AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

nope, gewoon filmhuis hier in de buurt. Is een aanrader, zeker voor jou!

Deze week ga ik naar 'The wind that shakes the barley'. Ben benieuwd!

gisteravond geweest. Goeie film, met name de martelingsscène is beklemmend en schokkend. Ook zijn de parallellen met de hedendaagse opgelegde democratie en de weerstand die dat vervolgens opwekt, snel gevonden. Het verhaal is trouwens niet echt verrassend: twee broers verenigd in de strijd tegen de onderdrukker, maar hun wegen scheiden zich op dramatische wijze.
Een 6,5.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.182
Fearless gezien in de bioscoop, en was wel een succes! Naar verluid Jet Li's laatste Wushu film en een aardige afsluiter zeker! Eens niet de hele film de rechtschapen monnik, maar een verassend dronken Jet Li (Drunken Master, anyone!?). Verder geen heel bijzonder verhaal maar wel goede actie scenes waar de wired-fu beperkt bleef gelukkig.
Aardige film. 6.5/10

Grbavica gezien, en het was voor mij een moeilijke film om te kijken..
maar wel een degelijke film die nog wat prijzen heeft gewonnen

Harold and Maude (1971)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

moet je ZIEN 9/10

harold's leven - die bestaat uit fake zelfmoorden voor z'n moeder - wordt door elkaar geschud door maude, een bijna 80jarige met een lust voor het leven
:bow:

De Uitverkorene, Nederlandse film die raakvlakken vertoond met de gebeurtenissen rond het Baan concern. Er wordt vooral ingezoomd op het gereformeerde leven in het Oosten van het land, maar ook op het waarom zo'n groot bedrijf ten gronde kon gaan. Is wel fictief overigens, het verhaal dat wordt gebracht is niet waar gebeurd. Boeiende film, 8/10.

Zojuist Angel Heart gezien. Wel een goede film, beetje wazig maar wel vet. Aanrader.

da vinci code is pas uit op dvd ;)

een film heeft natuurlijk beperkingen waar een boek dat niet heeft, vond het beetje te pompeus, te gemakkelijk (raadsels in minder dan 5 minute oplosse ???)
Best wel topacteurs en topregisseur :)

boek: 9/10
film: 5/10

• #2.188
Gisteren deel 1 van Path to 9/11 op BBC gekeken, begon een beetje sloom en onduidelijk, maar inmiddels is wel duidelijk dat het lekker fictief is aangedikt, al met al wel een veelbelovende (televisie mini-)film.

@Rob; Angel heart was laatst op tv, toch een vrij onbekende film, die ik jammergenoeg heb moeten missen. Zal em nog eens op DVD halen.

Even een update

Life of Brian, nu tweede keer. Deze klassieker is een leuke film als je een beetje gevoel hebt voor dit soort humor en als je echt gaat nadenken over de situatie waarin alles zich afspeelt. De achtergronden en kostuums zijn geweldig, en er zijn genoeg zeer geslaagde scenes die op de lachspieren werken. Niet voor iedereen, wel de moeite waard voor wie van droge humor houdt 7.5/10

Taxi Driver, een film gemaakt in een tijd waarin geloofwaardigheid en acteerprestaties nog belangrijker waren dan hoge budgetten, veel explosies, onmogelijke scripts en cliche Hollywood plots. Buitengewoon goede prestaties van de Niro, Foster en Keitel - en perfect regie door Scorsese. Erg van genoten, een dikke 8.

Platoon: waarschijnlijk best gemaakte oorlogsfilm ooit. Niet te geloven wat acteurs in die film zowel mentaal als fysiek gepresteerd hebben, denk dat het bijna soldaten waren toen de opnames klaar waren. Er zit ook een zeer mooie en lange making of docu bij de DVD. Hoort ongetwijfeld bij de toppers en verdient imo gewoon een 9/10.

