MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Wat o-lifts van vandaag, iemand wat tips/drills?

Wat ik zelf vooral merk is dat ik bij de clean tussen de 1e en 2e pull mijn kont te snel omhoog laat vliegen waardoor ik niet genoeg naar achteren kan trekken. Jerks zie ik zelf niet zo gauw wat ik fout doe, ook al gaat er altijd iets fout natuurlijk. Snatches ben ik kort geleden mee begonnen, elke hulp daar wordt op prijs gesteld.

Je mist nog wat kracht in je rug dus?
Ik ben zelf beginner dus kan je alleen mijn mening van ca 3 maanden gewichtheffen geven..
Onderin bij je clean kijk je naar beneden. Niet genoeg spanning / te zwak core / bovenrug / ellebogen niet genoeg omhoog ?
Bij snatch lijk je bij de 2e haal het halter te ver naar voren te duwen met je heupen ipv recht omhoog. En je springt wat naar voren, bewust?

---------- Post toegevoegd 15 July 2013 om 22:34 ----------

Bij je clean komt het halter ook best ver van je lichaam bij de 2e haal. Hierdoor lijk je ook veel moeite te hebben met het opvangen, zie ik dit juist?

Je mist nog wat kracht in je rug dus?
Ik ben zelf beginner dus kan je alleen mijn mening van ca 3 maanden gewichtheffen geven..
Onderin bij je clean kijk je naar beneden. Niet genoeg spanning / te zwak core / bovenrug / ellebogen niet genoeg omhoog ?
Bij snatch lijk je bij de 2e haal het halter te ver naar voren te duwen met je heupen ipv recht omhoog. En je springt wat naar voren, bewust?

---------- Post toegevoegd 15 July 2013 om 22:34 ----------

Bij je clean komt het halter ook best ver van je lichaam bij de 2e haal. Hierdoor lijk je ook veel moeite te hebben met het opvangen, zie ik dit juist?

Kracht zou het punt niet moeten zijn, hoogstens wat overhead kracht die ik nog mis voor jerks. Het naar voren springen is niet bewust maar doe ik volgens mij enkel bij pulls vanaf de grond bij de snatch.

Het vangen bij de cleans was wat lastig doordat ik niet genoeg naar achteren trok.

Lijkt erop dat mijn eerstvolgende trainingspunt onderin de pull rug strakker houden zal zijn, en daarmee dus iets meer naar achteren moet kunnen pullen

Werk trouwens ook aan je voeten nadat je gejerkt hebt. Dit lijkt nergens op natuurlijk. Eerst je voorbeen terug en dan je achterbeen.
Begrijp me niet verkeerd (jij bent ongeveer 3x zo goed als ik momenteel) maar ik wil je graag de tips geven waar je om vroeg zover ik dat kan..

Laatst bewerkt:
Werk trouwens ook aan je voeten nadat je gejerkt hebt. Dit lijkt nergens op natuurlijk. Eerst je voorbeen terug en dan je achterbeen.
Begrijp me niet verkeerd (jij bent ongeveer 3x zo goed als ik momenteel) maar ik wil je graag de tips geven waar je om vroeg zover ik dat kan..

Ah kijk, dit heb ik tot nu toe maar op gevoel geleerd. Niet bij stil gestaan.. Geen wonder dat ik zo instabiel ben als ik herstel van een jerk :') Dankje

Misschien wat kort na de vorige upload, maar hier een wat betere snatch. Weet iemand misschien een goeie drill om wat sneller te vangen? Iets anders dan drop snatches voor wat variatie

http://www.youtube.com/watch?v=4t1_xJRmBgs

Ziet er goed uit Frank!

Erg sterke pulls! Als je het zou proberen zou je er zo een power clean van kunnen maken

Ik doe normaal altijd PC.. de 130 was ook pc style trouwens.

filmpje gevraagd :)

heeft iemand misschien mijn deadlift gefilmd vorige week zaterdag bij sterkste man van zaanstad? kans is klein maar je weet maar nooit...

had net als de winnaar van deadlift bij junioren 330 getild. zou leuk zijn als ik daar een filmpje van had.

Ik zou zeggen dat kan dieper.

Oke

Sil 10, heb jij een trainer oid?

Potverdomme, wat poten heb jij.

Diepte veel mee imo. Moet nice aanvoelen, zo kunnen trainen :D Zit die pet niet in de weg?
Binnekort lijk je nog fo real op Dan green

Jawel, maar het is niet dat hij altijd aanwezig is als ik er ben, kijk vaak na andere en probeer daar van te leren, waarom?

---------- Post toegevoegd 24 July 2013 om 22:20 ----------

Potverdomme, wat poten heb jij.

Diepte veel mee imo. Moet nice aanvoelen, zo kunnen trainen :D Zit die pet niet in de weg?
Binnekort lijk je nog fo real op Dan green

Die pet heb ik eigelijk nooit op en zat ook niet in de weg :p

Sterk man

Terug
Naar boven