XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Opzich niet heel verkeerd maar op deze 2 dingen moet je de volgende keer eens goed letten namelijk:
Lager beginnen met je heupen en bij het opvangen je bovenlichaam wat schuiner houden en kont naar achter.
Je vangt hem recht op. Probeer hem voor op te vangen in een half of kwart squat positie in de powerclean want dat is het.

Mooi die vreugde te zien bij 150 ! Lijkt nog wel wat te zwaar.
Weet niet of jij er last van hebt. Maar kun je deadliften bij de clean (met lagere heupen) goed combineren met deze ''pl'' variant? Las laatst dat dat soms kan storen bij sommige mensen.

Mooi die vreugde te zien bij 150 ! Lijkt nog wel wat te zwaar.
Weet niet of jij er last van hebt. Maar kun je deadliften bij de clean (met lagere heupen) goed combineren met deze ''pl'' variant? Las laatst dat dat soms kan storen bij sommige mensen.

Bedankt voor je interesse.
Ik snap wel je vraag niet. Als ik conventional deadlift dan tracht ik mijn heupen zo laag mogelijk en zo ver mogelijk naar achteren te houden. Bij de powerclean tracht ik net hetzelfde te doen. Wist niet dat er een verschil was.

Als je dat laatste filmpje op 2:09 stil zet dan zie je dat je heeel hoog met je heupen begint.
Voor een clean is dat niet optimaal omdat je zo niet goed uitkomt voor de 2e haal.
Als je goed in clean wilt worden kun je wellicht beter deadliften op idd dezelfde manier. Maar dat is wel met lagere heupen

Opzich niet heel verkeerd maar op deze 2 dingen moet je de volgende keer eens goed letten namelijk:
Lager beginnen met je heupen en bij het opvangen je bovenlichaam wat schuiner houden en kont naar achter.
Je vangt hem recht op. Probeer hem voor op te vangen in een half of kwart squat positie in de powerclean want dat is het.

Ja inderdaad, na het zien van het filmpje viel me ook al op dat ik mijn knieën naar voren duwde ipv mijn kont naar achteren tijdens het opvangen van de stang, thanks!

En ik begin met deadliften ook zo hoog met mijn heupen, ik vind het 'fijner' aanvoelen dan een stuk lager te gaan met mijn heupen. Misschien dat het biomechanisch gezien praktischer is voor mij, of misschien is het gewoon dat hoge(re) heupen echt ingebakken zit bij mij :p

Laatst bewerkt:
ff 16 reps met 140 eruit persen!

Snap nie goed waarom je je barbell dropt, das niet echt goed voor je stang

Ga je nu van elke training vids posten hier?

OT:
Wat meer uit je hakken drukken, je hakken komen soms van de grond.

Ga je nu van elke training vids posten hier?

OT:
Wat meer uit je hakken drukken, je hakken komen soms van de grond.

Neen, alleen als er een PR inzit/
En inderdaad, ik merk dat ik daar soms vergeet op te letten. Vaak is het zo dat na een rep waar de hak van de grond gaat, de volgende dan weer iets beter is.

---------- Post toegevoegd 18 October 2013 om 17:56 ----------

Snap nie goed waarom je je barbell dropt, das niet echt goed voor je stang

Heb je het tegen mij bij mijn derde set? Wordt nochtans in het clipje uitgelegd.

---------- Post toegevoegd 18 October 2013 om 17:58 ----------

nog niet echt op diepte, maar wel goede vooruitgang al

---------- Post toegevoegd 18 October 2013 om 17:26 ----------

zit nog rek op !

Niet op diepte?
De meeste sets, dacht ik, zijn toch below parallel. Er is hier en daar een rep waar ik inderdaad net parallel ga. Maar ben nooit boven parallel. Denk ik.

Werk aan je enkel mobiliteit

Will do. Er was hier ergens een clipje over. Zal ik eens bekijken.
Inderdaad, soms komt de hiel nog van de grond. Maar ik merk wel dat ik dit tegenkom als ik er te weinig aan denk meer naar achteren te gaan zitten en de hakken de grond in te stampen. Hoe zwaarder het word, hoe meer ik bezig ben met na te denken hoe zwaar die barbell op mijn schouders; Zal een tape laten afspelen die me constant, tijdens het squatten zegt:" hielen op de grond. Simpeler is mss een afbeelding van een squatter met een pijltje aan de enkels.
PS:
Had vroeger extreem zwakke enkels en ik sloeg die constant om waardoor die minstens 2 keer per jaar of zo een paar dagen superdik stond. Zal wel gevolgen gehad hebben neem ik aan. Dus strekken die handel.

Je ziet het aan het feit dat je erg afremt onderin en soms je rug moet bollen om diepte te halen ipv je knieen meer naar voren/buiten te laten komen.

Terug
Naar boven