MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Mooie Squats. Eerste filmpje iets beter de knieen naar buiten drukken voor die 2e rep. 2e filmpje blijf je wel heel lang wachten tussen de reps en lijkt het alsof je iets teveel op de voorvoet leunt en een heel klein beetje meer naar achteren had kunnen zitten in de squat. Verder vind ik ze heel mooi eruit zien.

Je zegt dat je benen niet het probleem zijn. Imo is dat juist wel een oorzaak van het naar voren komen bij de front squat. Als je niet explosief genoeg omhoog komt is de kans groter dat je je arch verliest en/of dat de halter van je schouders af gaat glijden. Dit heeft dus zeer zeker wel met de kracht in je benen te maken. De truc is om zo snel mogelijk omhoog te komen, je heupen naar voren te gooien en de arch in je rug hierbij te behouden. Dat lukt dus alleen als je benen sterk genoeg zijn om het gewicht hard omhoog te krijgen. Bij je eerste rep gaat dat nog heel goed, bij de tweede rep heb je meer moeite, waardoor je bovenrug teveel gaat krommen.

well... dan moeten men benen maar gewoon sterker worden ;)

well... dan moeten men benen maar gewoon sterker worden ;)

Ik weet niet hoe het met je enkel flexibiliteitos zit, maar als je je knieen iets verder naar voren kan drukken is het een stuk makkelijk om rechtop te blijven zitten, wat wel erg belangrijk bij FS is zoals je ziet.

Ik weet niet hoe het met je enkel flexibiliteitos zit, maar als je je knieen iets verder naar voren kan drukken is het een stuk makkelijk om rechtop te blijven zitten, wat wel erg belangrijk bij FS is zoals je ziet.

zal die mobiliteit shitz daar wel weer eens voor gaan invoeren

Volgens mij is dat meer een kwestie van je tenen minder naar buiten dan mobieler worden in je enkels.

bij der starter is alles een mobiliteitsissue

lijken er net onder voor mij :)

experts zeggen van niet, gaat nog wat bijleren :)

Laatst bewerkt:
Zijn nog duidelijk te hoog man.

Heb het idee dat je vooral je knieën niet goed naar buiten drukt, denk dat betere schoenen je ook wel gaan helpen (las dat je die ging bestellen?).

Laatst bewerkt:
Idd te hoog. Je knieen komen ook te ver naar voren, meer naar achter gaan zitten nog. Breken bij de heupen, niet bij de knieen. Met bandages aan is t vaak wat makkelijker om dieper te komen omdat je een goeie bounce eruit kan halen.
En waarom pak je die halter zo laag op uit t rack? Beter wat hoger leggen, zo'n halve goodmorning is met 160 kilo nog te doen, maar wordt wat minder als er serieuze gewichten op liggen.

Te hoog? ???

Edit: lekker scheve lijn :o

---------- Post toegevoegd Thu 28 Jul 2011 om 20:43 ----------

Idd te hoog. Je knieen komen ook te ver naar voren, meer naar achter gaan zitten nog. Breken bij de heupen, niet bij de knieen. Met bandages aan is t vaak wat makkelijker om dieper te komen omdat je een goeie bounce eruit kan halen.
En waarom pak je die halter zo laag op uit t rack? Beter wat hoger leggen, zo'n halve goodmorning is met 160 kilo nog te doen, maar wordt wat minder als er serieuze gewichten op liggen.

Als ik het rek een punt hoger leg moet ik eerst een calf raise doen om hem er uit te krijgen :o eruit gaat wel, maar er in is dan wat minder leuk :(

---------- Post toegevoegd Thu 28 Jul 2011 om 20:44 ----------

Zijn nog duidelijk te hoog man.

Heb het idee dat je vooral je knieën niet goed naar buiten drukt, denk dat betere schoenen je ook wel gaan helpen (las dat je die ging bestellen?).

Klopt, vanmiddag naar intersport geweest, maar die konden ook niets bestellen, denk dat ik ze gewoon van internet ga halen.

http://www.dynamic-eleiko.com/products/IWIII08FRS.html

Laatst bewerkt:
2yy3zua.jpg

Als ik het zo goed zie, is beetje donker om het goed te zien.

T gaat idd om je heupgewricht, niet je anus. Je hebt m al verwijderd zie ik.

Ja, hoe kan je dat zien dan als je erachter staat?

---------- Post toegevoegd Thu 28 Jul 2011 om 20:51 ----------

Je moet gewoon honderden/duizenden keren die beweging maken, iemand met verstand ervan van de zijkant af laten kijken, "ja!" oid laten roepen als je weer omhoog mag. Op een gegeven moment weet je zelf wanneer je onder parallel zit.

Denk dat die lijn weer wat te hoog ligt, zal proberen wat dieper te gaan, maar die vent die achter me staat (ouwe rot in t vak :o) zei dat ik op parralel zit...

Ik probeer je niet te stangen hoor, maar is beetje lullig om hele tijd niet op diepte te squatten en daarna wel. Been there done that.

Scheelt maar een paar cm man. Je doet net alsof je nog drie meter dieper moet.

Okay, net stukje squat RX nagekeken, zie dat ie nu inderdaad nog wel een stuk boven parallel is :/ scheelt inderdaad niet erg veel, maar moet gewoon dieper :)

Zaterdag weer een dag

Terug
Naar boven