Ryan Kennely) bij de IPF ze daar niet al te moeilijk over doen![]()
140kg paused benchpress:
http://www.youtube.com/watch?v=dKfocswnss0
1. Heeft iemand tips qua verbetering van de techniek
2. Wanneer ik meer arch dan nu krijg ik vrijwel meteen kramp in mijn onderrug, heeft iemand dit ook al eens gehad en hoe ben je dit tegen gegaan?
http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/bench-press-database-235157/
Staat voldoende in lijkt me. Zou ook de barbell op het borstbeen laten zakken ipv bovenbuik. Niks vanwege regelmenten, maar makkelijker om spanning te houden zodat je niet inzakt e.d.
Oke dus alles op een rijtje:
Meer archen
Meer spanning op benen
Schouders naar binnen trekken
Stang meer op de bovenkant borst laten zakken
Dat ''in elkaar zakken'' zorgt bij mij juist voor meer explosiviteit, is dit niet toegestaan dan of?
Verder bedankt voor de tips ! ga er mee aan de slag als ik weer een tijd serieus ga benchen!
Heel sterke lift Max, alleen lastig je techniek te beoordelen met al die dudes die door de shot lopen haha
serious note: lijkt alsof je al je spanning verliest als je de bar op je borst legt, vandaar die "jerk"at the bottom to start the rep, eigenlijk moet je spanning houden en dan "rustig weer naar boven, zonder die press van the dead position, maar verder sterk, a bit more arch wouldnt hurt, hopelijk begrijp je wat ik zeg
eensch,lijkt of zakt de baar een stuk in je borst.Gewoon op je pecs laten rusten,spanning houden en dan all out omhoog!
Arch moet je zoveel mogelijk doen, maar moet zelf kijken hoever je qua lenigheid kan.
Spanning zetten met de benen is inderdaad nodig icm schouders samentrekken en in het bankje rammen. Moet dan alleen kijken hoeveel spanning je nodig hebt. Als je te veel zet krijg je overal krampen en pijntjes. Dus neem de tijd om die grens te vinden.
In elkaar zakken en dan omhoog "duwen" voor "explosiviteit" is gewoon cheaten omdat je onderin waarschijnlijk het zwakst bent. Heb gemerkt dan Full Stops beter voor explosiviteit werkt dan wat dan ook.
Je mag hem niet in laten zakken hij word dan afgekeurd.
Ik kijk filmpje als ikthuis ben
Zeer duidelijk en goed onderbouwd, bedankt Robbert! Wat betreft dat mijn triceps sterker zijn heb je zeker een goed punt. Ben smal altijd sterker geweest dan breed en ook floorpresses hebben me triceps voornamelijk aangesterkt.I respectfully disagree. Het is beslist niet zo dat je meer explosiviteit kunt genereren als je spieren al op maximale spanning staan. Juist door verlenging en/ of vanuit een zekere mate van ontspanning kun je meer kracht genereren. Dit geldt overigens in zijn algemeenheid en niet alleen specifiek voor deze oefening. In het bankdrukken is er dus zeker iets voor te zeggen vanuit een zekere mate van ontspanning vanaf de borst te drukken. Daarover is het nodige te lezen in de boeken van Pavel. Dat is overigens iets anders dan inveren en dat zie ik Max niet doen.
De positie van de halter op de borst/ buik is wat mij betreft ook ideaal. Binnen de IPF/ NPB wellicht niet reglementair, maar binnen andere federaties wel. Daarnaast is deze lage positie veel veiliger voor de schouders dus het heeft zeker mijn voorkeur. De hoge positie zou ik alleen zwaar in een shirt doen om je schouders te beschermen.
Verder arch je prima vind ik, voldoende om er profijt van de hebben door de hoek tussen bovenlijf en armen te verkleinen.
Wat mij opvalt is dat je voeten nog volop bewegen en verplaatsen terwijl je de halter al in de handen hebt. Ook dat is onreglementair, maar belangrijker is dat het betekent dat je geen spanning op je hakken zet. Je ligt echt op de bank. Daar valt nog wel winst te halen. Je benen spelen een belangrijke rol in het banken. Je kunt ze veel meer op spannnig zetten en gebruiken in de start van je bench.
Verder zie ik dat je vanaf de borst langzaam bent en bovenin sneller. Als je verschillende mensen ziet banken zie je daarin grote verschillen. Betekent dat je armen, lees triceps, goed sterk zijn maar dat je onderin nog wel winst kunt halen door je borst en lats sterker te maken. Wordt ook wel verklaard uit je toelichting dat je niet veel bankt.
Just my two cents, mooie lift Max.
Het is in dusverre van belang ALS ik een wedstrijd zou doen, en ik verwacht dat de komende tijd toch niet te doen, ik wil met name gewoon een sterke bench krijgen.Maar zou die techniek goedgekeurd worden op een wedstrijd? dat is van belang ( voor max) toch?
Paused (verschillende lengtes) bench, dumbbell press, cambered bar bench, low pin benches = nadruk lower part bench.
Sowieso kan je nog veel uit je legdrive halen (zoals Robbert zei).