XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

maar aangezien hij IPF-diepte squat is het best mogelijk dat hij een buttwink krijgt beneden.

Als ik het zeker wil weten dan vraag ik het echt wel aan de lui die daar bij staan, die weten het veel beter dan wie dan ook op dit forum (Uitzondering nagelaten Tymboo ;))
Sommige van die gasten zitten ook op dit forum. ;)
En Pjotr, Pardeep, en de rest vinden een buttwink helemaal geen probleem.
En best wat sterke squatters hebben 'm als ze op diepte buigen.

Sommige van die gasten zitten ook op dit forum. ;)
En Pjotr, Pardeep, en de rest vinden een buttwink helemaal geen probleem.
En best wat sterke squatters hebben 'm als ze op diepte buigen.
dat zij het goed vinden en dat meerdere sterke squatters het hebben wil nog steeds niet zeggen dat het niet slecht KAN zijn ;)

Buttwinks zijn helemaal geen probleem, tot je een tussenwervelschijf scheurt of een wervel barst. Ik vermijd ze liefst als de pest, want ik heb er zelf al miserie mee gehad.

Ik ben geneigd naar ervaring te luisteren als het van mensen komt die ik respecteer.
En ik ken weinig mensen die ik op powerlifting gebied meer respecteer dan Pjotr en Pardeep o.a. ;)
Ik maakte me er ook druk om, maar dat was vanwege dingen die ik gelezen heb op het net.
Misschien van mensen die zelf nooit squats doen, weetikveel..?
Ik heb het zelf ook en heb er geen last van.
Mijn zoon heeft het ook, en geen last.
Niels en Gijs hebben het en die hoor ik er ook niet over.
Dus wat mij betreft... ;)

Ken eigenlijk niet veel squatters die uberhaupt zonder enige vorm van buttwink IPF diepte halen (gewichtheffers uitgezonderd)

Check bijv ook de raw squats van Igor Gagin of Captain Kirk bij de zijkant filmpjes.

Overigens geloof ik best dat mensen last van hun rug kunnen krijgen, maar er zijn er ook genoeg die dat zonder krijgen.

Laatst bewerkt:
"Neerlands Powerlifting hoop in bange dagen" heeft gesproken. :thumb:

ik beweer niet dat het slecht is noch dat het geen kwaad kan.
in mijn bescheiden mening kan je beter die buttwink proberen weg te werken, al is dat op IPF-hoogte misschien onmogelijk.

IPF-hoogte vind ik persoonlijk absurd maar dat is dan weer een persoonlijke mening en die wil ik hier niet discussiëren, iedereen zijn federatie en regels ;)

wat ik wel weet is dat Steve een paar jaar is moeten stoppen met powerliften omdat er een ruggenwervel verschoven was van oly squats te doen met buttwink, misschien iets om in het achterhoofd te houden, misschien ook niet, het is maar informatie ;)

Ik heb vanaf zo'n 23 jaar geleden ongeveer 20 jaar met een ellendige rug rondgelopen naar aanleiding van een verschoven tussenwervel na een setje met net over de 200kg Squats...
Ik weet wat het is. ;)
Als je hem niet hebt, prima.
Maar als je zonder niet op diepte komt...
Tsja...

andere bond zoeken :D?

:roflol:

Je hebt een verschil tussen een buttwink en gewoon onder parralel gaan, wanneer je je rug aangespannen houd kan er niks gebeuren. Toen ik tijdens squatten door me rug ging faalde ik ook altijd op rug kracht, en core stabiliteit/kracht.

---------- Post toegevoegd Mon 5 Dec 2011 om 16:57 ----------

En het heeft totaal niks te maken met een elite lifter of wat dan ook te zijn.

waarom zou er een relatie bestaan tussen een buttwink en onder parallel gaan?

er zijn ook mensen die al een buttwink krijgen boven parallel en er zijn er genoeg die het niet hebben onder parallel.

toen ik IPF hoogte squatte had ik geen buttwink, ik heb nooit beweerd dat dit slecht of goed is want ik ben geen dokter of wetenschapper, ik kan mij enkel baseren op de feiten die ik ken, en op basis daarvan kan ik besluiten dat het onnatuurlijk is om die buttwink te hebben.

