XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Maakt imo echt geen reet uit of je m nou hard laat vallen of niet...

De negatieve fase van een beweging is nogal belangrijk en een erg belangrijke factor in het opbouwen van kracht en massa. Snel zakken met een squat heeft een voordeel. Bij de penlay row niet omdat de bedoeling is om vanuit een dood punt te pullen.

Ja, maar dat maakt t dan niet per se slechter om de halter te laten vallen, aangezien deze oefening vooral (en alleen) om de concentrische fase draait en de excentrische fase niet belangrijk is bij de pendlay row. Dat is juist het hele idee achter die deadstop. Is gewoon persoonlijke voorkeur imo hoe je m wilt laten zakken.

Morgen post ik mijn deadlift en squatfilmpjes, maar ondertussen toch even vragen of jullie de uitvoering van de volgende standing barbell curl set goed vinden of kan er iets beter? het was mijn 5 de en laatste set, en ik probeerde voor de eerste keer 50 kilo te curlen .
http://www.youtube.com/watch?v=_BgXE6PAd5k&feature=youtu.be

Barbell curls op drie reps ontgaat mij een beetje.

De drol van je hond optillen is ook een gewicht heffen, maar die filmpjes zitten we hier ook niet op te wachten.
Mijn excuses Zijne Majesteit. Ik zal het oordeel aan de moderator laten. Indien hij deze liever op een andere plaats ziet zal hij deze wel verplaatsen. Bedankt voor je aangename verwelkoming.

Goeie barbell curls, Eddine.

Damn sterke Curls, man!
Ook wel redelijk ok voor jou, Eddine. Maar toch niet hetzelfde als die Curls.

Ja, maar dat maakt t dan niet per se slechter om de halter te laten vallen, aangezien deze oefening vooral (en alleen) om de concentrische fase draait en de excentrische fase niet belangrijk is bij de pendlay row. Dat is juist het hele idee achter die deadstop. Is gewoon persoonlijke voorkeur imo hoe je m wilt laten zakken.

Volgens mijn dry needleaar had ik er mijn spierknopen aan de achterkant van mijn lichaam aan te danken. Volgens hem was het niet goed om zo veel kracht te zetten en het gewicht dan zonder tegen te houden te laten zakken.
Tegenwoordig laat ik het gewicht rustiger zakken en dat voelt zwaarder maar beter aan voor me onderrug.

we needs a 'curl down' up in this hizzay yo

t*ring sterk Z

De negatieve fase van een beweging is nogal belangrijk en een erg belangrijke factor in het opbouwen van kracht en massa. Snel zakken met een squat heeft een voordeel. Bij de penlay row niet omdat de bedoeling is om vanuit een dood punt te pullen.
Ik denk dat de discussie hier dus is of je de spier wilt trainen (als assistence) of de beweging (puur trainen voor een steeds zwaardere row). Bij de tweede is die negatieve fase minder belangrijk.

---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 10:14 ----------

...En verder geef ik vrij weinig om meneer pendlay....
27214373.jpg

---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 10:18 ----------

Volgens mijn dry needleaar had ik er mijn spierknopen aan de achterkant van mijn lichaam aan te danken. Volgens hem was het niet goed om zo veel kracht te zetten en het gewicht dan zonder tegen te houden te laten zakken.
Tegenwoordig laat ik het gewicht rustiger zakken en dat voelt zwaarder maar beter aan voor me onderrug.
??? Spierknopen. Hoe kan iets wat aan twee kanten vast zit en in lichaamsfascies zit nou in de knoop raken. Sorry krijg altijd jeuk van de opmerking knopen. Die Myofasciale triggerpoints waarvoor je die dry needling behandeling krijgt komen niet van het droppen van de bar hoor. Het is pas slecht als je hem dropt en hem op het laatste moment nog probeert te vangen. Dat het gecontroleerd laten zakken zwaarder en beter voelt voor de rug heeft gewoon met meer core aktivatie te maken, wat weer goed is voor je rugklachten in het algemeen.

Sorry voor de topic onderbreking. Meer curl filmpjes aub!

Lekker Z, sterk! Maar je beurten worden toch wel overschaduwd door de curls op deze pagina.

Terug
Naar boven