Vanavond Hostage gezien van Bruce Willis. Vond het een geslaagde actie die eigenlijk een goede poging onderneemt om meer op gevoelens en personen in te spelen dan op de standaard clichés. Bruce Willis en Ben Foster zetten elk opmerkelijke prestaties neer. De film slaagt erin om niet te voorspelbaar te worden door enkele onverwachte draaien wat het geheel interessant maakt. Je blijft interesse behouden, en het tempo is goed. Wat ik jammer vind is dat er in het begin van de film niet zoveel aandacht is gegeven aan de relatie van Talley en diens gezin, wat volgens mij meer inzicht zou geven in de persoon van Talley. Er zijn enkele geweldige scenes, die erg visueel zijn en de film iets extra geven. Lang niet slecht 7/10.

Gisteren Running Scared gezien

Wat een topfilm! Er blijven dingen gebeuren, er is een prachtcrew en een prachtsfeer, een topfilm!

8/10

Klinkt als een goede film
Zag m gisteren ook staan in de videotheek

Running Scared zul je zeker geen spijt van krijgen, behoort zeker tot de betere actiefilms.

Morgen naar Volver. Iemand al heen geweest?

• #2.195
Een aanrader bij het zien van Running Scared, zet de sleep-functie aan zodat hij automatisch uitgaat voor het laatste kwartier. Verder een hele vette film, maar het einde is weer zo overdone dat het veel aan de film afdoet jammergenoeg.

Wie gaat er naar de premiere van Zwartboek!? Ikzelf ga komend weekend wel direct naar de bioscoop, laatste weekend dat de AH-bonnen geldig zijn :p

Een aanrader bij het zien van Running Scared, zet de sleep-functie aan zodat hij automatisch uitgaat voor het laatste kwartier. Verder een hele vette film, maar het einde is weer zo overdone dat het veel aan de film afdoet jammergenoeg.

Wie gaat er naar de premiere van Zwartboek!? Ikzelf ga komend weekend wel direct naar de bioscoop, laatste weekend dat de AH-bonnen geldig zijn :p

Idd, a la 'Detonator' en andere, zeer cliche. Het is moeilijk echt origineel te blijven, een gewelddadige oplossing waarbij de bad guys uiteraard het onderspit delven is zo'n beetje standaard, maar verder zit de film wel puik in elkaar :thumbup:

Running scared was idd wel ok, maar echt heel sterk nou ook weer niet.

Ik ga gisteren naar een Sneak preview in de bios. We kregen de film See Nog Evil te zien. Ik was 1 van de weinige jongens daar en alle meiden KEKEN niet eens, sterker nog de meeste liepen weg toen de film pas 5 minuten bezig was:roflol: Het gaat over een maniak die iedereen uitmoordt in een verlaten hotel. Apart sfeertje, maar helaas zit er geen sterk verhaal achter.

een 6je

XxX - oftwel triple crap. Er was niets goed op te merken aan dit zwakke excuus voor een actie/james bond cloon, acteerprestaties bereiken een ultiem laagtepunt, actiescenes (hoewel heel waarschijnlijk peperduur) waren niet leuk of spannend om te zien, verhaal raakte kant noch wal, regie was één van de slechtste die ik ooit heb gezien, barst van de clichés en eerder gebruikte ideeën en tenslotte Vin Diesel is een domme arrogante idioot met opgeblazen nepspieren die nooit acteur had moeten worden. Na 1:30u van pure verveling begon ik me steeds meer af te vragen wanneer er eindelijk een einde kwam aan de kwelling, groot was dan ook de opluchting toen het "geweldige" logo van XxX in beeld kwam, dit wil ik nooit meer zien, DVD vandaag al doorverkocht voor de helft van de prijs. Verspil hier je tijd of geld niet aan 1/10.

Morgen naar Volver. Iemand al heen geweest?

goede film, heerlijke sfeer. wellicht ben ik enigszins bevooroordeeld, daar ik intens geniet van de spaanse taal alleen al. Afgezien daarvan speelt Penelope Cruz erg goed. Tenminste, dat denk ik. Mijn god wat een prachtige vrouw! En een voorgevel om 'u' tegen te zeggen. Heerlijk ook hoe ze -zwaar opgemaakt- door dat prachtige spaanse dorpje beent. Verhaal was niet bijzonder maar zeker onderhoudend. Een 7.

Terug
Naar boven