XXL Nutrition

Sticky Filmen van lifts een idee?

Videos zijn prive :p

Edit: nu inderdaad openbaar

Ah dat is niet handig, nu zijn ze openbaar.

100kg squat. Dat te denken dat ik vorig jaar srs nog niet 40kg kon. http://www.youtube.com/watch?v=4q3WqURQlSE&list=UU4iuGpaFZNS_EKPvBvQoNlA Iets te hoog en ik zak wel erg snel, ik zwak wel met spanning. Maar probeer gebruik te maken van die ''bounce'' onderin. Wat misschien niet heel slim is. Iemand nog tips over m'n ellenbogen? Ik zie dat ik ze best wel ver naar achteren flare<font color="Silver">
Ik vind het sowieso niet nuttig voor een novice om een 1RM op te zoeken, maar van 40kg squat naar 100kg squat progressie maken duur normaal niet zo heel lang hoor. Met een programma zoals SS of een 5x5 variant met lineaire progressie gaat dat de eerste maanden erg vlug. Die divebomb daar heb ik ook veel last van. Je gebruikt dan inderdaad de bounce uit het diepste punt maar ik heb mijn huidige PR (3*5*130kg) toch gezet met meer controle in de neerwaartse beweging. Een iets bredere stand zorgde bij mij voor meer spanning en controle bij het zakken. Het gaat nog steeds niet erg traag zodat er toch nog wat bounce in zit, maar veel minder dan bij zo'n divebomb zoals jij nu ook doet. Begin al tijdens je warm-up met die controle bij het zakken in te prenten. Zo wordt het makkelijker om ook tijdens je werkset de snelheid te controleren.

Ik vind het sowieso niet nuttig voor een novice om een 1RM op te zoeken, maar van 40kg squat naar 100kg squat progressie maken duur normaal niet zo heel lang hoor. Met een programma zoals SS of een 5x5 variant met lineaire progressie gaat dat de eerste maanden erg vlug. Die divebomb daar heb ik ook veel last van. Je gebruikt dan inderdaad de bounce uit het diepste punt maar ik heb mijn huidige PR (3*5*130kg) toch gezet met meer controle in de neerwaartse beweging. Een iets bredere stand zorgde bij mij voor meer spanning en controle bij het zakken. Het gaat nog steeds niet erg traag zodat er toch nog wat bounce in zit, maar veel minder dan bij zo'n divebomb zoals jij nu ook doet. Begin al tijdens je warm-up met die controle bij het zakken in te prenten. Zo wordt het makkelijker om ook tijdens je werkset de snelheid te controleren.

Ach, af en toe mag je als novice ook wel eens je 1RM testen toch :P? Ik weet dat 100kg niet zo spectaculair is, maar heel lang met form en kracht zitten kloten. Sinds begin dit jaar komt er pas een beetje gewicht bij de skwat op. Ik ben idd wat aan het proberen met spanning en zakken. Maar merk asl ik te sloom zak, dat het moeilijk is om ''out of the hole'' te komen.

Ach, af en toe mag je als novice ook wel eens je 1RM testen toch :P? Ik weet dat 100kg niet zo spectaculair is, maar heel lang met form en kracht zitten kloten. Sinds begin dit jaar komt er pas een beetje gewicht bij de skwat op. Ik ben idd wat aan het proberen met spanning en zakken. Maar merk asl ik te sloom zak, dat het moeilijk is om ''out of the hole'' te komen.
Vanaf nu gewoon elke keer 2,5kg erbij. :)

Als je tijdens de warm-up elke keer moeite doet om de controle te houden wordt het op den duur ook makkelijker tijdens je werksets.
Maar in het begin is het idd moeilijker om uit dat gat te kruipen.
Gebruik je genoeg hip-drive?

Military press van vandaag, na minstens een jaar deze oefening niet doen

1x90kg
1x92,5kg

Merk wel weer dat mijn linkerarm veels te traag komt op de zware gewichten, had het ook op de 165kg bank vandaag....

Ga nou gewoon eens technisch nette benches doen op een lichter gewicht om dat probleem met die linkerarm ook op te lossen, dit werkt toch niet man

Volgens mij wil ie het probleem oplossen... Een deel van de mogelijke oplossing kan imo zijn om gewoon het gewicht terug te schroeven en nette reps maken

Ik ben het deels met je eens!
Denk dat ik als assistance na mijn gewone zware setjes wat lichte stricte setjes pak om het proberen op te lossen. De zware sets zullen echter erin moet blijven voor het wedstrijdseizoen dat komt.

Maar ik doe al regelmatig chains etc erbij pakken en dan heb ik er nooit last van, krijg ook alleen er last van zodra ik echt aan het maxen ben of helemaal leeg ben.

