AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

ik had beter moeten weten dan PL te bekritiseren hier, maar als dit als een goeie lift wordt aanvaard, wel dan ja, dan is er imo iets mis met PL, dit heeft weinig nog te maken met kracht of zelfs met verhoudingen (korte armen, etc.), dit is gewoon de regels buigen tot in het extreme, kont en hoofd moeten op de bank blijven? ok, dan zal ik mijn kont maar tegen mijn achterhoofd plakken. Dit is exact de rede waarom de olympic press uit het gewichtheffen is gehaald (door extreme leanback, etc.). Het komt erop neer dat als je mensen een vinger geeft, ze met een arm gaan lopen. Doet elke PL'er dit? nee. IS dit eigen aan enkel PL? ook niet uiteraard, maar het wordt wel aanvaardt. Je hebt gewoon pech dat je met 3 lifts zit waarbij leverages etc. een enorme rol kunnen spelen, ik denk aan de sumo DL bv.
Bij kogelstoten is er bijvoorbeeld geen discussie mogelijk, hij mag alleen niet voorbij de lijn komen that's it.
Dus DAT bedoel ik als ik zeg dat er iets mis is met PL. Van mij mag dit allemaal hoor, benchen als dit, maar ik kan niet anders dan het lame vinden. een rom van 20cm? komop gast, de BP heeft al een kleine rom, en dan dit er van maken. Ik zeg ook nergens dat archen slecht is, ik doe het zelf ook niet, maar dit vind ik pervers.

Laatst bewerkt:

Ik denk dat dat het mooiste compliment is dat Nick in jaren heeft gekregen.

Je kent hem duidelijk. Maar je bent hem niet volgens mij, je stats kloppen niet.
Time for sherlock holmes.

Vraag maar eens achter mij. Ik ben de Deadlift-legende van de Powerzaal.

---------- Post toegevoegd Mon 29 Oct 2012 om 22:41 ----------

Als jouw spotter in dat filmpje al 8 jaar op dbb zit en er zo bij staat... :o

Haha. Nick outlift jou any day of the week, denk ik.

ah, hallo nick. :wazzup:

In de powerzaal van de KUL?
Hoe komt het dat je daar binnen mag?
Ik mogt daar iig niet binnen :mad:

Ben het gaan vragen aan Wouter Blondeel :D
Chille gast.

Gelukkig heb ik die andere begeleider "Marion, of zoiets" vermeden.

Wouter zou jou ook binnenlaten hoor.

Vast wel, maar mij boeit het ook vrij weinig hoeveel ik lift, en ben geen 8jaar lid op DBB.

Wouter zou jou ook binnenlaten hoor.

Chille gast? No way man.
kreeg bullshit te horen als: "powerlifting is een grijze zone..."
"Beschouw jij jezelf als een echte topsporter...?"
"De Powerzaal is alleen bedoelt voor atleten van het niveau van Hans van Alphen...)
" Ik wil niet dat mensen hun rug verpesten..."
"Ja, vroeger lieten we sneller 'powerlifters' toe, maar dat is veranderd..."

Kerel kraamde echt bullshit uit en ik moest moeite doen om beleefd te blijven...

Vast wel, maar mij boeit het ook vrij weinig hoeveel ik lift, en ben geen 8jaar lid op DBB.
Wat leuk, mij boeit mijn fysiek niet :thumbs:

Chille gast? No way man.
"De Powerzaal is alleen bedoelt voor atleten van het niveau van Hans van Alphen...)

Kerel kraamde echt bullshit uit en ik moest moeite doen om beleefd te blijven...

Wouter is idd even erg als Marlon. Hij deed ook lastig over de vernieuwing van mijn powerkaart dit jaar. Uiteindelijk ben ik gewoon naar zijn baas gestapt met men probleem. Dan was het snel opgelost.

Wouter is een even grote eikel als Marlon. Allebei ontzettende losers die het beetje macht dat ze hadden via het 'uitbaten' van de Powerzaal compleet misbruikten.

Chille gast? No way man.

wat? raar
Ik werd gemakkelijk toegelaten. Dat van die grijze zonde heb ik wel moeten aanhoren.
Hij sprak ook over serieus gedrag/training nodig, niet voor esthetische doeleinden,een verbod over doping, mijn toekomstbeeld (rooskleurig :) ). Maar voor de rest zei hij niets.

Heb ik blijkbaar geluk gehad.

Zeker dat "niveau hans van alphen" deed het bij mij.
Dus als je niet in aanmerking komt voor de Olympische Spelen mag je de powerzaal niet in :rolleyes:

ik had beter moeten weten dan PL te bekritiseren hier, maar als dit als een goeie lift wordt aanvaard, wel dan ja, dan is er imo iets mis met PL, dit heeft weinig nog te maken met kracht of zelfs met verhoudingen (korte armen, etc.), dit is gewoon de regels buigen tot in het extreme, kont en hoofd moeten op de bank blijven? ok, dan zal ik mijn kont maar tegen mijn achterhoofd plakken. Dit is exact de rede waarom de olympic press uit het gewichtheffen is gehaald (door extreme leanback, etc.). Het komt erop neer dat als je mensen een vinger geeft, ze met een arm gaan lopen. Doet elke PL'er dit? nee. IS dit eigen aan enkel PL? ook niet uiteraard, maar het wordt wel aanvaardt. Je hebt gewoon pech dat je met 3 lifts zit waarbij leverages etc. een enorme rol kunnen spelen, ik denk aan de sumo DL bv.
Bij kogelstoten is er bijvoorbeeld geen discussie mogelijk, hij mag alleen niet voorbij de lijn komen that's it.
Dus DAT bedoel ik als ik zeg dat er iets mis is met PL. Van mij mag dit allemaal hoor, benchen als dit, maar ik kan niet anders dan het lame vinden. een rom van 20cm? komop gast, de BP heeft al een kleine rom, en dan dit er van maken. Ik zeg ook nergens dat archen slecht is, ik doe het zelf ook niet, maar dit vind ik pervers.

