AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

je rug gaat iets bol volgens mij, is dit erg ? ik doe dit zelf volgens andere ook wel is..

Verder heel netjes natuurlijk!
Ziet er inderdaad wel gezellig uit daaro

Hij gaat wel iets bol idd maar ik heb zelf het idee dat het binnen de "grens" is?

Wat vooral mis is, is dat mijn kont veel te snel omhoog gaat en dat ik er zo ongewild bijna een stiff legged van maak. Daardoor ziet het er ook gewoon niet mooi uit. Probeer er al een tijdje vanaf te komen en op lichtere gewichten wil dit wel wat beter maar als ik richting mijn 1rm ga, gaat het mis.

Hij gaat wel iets bol idd maar ik heb zelf het idee dat het binnen de "grens" is?
Lijkt me ook. Bovendien zie je wel vaker lichte bolling bij 1rm lifts.

Wat vooral mis is, is dat mijn kont veel te snel omhoog gaat en dat ik er zo ongewild bijna een stiff legged van maak. Daardoor ziet het er ook gewoon niet mooi uit. Probeer er al een tijdje vanaf te komen en op lichtere gewichten wil dit wel wat beter maar als ik richting mijn 1rm ga, gaat het mis.
Dit betekent dat voor jouw lichaamsbouw, je kont hoger een meer optimale positie is. Daarom kun je ook enkel lichtere gewichten trekken met je kont laag en eens het zwaar genoeg is, neem je automatisch een betere positie aan want anders krijg je het gewicht niet omhoog.

Dit betekent dat voor jouw lichaamsbouw, je kont hoger een meer optimale positie is. Daarom kun je ook enkel lichtere gewichten trekken met je kont laag en eens het zwaar genoeg is, neem je automatisch een betere positie aan want anders krijg je het gewicht niet omhoog.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens, dat is een kwestie van techniek en heel veel trainen. Met de juist hefboom ben je uiteindelijk veel sterker dan buiten je techniek liften. Je moet bij een deadlift ook je bekken kantelen en achteruit gaan zitten net als bij een squat, dat is gewoon hartstikke lastig omdat perfect onder de knie te krijgen.

Ik vind de lift er overigens helemaal niet zo beroerd uitzien en al helemaal niet voor een 1rm beurt.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens, dat is een kwestie van techniek en heel veel trainen. Met de juist hefboom ben je uiteindelijk veel sterker dan buiten je techniek liften. Je moet bij een deadlift ook je bekken kantelen en achteruit gaan zitten net als bij een squat, dat is gewoon hartstikke lastig omdat perfect onder de knie te krijgen.

Hoe bepaal je dan welke positie voor de beste hefboom zorgt? Er zijn honderden filmpjes waarin de lifter zijn kont omhoog komt in het begin van de pull bij een zwaar gewicht. Daarom denk ik dat die positie juist voor een betere hefboom zorgt.

Logisch dat je met je kont naar beneden meer met je benen trapt (die gewoon sterker zijn), als je met je benen omhoog komt doen die feitelijk niks meer. (alleen je heupgewricht zou iets moeten kantelen) Bij het op spanning brengen van je rug zou de bar al een klein stukje de lucht in moeten komen. Heb wel eens een stukje gelezen waarin werd gesteld dat bij een squat men al kon zien aan de manier van unracken of een lift goed ging of niet. Voor een deadlift zal dit net zo belangrijk zijn.

Blijft toch lastig om zoiets te omschrijven.

Logisch dat je met je kont naar beneden meer met je benen trapt (die gewoon sterker zijn), als je met je benen omhoog komt doen die feitelijk niks meer.
Lijkt me logisch idd, maar ik vind het nogal kort door de bocht om daaruit te besluiten dat je op die manier meer kan deadliften.
Ik ga er niet verder op ingaan want dat is nu ook weer niet de bedoeling van dit topic.

Vond het overigens wel een goede lift en vreemd inderdaad dat je 190 kg gemist hebt want die 180 ging wel vlot :)

Lijkt me logisch idd, maar ik vind het nogal kort door de bocht om daaruit te besluiten dat je op die manier meer kan deadliften.

Ik hou er ook over op :), maar jij stelt in je eerste post dat je lichaam naar een positie gaat waarin je het sterkst bent. Als het zwaar wordt bij bankdrukken zie je vaak dat de ellebogen minder getukt worden en het meer een guilotine press wordt, bij squatten komen de knieen vaak verder naar voren en zakt de rug verder voorover. Het wordt dan samen met de vermoeing dubbel zwaar. Ik ben er van overtuigd dat je in je techniek het sterkst bent, en ik denk dus dat je lichaam om andere redenen een suboptimale houding gaat aannemen. Het is dus de kunst die gedeeltes sterker te krijgen om de lift technisch beter uit te voeren.

