MironT
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 274
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb het idee dat je veel te ver met je knieen voor je voeten uitkomt. Mij is het geleerd dat je nadat je de bar hebt unlocked je eerst je hele lichaam goed op spanning brengt. Als je dan je bekken kantelt en naar beneden buigt moet je je kont zover mogelijk naar achter duwen, net onder paralel zakken en daarna weer dezelfde baan omhoog (en hierbij ontzettend hard je rug opspannen) en boven rustig je bekken terug kantelen . Als het goed is komen dan je knieen amper voor je tenen uit in de hele oefening.
Dat is een powerlifting squat idd... opzich kan het geen kwaad als je knieen voor je tenen uitkomen.. Gewichtheffers squaten altijd met hun knieën voor hun tenen uit.

Gewichtheffers hebben dan ook regelmatig knieproblemen en ondergaan daar vele operaties voor.![]()
Dus jullie zeggen dat knieën voor tenen altijd slecht is?
Heb je hier ook een bron van? Ik weet namelijk dat er ergens een lijst is die aanduidt dat gewichtheffen 1 van de meest blessurevrije sporten is, in een lange lijst veelbeoefende sporten.Gewichtheffers hebben dan ook regelmatig knieproblemen en ondergaan daar vele operaties voor.![]()
Dat zou ik niet weten, ik train samen met een ervaren powerlifter en die hamert dat bij mij er in. Ik ga er vanuit dat voor powerlift doeleinden dat de beste manier is om te squaten. Voor bodybuilding of gewichtheffen durf ik daar niks over te zeggen. Ik squate ook altijd met mijn knieen naar voren maar heb daarvan nooit last gekregen.
heb je hier ook een bron van? Ik weet namelijk dat er ergens een lijst is die aanduidt dat gewichtheffen 1 van de meest blessurevrije sporten is, in een lange lijst veelbeoefende sporten.
Ik denk dat veel van de veelvoorkomende knieproblemen eerder komen door allerlei disbalansen in bepaalde spieren en peesontstekingen dan echt problemen 'in' het gewricht, ie kraakbeen issues.
Ja je hebt knieën naar voren en knieën naar voren. Als je echt als een lompe boer gaat squatten dan is het inderdaad niet gezond maar gewoon met goede houding, rechte rug etc dan kan het gerust geen kwaad.
ik zou dat eerder op het opvangen van het gewicht gooien dan op het squatten met knieen voorbij de tenen.
Heb je hier ook een bron van? Ik weet namelijk dat er ergens een lijst is die aanduidt dat gewichtheffen 1 van de meest blessurevrije sporten is, in een lange lijst veelbeoefende sporten.
Ik denk dat veel van de veelvoorkomende knieproblemen eerder komen door allerlei disbalansen in bepaalde spieren en peesontstekingen dan echt problemen 'in' het gewricht, ie kraakbeen issues.
Wat een gesukkel man. Je kan toch beter gewoon raw blijven benchen tot je een zekere basis hebt. Dit ziet er niet uit imo
Wat een gesukkel man. Je kan toch beter gewoon raw blijven benchen tot je een zekere basis hebt. Dit ziet er niet uit imo
wat een bullshit, toen jij voor et eerst ging fietsen, kon je ook gelijk mee doen met de tour de france of niet...?