AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Easy Front Squats, Chreiz. Misschien in de hole iets rechter blijven, maar voor de rest zeer nice!

@ Hummer; dat is waar wat je zegt, de squat is totaal anders, maar als je met zo'n fullsquat je rug helemaal in arch kan houden, dan zal dat met een PL squat ook wel lukken. Een beetje van beide werelden kan geen kwaad, denk ik. Alles gaat om mobility.

Zeker weten.
Ik heb zo'n beetje de souplesse van een steiger plank...

Ho eens Simon in behulpzame stand? Netjes ook.

Ho eens Simon in behulpzame stand? Netjes ook.

Grootste deel van het filmpje heb ik ook weggeknipt, waar hij het uitlegt en een paar keer voordoet.

(En Simon is ook heel behulpzaam hoor, er traint naast mij ook maar één ander mee)

als simon dit ziet maakt ie je af denk ik... die kant van hem wil hij vast niet ten toon gesteld:P

Nee, hij zei, knip dit stukje er maar uit en zet het in je log :)

Vraagje @ chewie.. waarom straps bij een axle deathlift.. ? is tog puur grip trainen een axle.. Maar zeker sterk !

Doe het ook niet vanwege de grip...vind het te risicovol op de biceps. Heb al last van me linker arm. En overhand voelt thighriding natuurlijker indien nodig..:)

:cool: ik snap hem chewie

Vraagje @ chewie.. waarom straps bij een axle deathlift.. ? is tog puur grip trainen een axle.. Maar zeker sterk !

neen mijn martial arts broeder, de axle kan indd OOK voor grip gebruikt worden om dat te trainen dan gebruik je uiteraard geen straps, maar tis ook veel zwaarder trekken..kdenk dat chewie dat wel ervaren heeft..gewicht ligt paar centimeters verder dan bij normale bar, en dat maakt bij zware egwichten heel veel verschil, plus dat je bij zware egwichten al gauw lomp moet trekken om em uitgelocked te krijgen en daar draait strongman om;)

vette filmpjes trouwens...en dumbbell snatchen met 2 handen is da goed op de wedstrijd? al snap ik dat je em voordat ie de schouder voorbij is met 1 hand doorpakt, maar toch..? iemand??

...
vette filmpjes trouwens...en dumbbell snatchen met 2 handen is da goed op de wedstrijd? al snap ik dat je em voordat ie de schouder voorbij is met 1 hand doorpakt, maar toch..? iemand??

Geen idee vond dit ook vreemd. Heb ik gisteren ook zien doen door iemand op sterkste man van Donkmeer en werd ook goedgekeurd ???

Dunno zelf de vraag is moet er een zichtbare stop zijn of nie...

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.497
F#

neen mijn martial arts broeder, de axle kan indd OOK voor grip gebruikt worden om dat te trainen dan gebruik je uiteraard geen straps, maar tis ook veel zwaarder trekken..kdenk dat chewie dat wel ervaren heeft..gewicht ligt paar centimeters verder dan bij normale bar, en dat maakt bij zware egwichten heel veel verschil, plus dat je bij zware egwichten al gauw lomp moet trekken om em uitgelocked te krijgen en daar draait strongman om;)

Heb het filmpje ook zitten bestuderen en ook filmpjes van Marcel als scheids bij Db press. Het is een lastig iets. Ik zou zeggen alles waarbij de dumbbell met 2 handen wordt opgepakt moet eerst de schouder raken alvorens er een press is met 1 hand. Als de dumbbell met 1 hand wordt opgepakt dan is er sprake van een snatch en dat mag.

Geen idee vond dit ook vreemd. Heb ik gisteren ook zien doen door iemand op sterkste man van Donkmeer en werd ook goedgekeurd ???
Even toelichten dit.

De reden waarom ik het goedgekeurd heb is omdat we bij de briefing van de onderdelen niet gespecifieerd hebben dat snatch niet mocht.
Het ging uiteindelijk om slechts twee reps die half snatch, half press waren.
Dit terwijl de 5 eerste reps wel degelijk clean en press waren.

Maar wel iets om aan te denken in de toekomst. :thumbs:

• Like
Waarderingen: koef
Terug
Naar boven