ik had beter moeten weten dan PL te bekritiseren hier, maar als dit als een goeie lift wordt aanvaard, wel dan ja, dan is er imo iets mis met PL, dit heeft weinig nog te maken met kracht of zelfs met verhoudingen (korte armen, etc.), dit is gewoon de regels buigen tot in het extreme, kont en hoofd moeten op de bank blijven? ok, dan zal ik mijn kont maar tegen mijn achterhoofd plakken. Dit is exact de rede waarom de olympic press uit het gewichtheffen is gehaald (door extreme leanback, etc.). Het komt erop neer dat als je mensen een vinger geeft, ze met een arm gaan lopen. Doet elke PL'er dit? nee. IS dit eigen aan enkel PL? ook niet uiteraard, maar het wordt wel aanvaardt. Je hebt gewoon pech dat je met 3 lifts zit waarbij leverages etc. een enorme rol kunnen spelen, ik denk aan de sumo DL bv.
Bij kogelstoten is er bijvoorbeeld geen discussie mogelijk, hij mag alleen niet voorbij de lijn komen that's it.
Dus DAT bedoel ik als ik zeg dat er iets mis is met PL. Van mij mag dit allemaal hoor, benchen als dit, maar ik kan niet anders dan het lame vinden. een rom van 20cm? komop gast, de BP heeft al een kleine rom, en dan dit er van maken. Ik zeg ook nergens dat archen slecht is, ik doe het zelf ook niet, maar dit vind ik pervers.