Sumo deadlift belachelijk? Probeer het maar eens
Dit belachelijk? Probeer het maar eens

Je lult echt onzin en hebt met alle respect echt totaal geen recht van spreken door te stellen dat er iets mis is met de sport als je zelf nog nooit een wedstrijd hebt gedaan.
Ik vind sommige dingen ook weleens een beetje oneerlijk (bijvoorbeeld mensen die met suit evenveel deadliften en raw 50kg inleveren), maar wat doe je eraan? Juist, sterker worden.
Het draait nog steeds om wie de sterkste is, want met alle respect is het niet zo dat Axel hier even 200kg op 80kg bw wegduwt door zijn grote arch.

Wouter is idd even erg als Marlon. Hij deed ook lastig over de vernieuwing van mijn powerkaart dit jaar. Uiteindelijk ben ik gewoon naar zijn baas gestapt met men probleem. Dan was het snel opgelost.

Haha, handig. Ken jij zijn baas enzo dan?

Nuja, ik doe in de week 1x bovenlichaam pomptraining in de univ-fit, en 1x squattraining in Kessel-Lo. Die Blondeel is mijn blik niet meer waard...

---------- Post toegevoegd Tue 30 Oct 2012 om 00:14 ----------

Dan kan ik even goed op jou gaan haten omdat jouw ROM kleiner is omdat je maar 176 bent he ;)

Ik vind sommige dingen ook weleens een beetje oneerlijk (bijvoorbeeld mensen die met suit evenveel deadliften en raw 50kg inleveren), maar wat doe je eraan? Juist, sterker worden.

Dit snap ik niet helemaal, wat is er oneerlijk aan dat je kilo's uit een suit kan halen bij deadliften? Dat is toch de bedoeling van geared liften! Of baal je er van dat jouw raw deadlift bijna hetzelfde is als jouw geared deadlift :P

Dit snap ik niet helemaal, wat is er oneerlijk aan dat je kilo's uit een suit kan halen bij deadliften? Dat is toch de bedoeling van geared liften! Of baal je er van dat jouw raw deadlift bijna hetzelfde is als jouw geared deadlift :P

Bijv iemand die 260kg raw deadlift en 320 met suit en dan anderen met suit evenveel als raw (zoals ik zo'n beetje, maar dat zien we aanstaande raw meet).
Maar dat is niet oneerlijk, dat is gewoon zo'n gedachte wat weleens door je hoofd kan spoken.

nu leggen jullie gewoon woorden in mijn mond, ik zeg nergens dat sumo DL belachelijk is ofzo. En persoonlijk vind ik niet dat ik deel moet uitmaken van de sport om er een oordeel over te vellen, dan zouden alleen politici over politiek mogen discussiëren by that logic.
maar jongens /care, als jullie dit ok vinden is dat toch dolletjes? waarom meteen zo aangevallen voelen? Maak ik ergens waanzinnige beweringen ofzo? nee toch? ik spreek mij gewoon uit op een beleefde manier en spreek daarenboven in heel algemene lijnen, dus ik snap niet waarom ik daarom aan het lullen ben. Ik haal het punt aan dat dit eigen is aan VELE sporten, en ik denk niet dat iemand dat kan ontkennen, maar toch zo prikkelig als het over PL gaat

nu leggen jullie gewoon woorden in mijn mond, ik zeg nergens dat sumo DL belachelijk is ofzo. En persoonlijk vind ik niet dat ik deel moet uitmaken van de sport om er een oordeel over te vellen, dan zouden alleen politici over politiek mogen discussiëren by that logic.
maar jongens /care, als jullie dit ok vinden is dat toch dolletjes? waarom meteen zo aangevallen voelen? Maak ik ergens waanzinnige beweringen ofzo? nee toch? ik spreek mij gewoon uit op een beleefde manier en spreek daarenboven in heel algemene lijnen, dus ik snap niet waarom ik daarom aan het lullen ben. Ik haal het punt aan dat dit eigen is aan VELE sporten, en ik denk niet dat iemand dat kan ontkennen, maar toch zo prikkelig als het over PL gaat

Ik respecteer jou mening.

Maar ik hou van men techniek.
Ik voel me er goed bij. Het is men sterkste positie en legaal.

En zoals Eddine zei: het draait om wie de sterkste is.

• Like
Waarderingen: Guts
ik ben het wel deels met guts eens hoor, als je bijv 200 benched met een vreselijk kleine rom dan ben je wel sterk, maar ik denk minder sterk als iemand die 180 doet met een grotere rom, het is meer "zoveel mogelijk gewicht verplaatsen", en door die dingen waar guts het over heeft verschilt dat soms wel eens van sterk(er) zijn

(no offence)

• Like
Waarderingen: Guts

Ok, niet belachelijk dan, maar "pech" dat leverages zo'n grote rol spelen.
Je mag je mening ook wel geven, maar je zegt dat er iets mis is met PL, met de algehele sport dus.
Als er iemand dat moet vinden, dan zijn het atleten/coaches/scheidsrechters etc.

Heeft ook weinig met aangevallen voelen te maken, maar je toon is nogal "jullie cheaten alleen maar en de hele sport lijkt nergens op". Dus ook niet gek dat daar tegenin wordt gegaan.

Terug
Naar boven