Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Voorheen enkel sumo deadlift gedaan, maar overgeschakeld naar conventional deadlift.
2e keer dat ik dit doe.
Mijn persoonlijk record vandaag, een ongelooflijke 1x 120/

[Link niet meer beschikbaar]

zit meer in yasssi

120kg DL, ik kan het bijna niet geloven

120kg DL, ik kan het bijna niet geloven

Ja ik weet het, het is een belachelijk gewicht (ik bench zelf meer) maar goed, gezien mijn rugletselverleden is het een wonder dat ik nog kan stappen. En ik geef niet op. Volgende maand 1 x 140, en daarna eind april 1 x 160!!! Einde van het jaar 3 x 200!!!

Ja ik weet het, het is een belachelijk gewicht (ik bench zelf meer) maar goed, gezien mijn rugletselverleden is het een wonder dat ik nog kan stappen. En ik geef niet op. Volgende maand 1 x 140, en daarna eind april 1 x 160!!! Einde van het jaar 3 x 200!!!

Een lokvogeltje fluisterde dit in mn oor

Dan kan ik niet anders dan happen natuurlijk :D

140 zit er nu ook al in hoor

ambities zijn goed, maar niet te hard van stapel lopen als je rug echt zo verdoet is

Een lokvogeltje fluisterde dit in mn oor

Dan kan ik niet anders dan happen natuurlijk :D

140 zit er nu ook al in hoor

ja dat happen, dat had ik verwacht. I can take a joke.
140? Bedankt voor dat vertrouwen maar dat denk ik niet. Die 120 lijkt inderdaad soepel te gaan maar als je goed kijkt zie je in het begin dat ik bij de eerste tilpoging geen beweging in de halter krijg. 125 zou misschien gelukt zijn en 130 zou onverstandig zijn. Ik doe altijd een recordpoging bij een soort identieke intensiteit. Dus een maand geleden deed ik 1 x 100 of zo met dezelfde moeite (ik zeg nu maar iets, ik zou het moeten checken).

---------- Post toegevoegd Tue 12 Mar 2013 om 20:02 ----------

ambities zijn goed, maar niet te hard van stapel lopen als je rug echt zo verdoet is
Mijn rug was verdoet. Ik had een gebroken ruggenwervel (sinds mijn 5de) en men heeft 26 maand geleden een plif uitgevoerd (vastschroeven van s1 l 5 en l4, en deze drie wervels zijn nu 1 grote wervel geworden).

als je een rugverleden hebt kan je beter sumo doen imo

als je een rugverleden hebt kan je beter sumo doen imo
Dacht ik ook maar in de praktijk blijkt dit van niet. Door het vastzetten van de laagste drie ruggenwervels, is mijn si-gewricht zeer gevoelig voor ontstekingen. Ik merk dat de wide stance, net zoals toen ik echt heel wijd ging squatten, mijn bekken en buitenkant knie (geopereerd aan linkerknie, meniscus voor 50 procent verwijderd) begonnen te protesteren. Bij conventionele deadlift heb ik totaal geen last.

Laatst bewerkt:
@yasmine Je tilt uit je armen en je locked je heupen niet, bij de liftoff meer je borst omhoog houden/schouderbladen naar onder

@yasmine Je tilt uit je armen en je locked je heupen niet, bij de liftoff meer je borst omhoog houden/schouderbladen naar onder

Wat ik niet begrijp uit je opmerkingen:
1) tillen uit de armen??
2locken heupen? Wat is dat?
3) bij liftoff kan je je borst toch maar zo hoog houden als de lengte van je armen je toelaat?
4)schouderbladen naar onder? Wat bedoel je? Schouderbladen niet bij elkaar zoals bij de bench?

Wat ik niet begrijp uit je opmerkingen:
1) tillen uit de armen??
2locken heupen? Wat is dat?
3) bij liftoff kan je je borst toch maar zo hoog houden als de lengte van je armen je toelaat?
4)schouderbladen naar onder? Wat bedoel je? Schouderbladen niet bij elkaar zoals bij de bench?

1) je ziet dat je bovenin je armen niet meer gestrekt houd maar een soort hele kleine upright row maakt, dat noem je ''uit je armen tillen''

2) Bovenin de beweging, bij de lockout, je glutes aanspannen en je benen strekken.

3) kijk eens naar deze foto:
deadlifts.jpg
en dan weer naar je eigen liftoff positie, zie je dat jouw borst naar beneden wijst en die van hem naar voren of ''omhoog''? Probeer die positie vast te houden de hele beweging, je liftoff zal in het begin wat lastiger voelen maar je lockout zal stukken makkelijker zijn.

4) Probeer maar eens staand of zittend je schouderBLADEN naar onder te trekken, dus niet je schouders zelf, dan merk je dat je hetzelfde krijgt als bij punt 3, je krijgt je borst verder naar voren waardoor je rug rechter staat.

Teveel blabla Yasmine, lees jezelf even in.

rusty's back in business

Nice squats Maurits.

Nice Rusty! Sterk man.

Yeaah.. gelukkig heb je je vorm weer gevonden, op naar de 200 kg!!! :D

Terug
Naar boven