XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Reageren via PM? Ik doe t wel gewoon zo, het is tenslotte een openbaar forum...
Je zet eigenlijk geen spanning vóór lift off en begint daardoor al met een rounded back en heupen die omhoog vliegen. Dus als je de halter vastpakt, en je de heupen in positie brengt om te gaan liften, haal dan de slack uit de halter door de lats aan te spannen, trek je borst omhoog, en ga dan pas liften. En houd die borst hoog tijdens de gehele ROM. Daarnaast kom je niet tot volledige lock out zo te zien, knieën overstrekken en schouders naar achter duwen.

Reageren via PM? Ik doe t wel gewoon zo, het is tenslotte een openbaar forum...
Je zet eigenlijk geen spanning vóór lift off en begint daardoor al met een rounded back en heupen die omhoog vliegen. Dus als je de halter vastpakt, en je de heupen in positie brengt om te gaan liften, haal dan de slack uit de halter door de lats aan te spannen, trek je borst omhoog, en ga dan pas liften. En houd die borst hoog tijdens de gehele ROM. Daarnaast kom je niet tot volledige lock out zo te zien, knieën overstrekken en schouders naar achter duwen.

Ja mag ook hier natuurlijk wilde enkel geen chat van dit topic gaan maken :)
Dus jij bedoelt echter doe zegmaar beetje al aan barbell te trekken en hierdoor al spanning op rug te zetten alvorens te liften ?

Bedankt iig

Ja mag ook hier natuurlijk wilde enkel geen chat van dit topic gaan maken :)
Dus jij bedoelt echter doe zegmaar beetje al aan barbell te trekken en hierdoor al spanning op rug te zetten alvorens te liften ?

Bedankt iig

Zo'n beetje elke barbell heeft een kleine klik, die je hoort als je een ruk aan het halter geeft. Als men zegt de "slack" uit de barbell halen, bedoelt men deze klik. Je spant je lats op en trekt hiermee de slack uit de barbell, tegelijkertijd trek je je borst goed omhoog en gaat dan pas echt liften. Dus niet "trekken" als in: met je armen rukken aan de halter, maar gewoon de slack uit de halter halen door je bovenrugspieren op te spannen.

Zo'n beetje elke barbell heeft een kleine klik, die je hoort als je een ruk aan het halter geeft. Als men zegt de "slack" uit de barbell halen, bedoelt men deze klik. Je spant je lats op en trekt hiermee de slack uit de barbell, tegelijkertijd trek je je borst goed omhoog en gaat dan pas echt liften. Dus niet "trekken" als in: met je armen rukken aan de halter, maar gewoon de slack uit de halter halen door je bovenrugspieren op te spannen.

ahja kheb het ff geprobeerd en snap wat je bedoelt , khad nog nooit van de slack gehoord. Thanks !

Glutes en hamstrings versterken gaat je veel helpen.

Bolling vd rug valt wel mee, maar je verliest onderin totaal spanning. Als je spanning zet op de halter blijf dan in positie en geduld hebben tot die los komt.

En je lockout is wel heel vreemd. Dacht eerst dat je gewoon een extreem dikke reet had, maar je holt je rug ipv dat je je heup strekt (naar voren duwen dus).

Bolling vd rug valt wel mee, maar je verliest onderin totaal spanning. Als je spanning zet op de halter blijf dan in positie en geduld hebben tot die los komt.

En je lockout is wel heel vreemd. Dacht eerst dat je gewoon een extreem dikke reet had, maar je holt je rug ipv dat je je heup strekt (naar voren duwen dus).

srs ik heb wel echt een dikke reet haha, maar dat naar voren duwen klopt ook wat jij zegt, zal er eens op letten

thanks for commenting

Ja waarschijnlijk lijkt je reet ook zo dik omdat je met een holle rug rondloopt (gok ik). Veel hamstrings en heupen stretchen kan je ook helpen.

Ja waarschijnlijk lijkt je reet ook zo dik omdat je met een holle rug rondloopt (gok ik). Veel hamstrings en heupen stretchen kan je ook helpen.
Kheb die dikke reet van mijn ma.

doe stretchen normaal altijd na mijn training, is voor training ook usefull dus ?

Ben vanaf nu als het goed is ook bij de trainingen op papendal, real life techniek tips is altijd nuttiger, jij bent daar ook neem ik aan Eddine ?

Ik ben sinds kort begonnen met deadliften. Zouden jullie willen checken of dit eenbeetje de goeie techniek is?

http://www.youtube.com/watch?v=j7w6...DvjVQa1PpcFNJSTWNT8m0wFCnoGsM_8aF4B8uT9TDZAk=

Sorry voor het scheve beeld! Weet niet precies hoe je dat recht moet doen, slecht met computers..
Ik vind vooral het teruggaan met de barbell moeilijk, zag in een filmpje dat je eerst moet doen alsof je een RDL gaat doen, dus je benen gestrekt houden en naar voren bewegen met je rug, en dan de barbell verticaal laten zakken, langs je scheenbenen naar beneden, anders bots je met je knieën. Wat vinden jullie hiervan?

Bijvoorbaad dank!

Laatst bewerkt:
dude dat gewicht is nog lichter dan waar je met 1 arm preacher curls mee kan doen, pak eerst normaal gewicht dan kan er pas wat gezegd worden over techniek

En zorg voor redelijke belichting. Je schijven zijn ook te klein. Gok dat je de barbbell ook te smal vast houdt, en ik denk dat je niet breed genoeg staat.

[Link niet meer beschikbaar]

Laatst setje van 4x6x120
Niet diep genoeg, ik zit te k*tten dat ik teveel naar voren leun en daardoor niet goed omhoog ga.

Ziet er best goed uit hoor.
Op het begin ging je wel dieper dan op het einde. Op het begin was diepte gewoon goed ;)

Ik wil dat gewiebel er uit

Ik heb ook wat last van dat gewiebel zoals je het noemt dus ik lees aandachtig mee voor tips :)

Terug
Naar boven