AndroidHealthClinic

Sticky Filmen van lifts een idee?

Lijkt alsof ik wat voorover hang(gm)?

Iemand tips? Core?
Diepte is ok lijkt me..?

Stang wat lager, ellebogen onder de baar en borst vooruit.

Thnx, helder en logisch!

Je happen maakt t zo leuk, squats zien er al een stuk beter uit..

9x160, 10e rep was helaas failure.
Voelde dat ik tever voorover leunde, wat ik te riskant vond om hem af te maken. Qua kracht was het denk ik nog wel gelukt, maar een goodmorning van 160kg had ik geen zin in :p
http://www.youtube.com/watch?v=oOCd5rq_gXw

Mooie squat, dat voorover leunen valt heel goed mee hoor ;)

Hallo hallo, heeft er iemand nog wat tips voor mijn deadlift techniek? Karma voor nuttig advies natuurlijk.. ;)
Ik dacht dat dit wel de juiste sectie was om het in te posten.

http://www.youtube.com/watch?v=WPvlZVlXH9A

• Like
Waarderingen: DG80
Gevoel dat je veel spanning op je core verliest als je onderin zit?
Proberen rug goed hol te houden en spanning op je core te hebben, denk dat dat al veel helpt.

Maar ik weet het ook niet zeker of ik het goed zie :p

http://www.youtube.com/watch?v=9-9hXi7QjzY

Beetje crappy camere angle, maar zoals jullie zien val ik in de hole voorover. Iemand een idee waar de fout zit? Alle kritiek en tips zijn welkom.

Je zakt totaal zonder spanning, zie je heel veel gebeuren, ook bij bankdrukken, veel mensen gaan pas spanning zetten in de opgaande beweging terwijl je dit van te voren al moet doen.

Zorg dat je goed strak staat voordat je gaat squatten, probeer je ellebogen naar voren te duwen en je borst omhoog (dit gebeurt gedeeltelijk al automatisch als je je ellebogen naar voren drukt) pak bovenin lucht en houd je buikspieren aangespannen/tegen je riem gedrukt, ga zakken druk je knieën naar buiten (dus in de lijn van je tenen) en blijf de gehele beweging rechtop, dus houd die ellebogen eronder, borst omhoog en rug/buik op spanning. Adem pas uit als je over het dode punt heen bent, dus zeg maar halverwege.

Na het aanpassen van je techniek zul je merken dat je in het begin wat trager omhoog komt maar dit gaat over zodra je eraan gewend bent.

Ga ook lekker afwisselen in je squat, dus ga front squatten, pauze squatten, squat zonder riem en wat ik zelf moet doen is een normale PL squat combineren met halve squats erachteraan (dus volledig zakken en half omhoog)

Gevoel dat je veel spanning op je core verliest als je onderin zit?
Proberen rug goed hol te houden en spanning op je core te hebben, denk dat dat al veel helpt.

Maar ik weet het ook niet zeker of ik het goed zie :p

Verlies idd spanning onderin, doe met best spanning te houden maar helaas gaat met dat niet zo makkelijk af :(.

Je zakt totaal zonder spanning, zie je heel veel gebeuren, ook bij bankdrukken, veel mensen gaan pas spanning zetten in de opgaande beweging terwijl je dit van te voren al moet doen.

Zorg dat je goed strak staat voordat je gaat squatten, probeer je ellebogen naar voren te duwen en je borst omhoog (dit gebeurt gedeeltelijk al automatisch als je je ellebogen naar voren drukt) pak bovenin lucht en houd je buikspieren aangespannen/tegen je riem gedrukt, ga zakken druk je knieën naar buiten (dus in de lijn van je tenen) en blijf de gehele beweging rechtop, dus houd die ellebogen eronder, borst omhoog en rug/buik op spanning. Adem pas uit als je over het dode punt heen bent, dus zeg maar halverwege.

Na het aanpassen van je techniek zul je merken dat je in het begin wat trager omhoog komt maar dit gaat over zodra je eraan gewend bent.

Ga ook lekker afwisselen in je squat, dus ga front squatten, pauze squatten, squat zonder riem en wat ik zelf moet doen is een normale PL squat combineren met halve squats erachteraan (dus volledig zakken en half omhoog)

Thanks man! Dat kan het idd wel eens zijn, ik meende altijd wel dat ik dit goed deed maar ik zal er eens extra aandacht aangeven. Waarschijnlijk doe ik dit toch veel minder als ik dacht. Front squats en andere squat variaties doe ik al. Ik zal binnenkort nog eens een filmpje maken.

Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist voor het eerst cleans geprobeerd, na wat starting strength info te hebben gelezen.
Ik heb de video wat vertraagxd zodat de bar path en houding makkelijker te zien is..

Advies zeer welkom.

5x60kg first try ever:

www.youtube.com/watch?v=QHaPQ1TZ2FQ

Terug
Naar boven