Fitness Seller

Sticky Filmen van lifts een idee?

Wel congrats met mijlpaal

Ja veel beter, alhoewel ik denk dat je je heupen nog wel dichter bij de halter kunt brengen en meer door kunt versnellen vanaf halverwege de schenen. Niet te veel focussen op heel hard van de grond los trekken.

Ja veel beter, alhoewel ik denk dat je je heupen nog wel dichter bij de halter kunt brengen en meer door kunt versnellen vanaf halverwege de schenen. Niet te veel focussen op heel hard van de grond los trekken.

Ok genoteerd, bedankt voor je feedback tymboo. Zal beide tips de volgende train toepassen.

Iemand hier toevallig nog partij fatsoenlijke knee sleeves (maat L) over?

Eddine heeft wel een flinke partij knee sleeves als het goed is ;)

maar die zijn niet gratis natuurlijk :p

Iemand die mij even wil helpen?

De laatste paar jaren heb ik niet kunnen squatten en deadliften ivm rugklachten en zwakke core. Heel wat oefening en therapie later is het al een stuk verbeterd, maar het blijft mijn zwakke plek.

Inmiddels ben ik weer begonnen met squatten maar het loopt niet goed. Ik heb balans problemen (naar voren vallen waardoor ik zeg maar vanuit mijn tenen omhoog duw) en moeite om echt vanuit mijn benen te duwen (het voelt alsof het uit mijn core en rug komt).

Nu heb ik afgelopen week een setje gefilmd, toevallig net een die iets beter ging. Maar nog voelt het niet als een prettige beweging.
http://www.youtube.com/watch?v=CmUqjSL4Xpo

Kan iemand mij hiermee helpen?

Ziet er gewoon goed uit. Al 'overextend' je misschien je rug wel een beetje waardoor 't lijkt of die bar naar achter gaat rollen. Ik zie echter niet echt problemen hoor.

het is moeilijk te zien in je filmpje maar ik denk dat je iets meer je knieen / voeten naar buiten kan plaatsen
niet zo | | maar zo \ / je kan ook een bankje achter je zetten waar je met je billen op "zitten" om je "zithouding"
te oefenen snappie? ;)

(squad is n moeilijke oefening voor lange mensen, volgens mij ben je 1.80 of meer)

ik vind je knieën ver naar voren gaan mss beter als je idd wat wijder gaat staan. ([Link niet meer beschikbaar])

Check deze ook: http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/master_the_squat onder technical.
Here are some criteria:

If you have shoulder issues, choose a medium to wide grip.
If you have a short back, choose a medium to wide stance.
If you have a long torso, choose a medium stance (the longer the torso, the closer the stance).
If you have long legs and a long back, choose a close to medium stance.
If you have long legs and a short back, congratulations. You can squat any way you want.
If you're using gear, obviously a wider stance is best as the gear supports the hips.
The reason I like the wide squat so much is efficiency. It shortens the distance the bar has to travel to reach depth.

het is moeilijk te zien in je filmpje maar ik denk dat je iets meer je knieen / voeten naar buiten kan plaatsen
niet zo | | maar zo \ / je kan ook een bankje achter je zetten waar je met je billen op "zitten" om je "zithouding"
te oefenen snappie? ;)

(squad is n moeilijke oefening voor lange mensen, volgens mij ben je 1.80 of meer)
Iedereen kan leren squatten, lengte is inderdaad niet echt een voordeel, maar wordt veel te vaak gebruikt als een kutexcuus. En goed squatten is voor iedereen moeilijk.

+1
Niet zo brommen ok? :D

te oefenen snappie? ;)

carl yngvar christensen is 186 :D

ligt meer aan je lichaamsverhoudingen dan je lengte

Oké, dus breder staan zou een optie kunnen zijn? Terwijl ik volgens het T-nation artikel eerder een smalle/medium stance moet pakken.

gewoon veel dingen proberen en kijken wat het prettigste voelt...

+1

moeilijk te zegen van deze kant, oefenen...dus... oefenen...dus... bouwen...dus... bouwen :wl:

Laat je niet gek maken door al die blaadjes.....blijf bij de basis

Terug
Naar boven