XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Hallo heren,

Onderstaande een 3x152,3 deadlift van mij. Ik vraag mij af of mijn vorm "veilig" genoeg is.
Ik zie dat mijn rug niet helemaal in een rechte lijn ligt van glutes tot schoulders. Heb een lichte bolling, is deze te bol?
Heb persoonlijk nog geen last van mijn rug ooit gehad en voelt verder ook niet raar tuidens en na het uitvoeren. Tot 170kg gedeadlift to nu toe.
Had eerder last van omhoogschietende heupen, heb het nog een beetje maar een heel stuk minder. Hebben jullie feedback voor me?

https://www.youtube.com/watch?v=YZvAtLMJPSw

Draag je nou squatschoenen bij het deadliften? Of zie ik dat verkeerd?
Misschien zijn platte schoenen wat beter.

Draag je nou squatschoenen bij het deadliften? Of zie ik dat verkeerd?
Misschien zijn platte schoenen wat beter.

Yup weightlifting shoes. Ervaar veel meer quad activation met dan op bijv chucks of sokken.. In mijn geval bevorderd het mijn angles iets. Beide enkels meerder malen gescheurde enkelbanden gehad dus enkelmobiliteit iets minder goed.

http://www.youtube.com/watch?v=ZDmWkGAvu8k

M'n lifts van m'n 915kg totaal op het IPF WK in Aurora, Denver! Ik stond erbij en keek ernaar, CYC z'n 1230kg totaal en het was echt ongelofelijk van hem! Ben benieuwd naar volgend jaar!

bijzonder sterk weer! Jammer dat je niet al je 3e beurten kon halen maar een mooi resultaat, gewoon de top 10 gehaald :D ! Echt veel bewondering voor :)

---------- Toegevoegd om 18:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:56 ----------

Hallo heren,

Onderstaande een 3x152,3 deadlift van mij. Ik vraag mij af of mijn vorm "veilig" genoeg is.
Ik zie dat mijn rug niet helemaal in een rechte lijn ligt van glutes tot schoulders. Heb een lichte bolling, is deze te bol?
Heb persoonlijk nog geen last van mijn rug ooit gehad en voelt verder ook niet raar tuidens en na het uitvoeren. Tot 170kg gedeadlift to nu toe.
Had eerder last van omhoogschietende heupen, heb het nog een beetje maar een heel stuk minder. Hebben jullie feedback voor me?

http://www.youtube.com/watch?v=YZvAtLMJPSw

je hebt je heupen niet gelocked lijkt het?

Hmm ja ik zie wat je bedoeld idd. Mijn heupen zouden meer in lijn met mijn benen moeten zijn niet?
Dus wat meer mijn heup "thrusten" bedoel je dat?

• Like
Waarderingen: Cman
Hallo heren,

Niet zoveel mis mee, gewoon vaker doen. Knieën strekken, heup thrusten.. details voor wedstrijden. Altijd maar knieën locken en onderrug extenden kan je ook wel blessures opleveren. Ik vind dit goede trainingsbeurten alleen kun je wel zien dat je nog niet een echte eigen techniek hebt.

Niet zoveel mis mee, gewoon vaker doen. Knieën strekken, heup thrusten.. details voor wedstrijden. Altijd maar knieën locken en onderrug extenden kan je ook wel blessures opleveren. Ik vind dit goede trainingsbeurten alleen kun je wel zien dat je nog niet een echte eigen techniek hebt.

Bedankt voor je feedback jitse :thumbs: Ben idd nog echt bewust met elke stap bezig zoals ik lees en zie hoe het moet. Maar oefening baart kunst idd. Ik ga er mee aan de slag thanks again.

Super goed dat je een nieuwe camera hebt gekocht. :heart:

Echt zo kut dat er nog steeds rechtop gefilmd wordt

ja

dieper squatten als je lifts in je sig wilt vermelden

Mwa als je niet voor ipf lift diep zat toch voor wat algemene beenkracht

Zijn maar weinig of geen top strongman die (veel) dieper gaan

Tuurlijk en daar heb ik ook geen problemen mee maar claim dan geen 3 lift total in je sig

En beestmodusaan traint ook nog voor powerlifting volgens mij

Als de squat voor jou een middel is en geen doel en je je daarom dus ook niet aan wedstrijdregels hoeft te houden, zet hem dan ook niet in je sig.

Lifts in je sig zetten die aan geen enkele standard voldoen slaat gewoon nergens op.

Terug
Naar boven