Je geeft aan dat deze dingen werken voor jou als kogelstoter, kun je ook de achterliggende gedachte daarbij benoemen?
Want persoonlijk zie ik echt niet in waarom, maar hoor graag je uitleg.

Je geeft aan dat deze dingen werken voor jou als kogelstoter, kun je ook de achterliggende gedachte daarbij benoemen?
Maximaal gewicht omlaag laten vallen en bijna je borst verpletteren om hierna halverwege te falen simuleert perfect de wijze waarop een kogel wordt weggegooid.

de coach zegt het dus het zal wel waar zijn

en nu srs; ik vraag het me ook nog steeds af, geen haat Remco je bent sterk, maar ik snap het echt niet

Volgens mij heeft hij het al 26x uitgelegd.

Weet ik en ik had min of meer maar geaccepteerd dat het wel nuttig voor hem zal zijn op reps. Echter het nut van maxen op deze manier zonder fatsoenlijke spotter is voor mij gewoon suicidaal, dit is gewoon niet goed te praten. Je wil toch gewoon blessurevrij blijven het hele jaar.

Dit heeft ooit 1x iemand bij mij geflikt met benchen en die doet dat zeker weten nooit meer.

Maximaal gewicht omlaag laten vallen en bijna je borst verpletteren om hierna halverwege te falen simuleert perfect de wijze waarop een kogel wordt weggegooid.

de coach zegt het dus het zal wel waar zijn

en nu srs; ik vraag het me ook nog steeds af, geen haat Remco je bent sterk, maar ik snap het echt niet

Je mag het je afvragen en het zelf niet inzien! Prima, maakt mij niet uit! Heb echter geen zin om iedere keer hetzelfde uit te leggen waarna het alsnog zwart wit gezien word en nutteloos is.. Dus ik nodig je uit om in m'n log t tr lezen of ergens in dit topic

Klopt en chewie ook nog,

Weet ik en ik had min of meer maar geaccepteerd dat het wel nuttig voor hem zal zijn op reps. Echter het nut van maxen op deze manier zonder fatsoenlijke spotter is voor mij gewoon suicidaal, dit is gewoon niet goed te praten. Je wil toch gewoon blessurevrij blijven het hele jaar.

Dit heeft ooit 1x iemand bij mij geflikt met benchen en die doet dat zeker weten nooit meer.

De spotter weet wat hij doet! Lijkt niet zo maar als ik faal dan komt hij op m'n borst en niet hard ofzo. En hij haalt hem er gewoon af. Plus als je goed kijkt zie je dat t een wedstrijd bank is en dat de spotters hoog genoeg staan om op te leggen als ik echt zou falen en hij kan niks.
Maar prima dat je m'n techniek niet snapt omdat ik zo max.. In Mijn ogen zoek je Gewoon punten om te haten en haal je daar je voldoening uit

Je mag het je afvragen en het zelf niet inzien! Prima, maakt mij niet uit! Heb echter geen zin om iedere keer hetzelfde uit te leggen waarna het alsnog zwart wit gezien word en nutteloos is.. Dus ik nodig je uit om in m'n log t tr lezen of ergens in dit topic

Klopt en chewie ook nog,

De spotter weet wat hij doet! Lijkt niet zo maar als ik faal dan komt hij op m'n borst en niet hard ofzo. En hij haalt hem er gewoon af. Plus als je goed kijkt zie je dat t een wedstrijd bank is en dat de spotters hoog genoeg staan om op te leggen als ik echt zou falen en hij kan niks.
Maar prima dat je m'n techniek niet snapt omdat ik zo max.. In Mijn ogen zoek je Gewoon punten om te haten en haal je daar je voldoening uit

ja god***domme diaephi gore hater je bent gewoon jaloers

Dat had ik nou nooit achter hem gezocht. :sad:

Je post hier toch om advies te krijgen?
Als je techniek goed is, dan is die ook op max effort lifts nagenoeg perfect.
Daarnaast is dit ook niet hoe specificiteit werkt. Een tennisser staat ook niet hele dagen in een sportschool backhands en forehands te doen met een kabeltje. Je sportspecifieke trainingen doe je middels het werpen en stoten en dergelijke, de rest is gewoon assistance. Waarom zou je daar dan helemaal voluit op gaan, tot failure en alles, en dan ook nog eens met zo'n risky techniek? Ik kan me best voorstellen dat je speed reps doet op een lichter gewicht, en touch and go benches en dergelijke maar dat is toch geen reden om de techniek zo te verneuken. Bij kogelstoten is ook helemaal geen sprake van een stretch reflex dus ook die redenering gaat niet op.

Terug
Naar boven