MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

erg hoge squats ? Gezien de tijd dat je traint zal je hier wel een reden voor hebben gok ik ?

dat valt wel mee squat is iets lager dan parallel is niet goed te zien door de camera stand, ik ga ook meer voor de pump dan voor het gewicht, voelt lekker op deze manier.
als ik te diep ga buig ik teveel naar voren en dan voelt het meer als een good morning.

Ze zijn zeker boven parallel. Ik vroeg het me ook al af wat de reden zou zijn, want voor de rest toch zeker geen slechte uitvoering.

edit: Scherm was niet ververst en ik had je reactie niet gezien. Het kan de positie van de camera zijn, maar parallel lijkt me toch dieper te zijn. Als je voor het gevoel in de quads gaat en dat je doel is en je voelt je daar goed bij: Go ahead! ;)

Speciale definitie van parallel heb je dan.

't Is moeilijk te zien met je zwarte kleding aan en de stand van de camera. Maar ik denk dat het op het randje is.
Je eerste set viel nog mee. Maar verder blijf je nog net iets hoger denk ik.

't Is moeilijk te zien met je zwarte kleding aan en de stand van de camera. Maar ik denk dat het op het randje is.
Je eerste set viel nog mee. Maar verder blijf je nog net iets hoger denk ik.

check deze video en zet het still op ongeveer 10. 11 sec dan zie je dat mijn heup iets lager dan kniehoogte is, ga ik lager dan ga ik te veel voorover buigen zodat de stang geen rechte lijn omhoog meer maakt. heeft flexibiliteit te maken. ik heb de lenigheid niet als een gewichtheffer

http://youtu.be/6fqmm0wAH14

Laatst bewerkt:
als je er maar je redenen voor hebt vind ik het allemaal geweldig ;)

ik vind helemaal mooi

Squatten op luchtmatrassen in je schoenen. :(
Je zou wel eens mooie progressie kunnen maken als je gewoon in een stel sneakers (hoge allstars ofzo) squat.
En schijfjes onder de hielen? Koop dan in 1 keer een stel mooie squat-schoenen. Er staan er altijd wel ergens in de aanbieding.

Geen luchtmatrassen hier... dit zijn, volgens mij, zaalvoetbalschoenen; niet echt 'hardloopkussens'.
Verder de schijfjes... slordigheidje van de trainingsmaat(zie voorgaande post); zelf heb ik ze niet nodig.

Maar in principe heb je gelijk; het was een onverwacht PR. Ik voelde mijzelf explosief die dag en
eigenlijk alleen daarom maar 't gewicht d'r opgegooid zonder al te veel prepwerk.

Voor de rest: Toch mooi die 165kg. :)

Thnx!, eindelijk 2xBW en hopelijk tegen de 175/180 aan eind dit jaar, dan gaat het ergens op lijken.

dat valt wel mee squat is iets lager dan parallel is niet goed te zien door de camera stand, ik ga ook meer voor de pump dan voor het gewicht, voelt lekker op deze manier.
als ik te diep ga buig ik teveel naar voren en dan voelt het meer als een good morning.

squat is niet eens in de buurt van parrallel, als je het zo fijn vind squatten moet je dan doen hoor. zelfs op de meeste amerikaanse powerlifting bonden zullen ze dit afkeuren terwijl het er een white lights feestje is.

natuurlijk zal je torso minder horizontaal kunnen houden wanneer je in de buurt van parrellel komt, omdat je dan moet compenseren voor de lengte van je femor, maar als je er dan een goodmorning van maakt is je techniek gewoon slecht.

heupgewricht op dezelfde hoogte als knie

je defnitie van parallel is goed, alleen je inzicht waar het zit met squatten niet.

Geen luchtmatrassen hier... dit zijn, volgens mij, zaalvoetbalschoenen; niet echt 'hardloopkussens'. Verder de schijfjes... slordigheidje van de trainingsmaat(zie voorgaande post); zelf heb ik ze niet nodig. Maar in principe heb je gelijk; het was een onverwacht PR. Ik voelde mijzelf explosief die dag en eigenlijk alleen daarom maar 't gewicht d'r opgegooid zonder al te veel prepwerk. Thnx!, eindelijk 2xBW en hopelijk tegen de 175/180 aan eind dit jaar, dan gaat het ergens op lijken.

De schoenen lijken wel veel op loopschoenen. Vandaar mijn opmerking.
Ik heb er al wel vaker op schijfjes zien staan hoor. Op zich nog niet zo slecht (als je geen squat schoenen hebt), zolang je niet gaat overdrijven in hoogte. Er zijn squat schoenen die er een redelijk dikke zool op nahouden, onder de hiel.

2xBW squatten is nice! :)

Grappenmaker, niet eens in de buurt van parallel.

ik doe niet mee aan wedstrijden en ook geen plannen dus ik hoef mij niet aan de regels te houden van welke wedstrijd dan ook zolang ik er een lekkere gevoel bij heb dan en het werkt voor mij vindt ik het goed :)

Laatst bewerkt:
ik doe niet mee aan wedstrijden en ook geen plannen dus ik hoef mij niet aan de regels te houden van welke wedstrijd dan ook zolang ik er een lekkere gevoel bij heb dan en het werkt voor mij vindt ik het goed :)

uiteraard, maar ga dan niet beweren dat je parallel zit :o

check deze video en zet het still op ongeveer 10. 11 sec dan zie je dat mijn heup iets lager dan kniehoogte is, ga ik lager dan ga ik te veel voorover buigen zodat de stang geen rechte lijn omhoog meer maakt. heeft flexibiliteit te maken. ik heb de lenigheid niet als een gewichtheffer

http://youtu.be/6fqmm0wAH14

Niet om t een of t ander
Maar sta je daar nou in je onderbroek?

Terug
Naar boven