AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

ik zou sowieso niks aan die knappe meiden vragen als je een shirtje aan hebt wat 7 maten te klein is om je belly. no offence, maar 15%? you for real?

Oh, snap.

oh damn.. sorry. niet echt genuanceerd ofzo.

ik zou sowieso niks aan die knappe meiden vragen als je een shirtje aan hebt wat 7 maten te klein is om je belly. no offence, maar 15%? you for real?

No offense taken.
Ik ben idd te vet.
Ik sta een stuk hoger dan 15. Da weet ik.
Wa zou ik dan staan?

Het shirt is redelijk klein, dat klopt. Maar het zijn men lucky shirts. Ze geven precies meer grip op de bench zodat archen simpeler is.

En als het fout gaat? Wat doet de spotter dan?

Hetzelfde als wanneer je klaar bent, board los laten en stang pakken.

Voordat je begon te typen over nagedacht waar zijn handen überhaupt zijn als hij dat board dan vast heeft?
Verrek! Precies op de plaats die van belang is en waar ze in deze filmpjes ook zijn. Vlak boven de borst, tussen stang en keel.

Ik weet zeker dat we van Axel1994 nog een heleboel epische filmpjes krijgen in de toekomst.

Voordat je begon te typen over nagedacht waar zijn handen überhaupt zijn als hij dat board dan vast heeft?
Verrek! Precies op de plaats die van belang is en waar ze in deze filmpjes ook zijn. Vlak boven de borst, tussen stang en keel.
Als spotter zijnde zou ik daar mijn armen juist niet willen hebben wanneer een bar naar beneden komt stormen of je moet een flinke breuk fijn vinden. :p

Dat je armen net onder de bar zitten wil niet zeggen dat je je handen om de bar krijgt in een fractie van een seconde.

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat mister uncleZ wel een aantal keer zo heeft gebankt met zijn Poolse bankdrukbroeders, tevens niet zonder succes.

Als spotter zijnde zou ik daar mijn armen juist niet willen hebben wanneer een bar naar beneden komt stormen of je moet een flinke breuk fijn vinden. :p

Dat je armen net onder de bar zitten wil niet zeggen dat je je handen om de bar krijgt in een fractie van een seconde.

Mjah, risico van het vak van de spotter, je staat daar om je trainingsmaat te beschermen.

Wat zijn de scenario's:
- Hij haalt een rep niet meer/schiet ergens iets in/scheurt wat. Je hebt tijd om te reageren en kan dus ook met je handen aan het board prima reageren en rescuen.
- Stang schiet uit zijn handen en begint met 9,8 m/s2 te versnellen richting je maat. In dat geval heb je nooit wat te melden, of je handen nou om de stang zitten of niet. Als je genoeg spanning hebt staan om een volle stang te vangen ben je namelijk aan het bent over rowen. Met je handen op de goede plaats kun je hopelijk wel als vangnet fungeren voor keel en tanden.

---------- Post toegevoegd Thu 8 Nov 2012 om 15:55 ----------

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat mister uncleZ wel een aantal keer zo heeft gebankt met zijn Poolse bankdrukbroeders, tevens niet zonder succes.

Deze techniek is 200+ getest, zowel met als zonder shirt :)

Ik weet zeker dat we van Axel1994 nog een heleboel epische filmpjes krijgen in de toekomst.

Zeker! :)

Oke, dankje.

Hier is een volgend filmpje:
De reden dat ik nogal veel filmpjes post is om zeker te zijn van mijn techniek. Ik weet ondertussen dat techniek alles is. En ik kan mezelf niet objectief beoordelen hierin. Ik hoop dat mijn filmpjes dus geen probleem zijn?

Dit is een speed bench van vandaag. Men vraag was nu eigenlijk,hoe is de snelheid?
70 kg DE bench, high arch - YouTube

En idd weer muziek. Vind ik persoonlijk beter. En 2 steps to hell past wel.

wat een rom!;) die arch is echt mega hehe

Bench jij ook wel eens conventioneel? Met zo'n ROM lijkt het meer op een 3-boardpress. En het mag nog wel wat harder voor een speedrep.

Ik weet dat het toegestaan is, maar persoonlijk vind ik het bijzonder lelijk.

Bench jij ook wel eens conventioneel? Met zo'n ROM lijkt het meer op een 3-boardpress. En het mag nog wel wat harder voor een speedrep.

Ik weet dat het toegestaan is, maar persoonlijk vind ik het bijzonder lelijk.