• Like
Waarderingen: koef
waarom zou er een relatie bestaan tussen een buttwink en onder parallel gaan?

er zijn ook mensen die al een buttwink krijgen boven parallel en er zijn er genoeg die het niet hebben onder parallel.

toen ik IPF hoogte squatte had ik geen buttwink, ik heb nooit beweerd dat dit slecht of goed is want ik ben geen dokter of wetenschapper, ik kan mij enkel baseren op de feiten die ik ken, en op basis daarvan kan ik besluiten dat het onnatuurlijk is om die buttwink te hebben.

Je snapt het niet volgens mij, je hebt een normale buttwink (parralel breken en daardoor arch verliezen) en een buttwink waarbij je je heup kantelt en als het ware je wervel oprekt. Die laatste is bij mij de oorzaak geweest van rugklachten. Er word veel te vaak over een buttwink gesproken terwijl het helemaal geen buttwink is (qua blessure gevoelig)

*delete*

no comments op diepte, maar vooral even de volgens mij lichte bolling van de onderrug?

doel was 3 reps, maar voelde licht dus maakte er 5, laatste 2 zijn zowieso belabberd, maar gaat dus om eerste 3 reps

no comments op lomp uitlopen

http://www.youtube.com/watch?v=1BYCxTANqjY

Je gaat te diep op rdl...je beweegt je reet naar achter en dan naar beneden oftewel te veel knie flexie. Gewoon reet naar achter rug recht houden, kom je minder diep, maar meer stretch.
De enige reden dat je knieen horen te plooien, is de stretch op je hammies

@ Starter, zekers sterk. Maar je verliest bij je squat de spanning op je rug (voorwaartse beweging van je rug), dat je met knieën daarbij naar voren komt versterkt deze beweging. De oefening wordt zo veel zwaarder omdat je er een halve goodmorning bij moet maken.

Bij Romanian deadlift moet je imo ook nog meer spanning in je rug opbouwen.

Je gaat te diep op rdl...je beweegt je reet naar achter en dan naar beneden oftewel te veel knie flexie. Gewoon reet naar achter rug recht houden, kom je minder diep, maar meer stretch.
De enige reden dat je knieen horen te plooien, is de stretch op je hammies

thnx george.

@ Starter, zekers sterk. Maar je verliest bij je squat de spanning op je rug (voorwaartse beweging van je rug), dat je met knieën daarbij naar voren komt versterkt deze beweging. De oefening wordt zo veel zwaarder omdat je er een halve goodmorning bij moet maken.

Bij Romanian deadlift moet je imo ook nog meer spanning in je rug opbouwen.

klopt inderdaad, volgende sessie meer focussen op al strak staan bij het uitpakken etc.

thnx

+1 romanians moet je strakker doen, betere arch zelfs wanneer je unrackt verlies je tightness

Max squats zullen je weaknesses altijd wel bovenkomen, netjes de 200 kaap zal binnenkort terug gebroken worden denk ik :)

beltless squat:
http://www.youtube.com/watch?v=qnreYVShViw

near max. moet meer chest omhoog houden kreeg ik al als 1 tip

Is al gezegd maar idd, je kont komt er onder uit. Ljikt zo te zien verlies van spanning onderin te zijn, waarna bij het duwen je kont "weggedrukt" wordt.

Maar strong work, E!

---------- Post toegevoegd Wed 7 Dec 2011 om 21:23 ----------

Tightness is far gone onderin.
Hierdoor wordt de buttwink meer dan nodig is, je romp komt naar voren. Rug bolt er zelfs wat door.

Work on it, dit is vragen om ellende met je rug. Voor straf 100 x "squatting from head to toe" van Dave tate lezen :)

Ik overdramatiseer wat, maar dit is wel echt iets wat je aan moet pakken...

Terug
Naar boven