MuscleMeat

Sticky Filmen van lifts een idee?

Misschien je voeten minder naar buiten draaien en verder gewoon voor zorgen dat je een tijdje niet op gewichten komt waar het fouter gaat.

het is ook een heel logish gevolg, want als je knieen naar binnen komen kan je beter kracht zetten met je quads. Maar je komt wel verder voorover te hangen bijvoorbeeld

Oké duidelijk. Goed dat je het zegt @meaantje want ik heb ook al lang het idee dat m'n quads qua power de rest lang niet bijbenen. Wilde daarom in het nieuwe jaar vooral op front squat gaan focussen ipv back squat. Zal ik daarnaast de intensiteit op back squat lekker laag houden om die techniek erin te hameren. Bedankt voor de feedback.

ik zou zoals hierboven al aangegeven ook je voeten veel verder naar binnen draaien, nu staan ze bijna 45 graden naar buiten gedraaid. als je zover naar buiten staat is het moeilijker om over de gehele rom spanning in je heupen te behouden (dmv van je knieën naar buiten duwen) omdat die al zo ver opengedraaid zijn door die naar buiten staande voeten.

Heb je gelijk in denk ik iwj. Heb niet altijd zo ver naar buiten gestaan, maar met een rechtere stand komt de druk vaak van mn hiel af. Zal ook het nodige aan enkel mobiliteit en foamrollen voor mn kuiten moeten doen dus om dat te fixen. Werk aan de winkel :)

Pr squat 5x5

zijn deze squats diep zat?
ben een beetje met stance aan het experimenteren maar het voelt vrij bout allemaal onderin

zijn deze squats diep zat?
ben een beetje met stance aan het experimenteren maar het voelt vrij bout allemaal onderin

Jelly op je lockout :o

Misschien sbd kneesleeves aanschaffen? Het helpt mij met stabiliteit onderin (zeker het geld waard).

@iWJ diep zat maar t ziet er allemaal wat ongecontroleerd en wiebelig uit. Misschien komt dat ook door t zoeken naar de juiste stance maar ik denk dat je nog een hoop kunt halen uit meer tightness. Ellebogen gaan wat te veel geforceerd naar voren bvb, ze schieten meteen terug naar de sterkste positie wanneer je kracht zet. Hierdoor ben je in je upperback niet bepaald tight.

@iWJ diep zat maar t ziet er allemaal wat ongecontroleerd en wiebelig uit. Misschien komt dat ook door t zoeken naar de juiste stance maar ik denk dat je nog een hoop kunt halen uit meer tightness. Ellebogen gaan wat te veel geforceerd naar voren bvb, ze schieten meteen terug naar de sterkste positie wanneer je kracht zet. Hierdoor ben je in je upperback niet bepaald tight.
ja die ellebogen naar voren zag er ook wel raar uit op video moet ik zeggen, ik sta nu een stuk smaller dan eerst en heb echt moeite met mijn bovenlichaam tight te houden, ik heb echt het idee dat ik daar heel veel kracht door verlies.

verder wiebel ik denk ik ook een beetje omdat dit set 5 van 5x7 was

Klopt inderdaad. Heb hier al lang last van en krijg het maar niet uit m'n systeem, zelfde als dat m'n knieën altijd licht danwel meer naar binnen komen als het zwaarder wordt. Weet niet of dat een gevolg is van wat jij noemt of dat het andersom is. Heb cues geprobeerd als vloer spreiden, je voeten in de grond 'draaien' en gewoon simpel weg de druk op de buitenkant van m'n voet proberen te zetten. M'n kracht/explosiviteit is altijd een stuk minder op die manier, en op hogere intensiteit val ik altijd terug hoe veel ik ook oefen met bovengenoemde cues op lagere intensiteit. Misschien nog een tip over hoe ik het anders kan proberen aan te pakken?

Ik heb het voor nu eigenlijk geaccepteerd dat het zo is, en probeer vlak na paralel te breken vooral te denken aan m'n knieën naar buiten te duwen om te corrigeren. * op de weg naar boven

Kan ook zijn dat je platvoeten hebt net als ik. Als ik geen steunzolen in mn schoenen draag zakken mn voetbogen ook in

150kg behind the neck jerk

Toch nog een klein beetje gedaan dit jaar, op naar een gezonder 2016 !

met kutmuziek kan ik hopelijk de aandacht afleiden van het prachtige rechtop filmen

Terug
Naar boven