Ik doe de legs-up bench als assistance.
Maar ik blijf redelijk laag in gewicht bij die oefening. Ik wil namelijk niet van de bench vallen met een zwaar gewicht.

Dat het op een 3-board lijkt zal ik nemen als compliment. :)

Maar ik zal de volgende keer zorgen voor wat grotere snelheid. (en minder gewicht dus :) )
En nou ja, ieder heeft zijn meningen en voorkeuren. :)

wat een rom!;) die arch is echt mega hehe

Dankje

wow zieke arch man! Is je kont nog op de bench?
Ik moet ook gaan oefenen op mn arch aangezien je echt veel meer kunt benchen of niet?

Ja, kont is op bench.

Men arch hier is echt to the max.
Veel stretchen helpt.

Meer drukken zal afhankelijk van de persoon zijn.

Het draait niet enkel om de arch maar om de spanning die je zet op je lichaam.

Verder zul je in het begin zeker niet meer drukken. Je moet er eerst aan wennen.

Mjah, ik ben geen arch-expert, maar je zou eens rond moeten kijken bij mensen die wel flink archen of ze al hun werk arched doen en ook of het verstandig is zo ver te archen als jij nu doet.

Naar ik mij kan herinneren benchte Lucas (luc918? op het forum) ook met een flinke arch vroeger.

Met mijn botte boerenverstand zeg ik: als je zo arched bencht, dan is het niet overdreven nuttig om niet-arched te gaan benchen als assistance ofzo. Aan de andere kant denk ik ook dat je vroeg of laat last van je rug gaat krijgen op deze manier. Kortom: aan mij heb je niks :D

Speed was karig, imho. Imho moet je meer focussen op explosief uitdrukken, nu zak je voornamelijk snel, maar dat was het dan ook wel weer.

Edit: techniek is niet alles, trouwens, imho. Basis kracht bouwen is zeker zo belangrijk. Door je grote arch heb ik het idee dat board presses voor jou echt nul komma nul toegevoegde waarde hebben voorlopig.

Dit is idd geen speed bench, want die horen door het dak te gaan. Misschien nog wat lager in gewicht zitten daarvoor. Overigens denk ik dat speed benching op dergelijk krachtniveau (met alle respect) weinig tot geen nut heeft.
Ik vind t knap van je dat je deze arch kunt maken, maar ga het niet overdrijven man, je doet zo'n beetje een 45 graden decline bench, op een gegeven moment word je niet sterker meer door nóg meer te archen. Bouw een dikke borst en je ROM wordt ook kleiner.

Dit is idd geen speed bench, want die horen door het dak te gaan. Misschien nog wat lager in gewicht zitten daarvoor. Overigens denk ik dat speed benching op dergelijk krachtniveau (met alle respect) weinig tot geen nut heeft.
Ik vind t knap van je dat je deze arch kunt maken, maar ga het niet overdrijven man, je doet zo'n beetje een 45 graden decline bench, op een gegeven moment word je niet sterker meer door nóg meer te archen. Bouw een dikke borst en je ROM wordt ook kleiner.

Oke tymboo en uncLez

Explosiever gaan op de bench voor DE
Legs-up bench niet super goed.

@uncLez, ik heb het gevoel dat boards toch helpen, dan heb ik het wel over 2.5-3 cm en 5.5-6 cm boards.

Er is helemaal niks mis met legs up bench in mijn ogen. Integendeel.

Oke tymboo en uncLez

Explosiever gaan op de bench voor DE
Legs-up bench niet super goed.

@uncLez, ik heb het gevoel dat boards toch helpen, dan heb ik het wel over 2.5-3 cm en 5.5-6 cm boards.

dude je bent nog een beginner, je bencht amper 100kg, ALLES wat je doet zou nu 'helpen', wat je ook doet. Zou je je nu eens niet gewoon bezig houden met de basics en dan beginnen specifieren?

dude je bent nog een beginner, je bencht amper 100kg, ALLES wat je doet zou nu 'helpen', wat je ook doet. Zou je je nu eens niet gewoon bezig houden met de basics en dan beginnen specifieren?

+1
Leer eerst normaal bankdrukken. Voor dit circusnummertje ga je nergens respect krijgen. Eerder blikken die "WTF is hij mee bezig" uitschreeuwen.
Imo is (een beetje) archen ok als je dikke gewichten drukt, maar niet wat jij doet. De ROM zo klein mogelijk maken is gewoon slap.

Terug
Naar boven