Compilatiefilmpje van mijn afgelopen wedstrijd:
[video:
http://www.youtube.com/watch?v=nz_6oYU1LiA]
Ff mijn analyse:
squat:
-squatdiepte is goed. Na mijn eerste twee beurten kwam er mij telkens een vrouw van het bestuur zeggen dat mijn squats niet diep genoeg waren maar dat ze wel zijn goed gekeurd door de jury. Dit speelde enigszins in mijn kop. Er waren ook drie spots gericht vlak op dat podium wat niet echt ideaal is als je wat naar boven kijkt bij een squat.
-Qua kracht moet ik in het onderste stuk een stuk sterker worden. Bovenste deel van de lift is geen probleem. Ik zou wat meer gaan boxsquatten als ME oefening (ik doe het nu al als assistance op DE)
Benchpress:
-banksteunen mochten niet verzet worden voor de lifter (al waren er maar twee hoogtes beschikbaar). Mocht niet volgens de wedstrijdleiding, mensen met de korte armen gingen ze wel aangeven, dag spanning. Bankje was overigens ook vrij glad en te laag. Door een schouderblessure ook de laatste weken niet meer deftig kunnen trainen. Niettemin toch een PR kunnen zetten. Volgend jaar minimum 130 doen en winnen op punten van lifters met een benchsuit is mijn doel.
Deadlift:
-zelfde probleem van die spots, ik begon er al koppijn van te krijgen.
-techniek zelf ben ik niet tevreden van, normaal gezien probeer ik van spanning te zetten om mijn rug bij het zakken en hem recht te houden maar ging niet echt goed toen.
-qua kracht gewoon sterker overall, lift-off mag wel sneller en lock-out moet nog flink wat sterker worden. Toch een PR kunnen zetten op de wedstrijd.
Algemeen:
-gewoon overall sterker worden. Wedstrijdomstandigheden zijn omstandigheden die je niet helemaal onder controle hebt, als ik algemeen maar sterker word ben ik tevreden. Als er iemand nog tips heeft hoor ik die graag