Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Dus het hoofd iets meer omhoog positioneren dat je recht voor je uit kijkt als ik het goed begrijp?

Eerst vanuit hams dan rug geloof ik..

Die bar komt wel omhoog, gewoon trekken met je hams totdat die komt, eerder dan dat je kont niet omhoog doen.

Het is vrij simpel. Je schouders moeten net voor de stang hangen om hem los te kunnen trekken.
Je begint met je schouders te ver naar achteren, dus om het gewicht los te krijgen kantelt je lichaam iets naar voren om zo een betere hefboom te krijgen. Bij veel mensen resulteert die in een bolle rug, maar bij jou niet dus in principe maakt het niks uit.
Je trekt hem ook totaal niet stifflegged, dus geen probleem.

Een deadlift is geen squat, dus je hoeft niet zo laag met je heupen te starten.
Verder ziet het er best goed uit man. Dat gelul dat je kont omhoog schiet erg is, niet te veel naar luisteren.

Het is vrij simpel. Je schouders moeten net voor de stang hangen om hem los te kunnen trekken.
Je begint met je schouders te ver naar achteren, dus om het gewicht los te krijgen kantelt je lichaam iets naar voren om zo een betere hefboom te krijgen. Bij veel mensen resulteert die in een bolle rug, maar bij jou niet dus in principe maakt het niks uit.

Verder ziet het er best goed uit man. Dat gelul dat je kont omhoog schiet erg is, niet te veel naar luisteren.
Oké, bedankt man!! :bow:

Ik ging altijd wat meer naar achter omdat ik schrik had dat ik met mijn kont eerst de lucht in ging!

Is het beter om te pullen vanuit een beginpositie waarin je heupen lager zijn dan je knieën?

hoe kun je eigenlijk de bolle rug nog voorkomen?

Nee, je hebt gelijk. In geval van kont als referentie? Dus ''onder parallel'' beginnen.

Onder parallel is niet je kont, maar goed je hoeft niet zo diep mogelijk te starten...
Is nogal afhankelijk van je lichaamsverhoudingen.
Meestal hoe slechter de verhoudingen voor een deadlift, hoe dieper er wordt gestart. Dus lange armen (+kort torso) starten meestal met de heupen hoog, maar dat is niet zo concreet te zeggen wat het beste is.

Onder parallel is niet je kont, maar goed je hoeft niet zo diep mogelijk te starten...
Is nogal afhankelijk van je lichaamsverhoudingen.
Meestal hoe slechter de verhoudingen voor een deadlift, hoe dieper er wordt gestart. Dus lange armen (+kort torso) starten meestal met de heupen hoog, maar dat is niet zo concreet te zeggen wat het beste is.

Thanks. Altijd afgevraagd, gezien ik vrij lange benen heb en dus vaak bij zware lifts naar mijn doen meer stiffed uitvoer. Maar dat maakt verder niet veel uit zeg jij dus?

Thanks. Altijd afgevraagd, gezien ik vrij lange benen heb en dus vaak bij zware lifts naar mijn doen meer stiffed uitvoer. Maar dat maakt verder niet veel uit zeg jij dus?

Nee dat zeg ik niet. Is toch ook niet te zeggen zonder je deadlift te zien?

Waarom clean je niet direct ipv achteraf te cleanen.

de clean en de press eerst eens samen gaan doen. Er is toch geen enkele wedstrijd waar die vanuit een rack moet. Heel anders om de log goed op de borst te krijgen na de clean. Ziet er verder niet verkeerd uit behalve dat je met zwaardere gewichten het zwaartepunt van de log verder naar voren laat liggen. Iets meer kantelen op de borst of de ellebogen beter hoog houden. Na de press kop eronder en naar voren kijken.

squats - YouTube --> 6 verschillende filmpjes van men squats. Ik kan totaal niet editten (en geen zin om het te leren :p )

130 kg knee wraps squat - YouTube --> 130 kg met knee wraps.
Wel maar een half squat :(
Dit was men eerste rep met knee wraps.

Dus wat denken jullie van de techniek.
Ik heb het idee dat ik ver voorovergebogen lijk.

ja je gaat redelijk voorover,

en waarom wel wraps en geen belt ... ?

Terug
Naar boven