AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Hahahaha!!! :roflol:

Volgens mijn squat-opinie zijn die knieen mooi naar buiten geduwd. Ik denk wel dat je een probleem met hip flexors hebt omdat je diepte gaat compenseren door ver naar voor te buigen, zowiezo dat als je failt je naar voor zal vallen. Beter dus hard werken om rechtop te blijven.

Je squat ook vrij quaddominant lijkt me, er is bijna geen hip drive te bespeuren. Misschien kunnen box squats voor jouw wonderen doen!

ik heb ook het idee dat je wel heel breed staat of valt dit wel mee? dit kan ook een probleem zijn waardoor je natuurlijk niet op diepte komt. miss dat je dit juist fijn vind omdat je lange benen hebt ofzo, maar viel mij op.

Volgens mijn squat-opinie zijn die knieen mooi naar buiten geduwd. Ik denk wel dat je een probleem met hip flexors hebt omdat je diepte gaat compenseren door ver naar voor te buigen, zowiezo dat als je failt je naar voor zal vallen. Beter dus hard werken om rechtop te blijven.

Je squat ook vrij quaddominant lijkt me, er is bijna geen hip drive te bespeuren. Misschien kunnen box squats voor jouw wonderen doen!

Squat inderdaad nog vrij quad dominant, heb namelijk lang fout gesquat, begint nu wel iets te verbeteren, (elke dag machtige spierpijn in mn glutes :o)

Ver naar voren buigen heb ik iets opgelost, heb de tip gekregen om echt ver omhoog te kijken, had namelijk eerst de neiging om met mn ooghoeken in de spiegel mn diepte te checken, maar waar je kijkt ga je heen...

Door ver omhoog te kijken leun ik minder naar voren, maar merkt ik wel meer stretch op mn liezen, maar dat trekt wel bij (letterlijk ;))

Zal komende weken ook wel even proberen de 2e sessie squats van mn squattraining te verwisselen met box-squats.

ik heb ook het idee dat je wel heel breed staat of valt dit wel mee? dit kan ook een probleem zijn waardoor je natuurlijk niet op diepte komt. miss dat je dit juist fijn vind omdat je lange benen hebt ofzo, maar viel mij op.

Heb zelf vrij lange poten inderdaad, als ik smal sta is het echt een takke end naar beneden :o (en mn knieen komen dan ver naar voren)

Niet goed te zien vanaf hier. T zal op t randje zijn.
Een strenge scheidsrechter keurt hem 'net' af denk ik...
Ik wil je niet teleurstellen ofzo, maar ik denk dat het nog niet ver genoeg is. Probeer die "buttwink" er een beetje in te krijgen.
Dan ben je er wel denk ik.
Al ben ik er nog steeds niet van overtuigd dat het 'geen kwaad' kan voor je rug.
Ik ken niemand die er last van heeft (ik zelf ook niet als ik het probeer) maar toch... ;)

Je ellebogen mogen/kunnen misschien ook nog wel iets meer naar beneden/onder de halter.

Hoor mij, ik kan zelf niet eens Squatten... :o

---------- Post toegevoegd Wed 3 Aug 2011 om 14:03 ----------

Heel ver omhoog kijken lijkt me niet nodig, en niet wenselijk.
Je moet niks 'overdrijven' imo.
Wel je nek naar achter tegen de halter drukken om samen met je 'geshrugde' traps een lekkere laag spieren te creëren om de halter op te leggen (dat gaat de één beter af dan de ander :D)
Dus imo liever de nek naar achter en redelijk 'neutraal' naar voren/beetje naar boven kijken.

(Mijn zoon Nick kijkt trouwens steevast altijd gewoon direct naar beneden, en vind dat het beste gaan... wat ik er ook van zeg! ;))

Al ben ik er nog steeds niet van overtuigd dat het 'geen kwaad' kan voor je rug.
Ik ken niemand die er last van heeft (ik zelf ook niet als ik het probeer) maar toch... ;)

Ik krijg last van men rug als ik het herhaaldelijk doe. Maar ik denk dat tymboo met "buttwink" niet bolling vd onderrug bedoelde maar eerder die swing van je heupen om uit het onderste gedeelte vd squat te komen. Hip drive!

