Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Heb het zelf ook zo ervaren. Mijn rug trok eerst ook helemaal krom bij semi-zware gewichten al.
En van de een op de andere dag is dat weggegaan en kom toevallig ook beter uit met mn lockout.

Het zullen dus waarschijnlijk geen "andere spieren" zijn die sterker zijn geworden zodat die zwakte is weggewerkt want dat gaat niet zo en heb ook geen andere oefeningen gedaan dan een reguliere en deficit deadlift.

Kan goed zijn dat het voor andere mensen wel werkt. Maar voor de ondersteuning van de lockout geloof ik persoonlijk niet in pullen van een hogere hoogte

In mijn ogen juist goed om vanaf een dood punt te beginnen omdat je dan geen gebruik kan maken van de opgebouwde snelheid van het eerste deel van de lift.

Wat betreft bolle rug bij lift off en lock out ben ik het niet echt mee eens; KK lift ook altijd met een bolle start. Ik zie het meer als een weakness in een bepaalde spier die je lock out zwakker maakt t.o.v. de rest v.d. lift.
Zo denk ik er ook over. Het leert je op dat punt explosief te worden en kan imo helpen snelheid te behouden bij de gehele beweging van de deadlift.

Het gaat erom dat er veels te vaak verkeerd wordt gekeken naar een beweging hier of mensen worden nagepraat.
Wel of niet de keuze of je met een bolle bovenrug lift het blijft als een paal boven water dat de erectors de rug ofwel recht houden ofwel nog moeten rechten aan het einde van de beweging. Gewoon niet onderuit te komen. Dat betekent dat welke oefening je ook doet die vooral je erectors aanpakt je een oefening te pakken hebt die ook meehelpt voor je lockout. Sterkere erectors zullen altijd helpen met een sterkere lockout. Als je van de ene dag op de andere dag een betere lockout hebt kan dat niet anders dan je starthouding aan te hebben gepast. Ook dat staat als een paal boven water echter dit betekent ook niet dat je nu ineens wel in je ideale houding staat te deadliften! Het kan gewoon zijn dat je lichaam wel liever een andere positie heeft maar je kracht tekort komt in de erectors om de positie van de rug vast te houden. Ik zie sommigen hier ook ineens sumo proberen om een zwakte te omzeilen terwijl het niet de ideale houding is voor hun lichaam.

In mijn ogen juist goed om vanaf een dood punt te beginnen omdat je dan geen gebruik kan maken van de opgebouwde snelheid van het eerste deel van de lift.

Wat betreft bolle rug bij lift off en lock out ben ik het niet echt mee eens; KK lift ook altijd met een bolle start. Ik zie het meer als een weakness in een bepaalde spier die je lock out zwakker maakt t.o.v. de rest v.d. lift.

KK is ook de ultieme lockout grinder

Maar failt niet altijd op lock out

Ik zie hem nooit failen eigenlijk?

Toch is houding onderin van groot belang bij het deadliften, als je onderin goed in je houding kunt blijven, dus niet toegeven aan je rug (met een iets gebolde bovenrug deadliften is iets anders als echt toegeven aan je rug) dan kom je bovenin veel beter uit. En er word vaak gesproken over explosief trekken, natuurlijk is explosieve kracht goed maar veel mensen willen het halter zo explosief/snel lostrekken dat ze meteen al houding verliezen onderin en dus niet kunnen lokken. Ik vind een deadlift het beste als die bovenin makkelijker gaat.

Ik heb het nu natuurlijk over PL aproved deadliften, strongman is een heel ander verhaal

---------- Post toegevoegd Thu 31 Jan 2013 om 23:16 ----------

Om verder op het filmpje te reageren, sterke pulls Frank!

Toch is houding onderin van groot belang bij het deadliften, als je onderin goed in je houding kunt blijven, dus niet toegeven aan je rug (met een iets gebolde bovenrug deadliften is iets anders als echt toegeven aan je rug) dan kom je bovenin veel beter uit. En er word vaak gesproken over explosief trekken, natuurlijk is explosieve kracht goed maar veel mensen willen het halter zo explosief/snel lostrekken dat ze meteen al houding verliezen onderin en dus niet kunnen lokken. Ik vind een deadlift het beste als die bovenin makkelijker gaat.

Ik heb het nu natuurlijk over PL aproved deadliften, strongman is een heel ander verhaal

---------- Post toegevoegd Thu 31 Jan 2013 om 23:16 ----------

Om verder op het filmpje te reageren, sterke pulls Frank!

Heeft niets meer met de vraag te maken of rack/blockpulls hiervoor van waarde zijn. KK is precies het perfecte voorbeeld van iemand die niet toegeeft aan zijn rug. De vorm van zijn bovenrug verandert geen mm gedurende de lift tot het moment waarop hij de lockout moet verzorgen. Absoluut met je eens dus dat je niet moet toegeven aan je rug. Eigenlijk kun je dus gewoon stellen dat hoe je ook besluit te liften tijdens de lift de rug niet boller moet worden.

En punt blijft dat blockpulls de erectors trainen.

Laatst bewerkt:
Daarom is liften met een iets bolle rug (boven maar ook onder) niet perse funest voor je rug. Dat toegeven zorgt ervoor dat je discussen er tussen uit klappen!

rustiger laten zakken en niet laten vallen, borst proberen naar voren te drukken aan het einde van de beweging (volledige rom schouderbladen)

Thnx mannen denk dat ik dan toch iets terug in gewicht moet.

rustiger laten zakken en niet laten vallen, borst proberen naar voren te drukken aan het einde van de beweging (volledige rom schouderbladen)
Waarom zegt meneer Pendlay wat anders dan in de uitleg van de pendlay row? Je laat de bar bij de deadlift ook niet rustig zakken toch?

Je laat de bar bij deadliften toch ook niet donderen?

Ik niet want dan sloop ik mijn vloer, maar als je sommige filmpjes hier ziet, juist die van Rawpower baarn/Gijs zelf...daarom snap ik niet dat Gijs dit zegt.
Glen Pendlay houdt van donderen, maar die is dan ook Oly weightlifting coach. :D

Trouwens geen kritiek hoor Gijs, ik kijk jullie filmpjes graag, erg motiverend. :thumbup:

Waarom zegt meneer Pendlay wat anders dan in de uitleg van de pendlay row? Je laat de bar bij de deadlift ook niet rustig zakken toch?

Ik wist niet dat de pendley row ook een van de grote drie was. Een squat is ook geen legpress en een row is geen deadlift. En jawel ik train de deadlift vaak ook met een gecontroleerde negatief. En verder geef ik vrij weinig om meneer pendlay.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 23:39 ----------

daarbij zegt hij in het filmpje trouwens ook wat ik zeg, arch je rug en trek je schouderbladen naar elkaar toe en pull explosief. Over de negatieve fase zegt hij niets. Die jongen in het filmpje laat hem idd ook vallen en daar ben ik dus niet o'n voorstander van behalve als je heel zwaar gaat. Heel zwaar gaan in de zin van 3-tjes vind ik sowieso al niet geschikt dan doe ik liever dl of high pull of dergelijke.

Maakt imo echt geen reet uit of je m nou hard laat vallen of niet...

Terug
Naar boven