Thanks voor de reacties. Ik ben er wel van overtuigd dat ondanks mijn lichaam dat wellicht de beste manier vindt, het niet persé de beste manier is om te deadliften. De hoek waarin ik sta moet niet veranderen voor of tijdens liftoff volgens mij. Weet alleen nog niet precies wat er nu voor zorgt dat dit nu fout gaat.

De reden dat ik 190 niet haalde was voor een deel mentaal (ik dacht dat hij niet eens van de grond af kwam). Te lang met te lichte gewichten bezig geweest. Ook deels omdat ik een blessure heb waardoor ik lang alleen licht heb kunnen deadliften en niet heb kunnen squatten. Legs are weak as piss.

Hoe bepaal je dan welke positie voor de beste hefboom zorgt? Er zijn honderden filmpjes waarin de lifter zijn kont omhoog komt in het begin van de pull bij een zwaar gewicht. Daarom denk ik dat die positie juist voor een betere hefboom zorgt.

de hoogte van de kont is idd verschillen pp maar bij het vertrekken moeten de heup en de schouders tegelijkertijd vertrekken anders kun je bye bye tegen je hipdrive zeggen.
Dat is wat dg80 waarschijnlijk bedoelt met in de techniek blijven
En dat zou best wel de reden kunnen zijn waarom die 190 mist hij is zeker weten sterk genoeg daarvoor als je die 180 ziet

Nice :)
Ik zat wel vrij angstig naar dat raam achter je te kijken, dat moet toch ooit eens misgaan :p

Als je nu al angstig keek had je bij de 2e beurt je onderbroek kunnen verschonen:roflol: Dit was de beste beurt.

Insane explosief bij de clean ook.

True stuff, hoewel deze ook dichter bij het raam was dan ik dacht:p.

chris had al het idee om hem volgende keer erdoor te laten donderen, dan load ik beneden op de parkeerplaats snel die eleiko barbell + plates in de auto :fire:

True story!

Kreeg wel spontaan pijn in mn knieen bij die clean :eek:

Hoezo?

haha nice man... mooi ook dat je boven de meeste gewichtheffers eindigt zonder enige vorm van techniek :D

Hehe techniek was epic idd.

http://www.youtube.com/watch?v=6f2NllbMVM4

---------- Post toegevoegd Mon 21 Nov 2011 om 17:39 ----------

M'n 2 laatste squats zijn zeker niet op par omdat ik geen arch wou verliezen. Zit tussen de oren. Komt allemaal goed, ben al blij dat ik die heavy weights eens heb kunnen voelen !

Wat is het nut van de box jongens ?

Compilatiefilmpje van mijn afgelopen wedstrijd:

[video:http://www.youtube.com/watch?v=nz_6oYU1LiA]

Ff mijn analyse:

squat:
-squatdiepte is goed. Na mijn eerste twee beurten kwam er mij telkens een vrouw van het bestuur zeggen dat mijn squats niet diep genoeg waren maar dat ze wel zijn goed gekeurd door de jury. Dit speelde enigszins in mijn kop. Er waren ook drie spots gericht vlak op dat podium wat niet echt ideaal is als je wat naar boven kijkt bij een squat.
-Qua kracht moet ik in het onderste stuk een stuk sterker worden. Bovenste deel van de lift is geen probleem. Ik zou wat meer gaan boxsquatten als ME oefening (ik doe het nu al als assistance op DE)

Benchpress:
-banksteunen mochten niet verzet worden voor de lifter (al waren er maar twee hoogtes beschikbaar). Mocht niet volgens de wedstrijdleiding, mensen met de korte armen gingen ze wel aangeven, dag spanning. Bankje was overigens ook vrij glad en te laag. Door een schouderblessure ook de laatste weken niet meer deftig kunnen trainen. Niettemin toch een PR kunnen zetten. Volgend jaar minimum 130 doen en winnen op punten van lifters met een benchsuit is mijn doel.

Deadlift:
-zelfde probleem van die spots, ik begon er al koppijn van te krijgen.
-techniek zelf ben ik niet tevreden van, normaal gezien probeer ik van spanning te zetten om mijn rug bij het zakken en hem recht te houden maar ging niet echt goed toen.
-qua kracht gewoon sterker overall, lift-off mag wel sneller en lock-out moet nog flink wat sterker worden. Toch een PR kunnen zetten op de wedstrijd.

Algemeen:
-gewoon overall sterker worden. Wedstrijdomstandigheden zijn omstandigheden die je niet helemaal onder controle hebt, als ik algemeen maar sterker word ben ik tevreden. Als er iemand nog tips heeft hoor ik die graag ;)

die zoomer is echt ****ing irritant

wat is dit voor bond? zulke bankjes verwacht je in een healthcenter...

Lol, van opzij gezien vond ik je eerste squats duidelijk diep genoeg maar kon ik begrijpen dat ze het nipt vonden (volgens hun standaarden). Maar nu ik de squats van vooraan zie (net als de juryleden) snap ik echt niet hoe ze die niet diep genoeg konden vinden :roflol:

Terug
Naar boven