MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

dit moet je niet te vaak doen nee!

-volgens mij sta je te dicht bij de bar? doe je wel halve voet voor/halve voet achter?
-bij sommige reps is je rug bij voorbaat al niet recht genoeg
-volgens mij is het gewicht te zwaar, iig om mee te reppen

Laatst bewerkt:
wtf die muziek ? heb je die erachter gezet of staat dat op in je sportschool ? dan zou ik hem nie meer van de grond af krijgen..

probeer later met je kont omhoog te gaan, je gaat eerst met je kont omhoog waarna je rug komt. dit moet gelijk gaan.
gooi meer die borst naar voren, hierdoor gaan je schouders ook naar achteren en zal je minder bol zijn.

dit moet je niet te vaak doen nee!

-volgens mij sta je te dicht bij de bar? doe je wel halve voet voor/halve voet achter?
-bij sommige reps is je rug bij voorbaat al niet recht genoeg
-volgens mij is het gewicht te zwaar, iig om mee te reppen

Uitleg? :o

er is nog een heleboel mis eigenlijk, zal het u zondag of de volgende keer dat ge komt trainen wel uitleggen

Ik heb nog nooit zo'n verhouding barweight + chains gelezen bij WSB. Wat is het idee achter deze combi?
eigenlijk als semi-deload na de wedstrijd, en voor de fun. we kunnen toch moeilijk niks doen e :p

bent over rows doe ik juist nooit om mijn onderrug te ontzien voor de LB trainingen :P
mss is aparte rug dag wel verstandig voor mij.

ok plan van aanpak is nu:
-gewicht eraf (en 5x3)
-borst naar voren
-bar iets verder van me scheen
-extra werk voor me bovenrug

de algemene mening hier is dus dat de bovenrug echt recht gehouden moet worden?
want met kromme rug ben ik wel stuk sterker..

vind dit wel mooi voorbeeld voor mezelf. (hij is ook vrij lang en heeft heeft ook een licht gebogen bovenrug)
ik heb de bar duidelijk dichterbij mijn schenen, dus me schouders komen verder over de bar heen.
http://www.youtube.com/watch?v=aBTaO1lIwto

Laatst bewerkt:
ga er maar vanuit dat het niet goed is, dan begin je in elk geval met goede vorm

als je gaat deadliften ga je niet meteen met je schenen tegen de bar aan staan. in plaats daarvan is het de bedoeling dat je de bar in het midden van je voet houdt als richtlijn.

Ok, maar ik doelde eigenlijk op het "doe je wel halve voet voor/halve voet achter?"

Of bedoel je dat hiermee?

Ok, maar ik doelde eigenlijk op het "doe je wel halve voet voor/halve voet achter?"

Of bedoel je dat hiermee?

ja dat bedoel ik daarmee. alsof je voet doormidden wordt gehakt door de bar. dan staat het ene gedeelte van je voet vóór de bar, en het andere gedeelte achter de bar.

Gebogen bovenrug maakt niet uit, hoeft niet per se op zwakte te duiden en kan zelfs een hefboom verminderen (--> bigger deadlift).

Ziet eruit als helemaal geen lat involvement.
Bij de start; borst omhoog en schouders naar achteren alsof je ze in je achterzak wil steken.
Tijdens liftoff; bar tegen je schenen aan trekken.

Sluit me aan bij de rest, John Doe. De spanning in de bovenrug is onvoldoende. Het zou best kunnen zijn dat het er in zit, maar dat je het moet leren te doen. Houd die schouders naar achter, borst naar voren, spanning op de lats, en armen.

bent over rows doe ik juist nooit om mijn onderrug te ontzien voor de LB trainingen :P
mss is aparte rug dag wel verstandig voor mij.

ok plan van aanpak is nu:
-gewicht eraf (en 5x3)
-borst naar voren
-bar iets verder van me scheen
-extra werk voor me bovenrug

de algemene mening hier is dus dat de bovenrug echt recht gehouden moet worden?
want met kromme rug ben ik wel stuk sterker..

vind dit wel mooi voorbeeld voor mezelf. (hij is ook vrij lang en heeft heeft ook een licht gebogen bovenrug)
ik heb de bar duidelijk dichterbij mijn schenen, dus me schouders komen verder over de bar heen.
http://www.youtube.com/watch?v=aBTaO1lIwto

Haha, hey dat ben ik! Mijn bovenrug was idd licht gebogen tijdens deze set, moet er eerlijk bij zeggen dat het normaal minder is bij mij, had al zwaar getilt toen en was de 1e keer dat ik in dat pak tilde.

Moet er dan wel weer bij zeggen dat ik een lichte bolling in de bovenrug niet perse verkeerd vind.

---------- Toegevoegd om 16:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

Na het kijken van je flimpje moet ik dan weer zeggen dat het er bij jou iets anders uit ziet. Vrij snel na de start loopt je hele rug al licht gebolt en het lijkt ook echt of je toegeeft aan je rug.

bedankt voor het vele commentaar, erg nuttig dit.
ga eraan proberen te werken en rond de jaarwisseling film ik een 180 DL (met hopelijk een betere vorm;)).

[/COLOR]Na het kijken van je flimpje moet ik dan weer zeggen dat het er bij jou iets anders uit ziet. Vrij snel na de start loopt je hele rug al licht gebolt en het lijkt ook echt of je toegeeft aan je rug.

jouw lift is ook veel mooier. mijn eerste rep voelde al als een 90%+ lift maar had het getal 6 van te voren al in me hoofd :o

Sterk dat die los kwam Jitse dat zijn de echte gewichten jammer dat je hem niet kon trekken.

---------- Toegevoegd om 17:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:57 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=PogY3_Fj6WU

Terug
Naar boven