MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Weet jij specifieke oefeningen om onderin sterker te worden op benchpress?

Zie onder inderdaad.

Paused (verschillende lengtes) bench, dumbbell press, cambered bar bench, low pin benches = nadruk lower part bench

Die laatste kun je doen vanaf pins op borst hoogte met een lange pauze. Dead press heet die ook wel.

Ik ben geen expert in bankdrukken en helemaal niet in de regels van de NPB/ IPF, maar ik kan wel lezen en onreglementair inzakken volgens de regels heeft betrekking op de beweging van de halter na stilstand. Het betekent niet dat de halter niet een beetje in de borst mag zakken, sterker nog het volgende staat in de Nederlandstalige interpretatie van de IPF regels op de NPB site:
'Een klein beetje inzakken is acceptabel (beter waar te nemen bij de “zwaargewichten”) voordat het halter stilstaat.'

Whatever, ik lees elders op DBB dat: 'bankdrukken voor luie homo's is die niet kunnen powerliften' einde citaat. Hoeveel wil je er dan nog over zeggen lol!

Hmm wide grip benches overigens vergeten.
Sommige zullen strict overhead noemen maar ikzelf merk nul komma nul carry over van bijv MP naar bench.

Whatever, ik lees elders op DBB dat: 'bankdrukken voor luie homo's is die niet kunnen powerliften' einde citaat. Hoeveel wil je er dan nog over zeggen lol!

Misschien zou het beter zijn om eens te stoppen met die kinderachtige "steken onder water" door deze en gene... ;)

On topic:
Mooie, sterke bank van Max.
Echter zou ik gewoon wel de regels van de IPF/NPB toepassen op de manier waarop je drukt.
Een voet verplaatsing is vanaf volgend jaar toegestaan, dus daar zul je geen probleem mee hebben, maar imo is het wel beter "goed op spanning" te staan, dus wel iets voor jezelf om aan te werken.
Zorg dat je volledige gewicht op je hielen en je traps rust, met een lichte aanraking van je kont op de bank, en je zult "beter" gaan drukken denk ik.
Het extreem "smal maken" van je schouders heeft mij een blessure opgeleverd aan het bovenste gewricht van mijn sleutelbeen, en zal ik dus in de toekomst minder overtuigd aanprijzen...
Echter is het wel zo dat dat smal maken er voor zorgt dat je schouders lekker strak op/in hun
gewricht zitten en daar minder problemen zullen veroorzaken als wanneer je hier geen aandacht aan geeft.
Bij de NPB moet je de halter ongeveer ter hoogte van je tepels laten zakken, en mag je niet op je buik komen, dus ook dat zou ik me niet aanleren.
Om je triceps te pakken met een smalle greep is op de buik komen juist "de" manier vind ik.
Terug "inzakken" na het startsignaal is niet toegestaan, en dus ook beter om te voorkomen en jezelf dus niet aan te leren.
Allerlei "andere" oefeningen doen om een bepaalde fase van je bank sterker/beter te maken kun je doen, maar ik ben ook van mening dat bankdrukken het bankdrukken het beste traint.
Succes, en op naar de 180!

Hmm wide grip benches overigens vergeten.
Sommige zullen strict overhead noemen maar ikzelf merk nul komma nul carry over van bijv MP naar bench.

ik merk zelf alleen dat men triceps er sterker van worden (en voller), dus de carry over naar een full rom bench zal waarschijnlijk inderdaad nihiel zijn als je zwakke punt onderin ligt

arch sir

nette lift. bij welke bond is die BK ?

mooi !

nice deadlift man

Heel mooi Ziyed, bovenin ook hard!

Terug
Naar boven