Volgens mijn squat-opinie zijn die knieen mooi naar buiten geduwd. Ik denk wel dat je een probleem met hip flexors hebt omdat je diepte gaat compenseren door ver naar voor te buigen, zowiezo dat als je failt je naar voor zal vallen. Beter dus hard werken om rechtop te blijven
story of me ... lol

---------- Post toegevoegd Fri 5 Aug 2011 om 02:54 ----------

netjes ... mooie FSQ zeker met je lengte

Ik krijg last van men rug als ik het herhaaldelijk doe. Maar ik denk dat tymboo met "buttwink" niet bolling vd onderrug bedoelde maar eerder die swing van je heupen om uit het onderste gedeelte vd squat te komen. Hip drive!

Met buttwink bedoel ik het kantelen van het bekken onderin de beweging, vlak voordat je op parallel zit, waardoor je meteen onder parallel komt. Een flnke hipswing dus waarmee je jezelf meteen weer omhoog slingert.

Chreiz: verdomd sterk man, goed diep ook, zit zeker nog meer in!

Met buttwink bedoel ik het kantelen van het bekken onderin de beweging, vlak voordat je op parallel zit, waardoor je meteen onder parallel komt. Een flnke hipswing dus waarmee je jezelf meteen weer omhoog slingert.

Chreiz: verdomd sterk man, goed diep ook, zit zeker nog meer in!

Maar door die buttwink verlies je je arch onderin, toch? Ik dacht dat dat niet de bedoeling was. Tenminste, als ik squat RX zo bekijk... Volgens mij zegt hij in #2 hoe je dat juist moet voorkomen (flexibeler worden in de hip flexors).

Sterke squats Chris. Daar kan zeker nog wel wat bij:D

Maar door die buttwink verlies je je arch onderin, toch? Ik dacht dat dat niet de bedoeling was. Tenminste, als ik squat RX zo bekijk... Volgens mij zegt hij in #2 hoe je dat juist moet voorkomen (flexibeler worden in de hip flexors).

Het is gewoon een andere manier van squatten. Genoeg mensen die met een buttwink wel op diepte kunnen komen, terwijl ze dit anders niet kunnen. Zeker als je wedstrijden wilt gaan doen, is het belangrijk om goed op diepte te komen, op wat voor manier dan ook. Het is niet zo dat je meteen je arch compleet kwijtraakt, maar je onderrug maakt natuurlijk wel een andere bewegingsbaan. Als de spieren in je onderrug sterk genoeg zijn om de spanning erop te blijven houden moet dit geen probleem zijn.

Lekkere front squat zeker met dat lange lijf van je, knap hoor.

Het is gewoon een andere manier van squatten. Genoeg mensen die met een buttwink wel op diepte kunnen komen, terwijl ze dit anders niet kunnen. Zeker als je wedstrijden wilt gaan doen, is het belangrijk om goed op diepte te komen, op wat voor manier dan ook. Het is niet zo dat je meteen je arch compleet kwijtraakt, maar je onderrug maakt natuurlijk wel een andere bewegingsbaan. Als de spieren in je onderrug sterk genoeg zijn om de spanning erop te blijven houden moet dit geen probleem zijn.

Aahhh, oke. Bij mij is mijn onderrug sterk zat, maar is het vooral een gebrek aan beenkracht. Heb dunne spillepootjes. DL ligt bij mij zo'n 60 a 70kg hoger dan mijn SQ. Ben rustig aan bezig met het flexibeler worden in de heupen, het gebruiken van zoveel mogelijk spieren bij de SQ (hams, glutes, quats, hips) en natuurlijk gewoon het versterken van mijn beenspieren in het algemeen. In verhouding lopen die echt ver achter.
Maar een beetje buttwink is dus in ieder geval niet erg. Mooi.

Thanks mannen.

En toch is het niet nodig als je genoeg mobiliteit hebt in de heupen.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De meeste powerlifters proberen hun onderbenen ietsjes verticaler te houden... ;)

Klopt het trouwens dat je wat extra spierpijn krijgt in je illiopsoas / hoog in je quads alz je van half naar hele squats gaat? :o

Terug
Naar boven