MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Ja, vroeger nog 5x5x120 gesquat, oly squat. Nu zit ik ergens tussenin, medium stance en high bar.

Niet al te shitty hoor. Zal ook wel mode zijn op DBB om jezelf tegenwoordig meteen shitty te noemen als je een filmpje post. Alleen rep 8 val je echt wat voorover. Voor de rest zit je high bar medium stance redelijk prima te squatten. Ja je heupen komen iets omhoog voor het bovenlichaam mee komt so what, rug blijft prima.

Knieen komen ver naar voor vind ik, alhoewel ik echt zo ver mogelijk achteruit probeer te zitten.

I'm with Gijs.
Je knieën zou ik me niet zo druk om maken eigenlijk.
Je hebt wat weinig spanning(/core kracht?) en neigt steeds naar voren te vallen.
Probeer je hoofd wat meer omhoog te houden.
Je nek tegen de stang duwen.
Die fout maak ik ook, en je hebt altijd een ander nodig om zulke dingen op te vallen lijkt het wel... :o
En je zou beter de beweging "out the hole" beginnen met je borst omhoog te duwen en je heupen er in te duwen.
Nu begin je echt met de benen alleen lijkt het.
Succes.

Weinig mis met deze squats hoor. En met die knieen valt t enorm mee. Als t zwaarder wordt, wordt je form wat slechter, maar dat is vrij logisch.

Moet wel vertrouwen geven dat sterke squat beesten als Tymen en Gijs je vorm best goed vinden. ;)

Vind de Squats ook nog heel goed mee vallen.

okay, ik vind nog steeds van niet... veels te veel (voor/achter i.p.v. omhoog) beweging in zn heupen en rug, dat is bij ME niet erg maar bij een semi-easy set (lees: 8 repper) zou dat niet moeten gebeuren bij de 1e reps al

okay, ik vind nog steeds van niet... veels te veel (voor/achter i.p.v. omhoog) beweging in zn heupen en rug, dat is bij ME niet erg maar bij een semi-easy set (lees: 8 repper) zou dat niet moeten gebeuren bij de 1e reps al

Zo slecht is het niet. En de squat is ook een soort schuif beweging van voor/achter, de reguliere squats dan.

Techniek niet slecht maar zal een stuk beter zijn als je je ellebogen naar voor gooit en je hoofd in de barbell drukt, zoals ik gisteren zei :D Barbell proberen op één lijn te houden met je rug ipv loodrecht erop.

gevaarlijk slowmotion filmpje :D

nice...waarom niet nog een rep geprobeerd...ging nog best aardig?

Zat sowieso nog wel een rep in inderdaad, maar houd me gewoon aan het plan. Volgende week 3x175kg.

@ Ita: Vette shit!De tsaar ziet er ook aardig large uit!

Terug
Naar boven