XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Waar je trouwens ook op moet letten is het verschil van interpretatie bij het woord "parallel", voor de ene bond is die dijbeen aan de grond, andere heup aan knie, andere hamstring aan knie weet ik veel. Je wilt wedstrijden doen voor NPB neem ik aan, dus dan check je IPF diepte = heup onder knie.

Mooie Squats. Eerste filmpje iets beter de knieen naar buiten drukken voor die 2e rep. 2e filmpje blijf je wel heel lang wachten tussen de reps en lijkt het alsof je iets teveel op de voorvoet leunt en een heel klein beetje meer naar achteren had kunnen zitten in de squat. Verder vind ik ze heel mooi eruit zien.
Bedankt voor je input Gijs! Heb eigenlijk vrij weinig dat m'n knieën echt naar binnen draaien, dit heb ik meestal bij een drop-set. Ja klopt, ik wou hem eigenlijk terug hangen maar ik moest en zou die 2e rep daar ook op halen.

Wat het wachten betreft, ik heb graag de perfecte ademhaling zeg maar misschien dat ik soms ook wat kortademig ben doordat ik hele lichte astma heb. Moet echt goed op adem zijn bij squats, ook alleen bij squats. Anders heb ik niet het gevoel zelf verzekerd die volgende rep te wagen..maar goed dit was wel heel erg lang!

Zal aan me tempo gaan werken komende periode nu!;)

Wel raar dat er bonden zijn die het anders interpreteren dan heup aan knie

Vraagje over mn squat trouwens,

ben nu nog verder aan het inlezen over stretchen enzo, maar als ik wat wijder ga staan en echt mn knieen naar buiten druk en op de buitenkant van mn voeten ga staan, stretcht het voornamelijk in mn liezen, kan dit kloppen?

Ja.

(...) Kon vroeger toen ik nog keepte bijna in een split komen, en nu is mn mobiliteit verdoet :/ Gewoon statisch stretchen werkt toch gewoon? Ik weet namelijk niet hoe je je liezen 'dynamisch' zou moeten stretchen?

Okay, net stukje squat RX nagekeken, zie dat ie nu inderdaad nog wel een stuk boven parallel is :/ scheelt inderdaad niet erg veel, maar moet gewoon dieper :)

Zaterdag weer een dag

Je kunt ook proberen iets minder overdreven 'voorovergebogen' te squatten, kijk bijvoorbeeld eens hoe Ed Coan squat, die heeft een mooie techniek. Als je bovenlijf iets rechter blijft, komen je heupen ook makkelijker op diepte!

---------- Post toegevoegd Fri 29 Jul 2011 om 12:33 ----------

Het enige wat mij opvalt is dat je een beetje getordeerd omhoog lijkt te gaan..... oh en probeer bij het uitstappen in 1x goed te staan en niet allemaal van die danspasjes met je voeten te doen :D 3 stappen is voldoende om goed te staan.

Je kunt ook proberen iets minder overdreven 'voorovergebogen' te squatten, kijk bijvoorbeeld eens hoe Ed Coan squat, die heeft een mooie techniek. Als je bovenlijf iets rechter blijft, komen je heupen ook makkelijker op diepte!

Probleem is dat als ik niet voorover leun ik achterover donder :(

+

Kwam dit filmpje tegen op stronglifts,

http://www.youtube.com/watch?v=uCmcNSmvHMM&feature=player_embedded

(ik) Ga dit maar eens een paar weken dagelijks doen, net een setje van 8 gedaan, voel m wel trekken :)

Laatst bewerkt:
Ik zeg ook niet dat je het helemaal niet meer moet doen, een deel is zelfs nodig, maar ik zeg wel dat het iets minder overdreven kan :)

Ik zeg ook niet dat je het helemaal niet meer moet doen, een deel is zelfs nodig, maar ik zeg wel dat het iets minder overdreven kan :)

Kan inderdaad ook wel wat minder :) Na het doen van die oefening hierboven ben ik er wel zeker van dat ik gewoon enorm minder flexibel ben dan 1 á 2 jaar geleden, waar ik nog 4x per week aan het rekken was :o

Nu dus even dagelijks rekken, + die squat schoenen en dan hoop ik binnen een maand t gewoon fatsoenlijk te kunnen :o

Kan inderdaad ook wel wat minder :) Na het doen van die oefening hierboven ben ik er wel zeker van dat ik gewoon enorm minder flexibel ben dan 1 á 2 jaar geleden, waar ik nog 4x per week aan het rekken was :o

Nu dus even dagelijks rekken, + die squat schoenen en dan hoop ik binnen een maand t gewoon fatsoenlijk te kunnen :o

Rekken kan geen kwaad. Goede schoenen is ook lekker inderdaad, succes !

Thomas joooo.. wat squat jij tegenwoordig?

Thomas joooo.. wat squat jij tegenwoordig?

hey gozer, leeft jij ook nog :D Ik squat te weinig op het moment, veel te weinig.... en ga nu 2 weken op vakantie. Net als jij herstellende van een blessure he, dus doe het rustig aan;) (een beetje dan :P)

Ben ik alweer :D

Vandaag verder met wat ik voor mezelf al (Voor de memebase kenners) ''Squatception: We have to go derper!'' aan het noemen ben ;)

2x2x140 op film, voor mijn idee best wel op de goede weg kwa diepte, wat do you guys think? :D

2x140
Filmpje: 2x140
Filmpje:
Sorry dat ik hier weer zit, en bedankt voor ieder die me toch heeft geholpen :D

Niet goed te zien vanaf hier. T zal op t randje zijn.

---------- Post toegevoegd Sat 30 Jul 2011 om 17:18 ----------

Ik wil je niet teleurstellen ofzo, maar ik denk dat het nog niet ver genoeg is. Probeer die "buttwink" er een beetje in te krijgen.

Knieen meer naar buiten houden en rug rechter, het is wel al wat dieper volgens mij

Knieen meer naar buiten houden en rug rechter, het is wel al wat dieper volgens mij

Rug recht en knieen naar buiten probeer ik zeker, voel het alleen nog flink rekken onderin, (liezen / gluten / hams?)dit is als het goed is mn 4 en 5e setje, daarna kreeg ik al de tip om verder omhoog te kijken, waardoor mn rug al iets rechter werd.

---------- Post toegevoegd Sat 30 Jul 2011 om 21:13 ----------

Ik vind El smurfo een ongelooflijke sukkel.

Terug
Naar boven