AndroidHealthClinic

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.221
onder andere een Coen brothers-film en een Hitchcock toegevoegd, die zijn altijd de moeite ;)

The Thing van John Carpenter is echt een van de beste films in zijn genre, ik geloof dat ook Big_T in dit topic er lyrisch over was. Ik ben na het zien van deze film meer werk gaan kijken van John Carpenter, oa Assault on precinct 13, big trouble in little china, Christine, Halloween, etc Goede regisseur!

Zelf gister Secondhand Lions 7.5/10 (8,527 votes) gezien, niet echt de moeite. 6/10

Dan was Kung Fu Hustle 7.8/10 (19,109 votes) toch veel beter vermaak, redelijk origineel in de humor en actie, zeer geslaagde film. Tevens prima stoney movie lijkt me. 7.5/10

• #2.222
Gisteren The Man without a Past 7.7/10 (5,725 votes) gekeken op de belg. Eerste film van deze Finse regisseur die ik zie.
Het was een mooie ingetogen film over een man met accuut geheugenverlies. Langzaam pakt hij weer zijn leven op en krijgt hij weer plezier in het leven, erg subtiel gefilmd allemaal.
7/10

• #2.223
Overigens draait deze week Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan bij Film By The Sea, de nieuwe film van Sacha 'Ali G' Cohen.
Vind dit typetje erg geslaagd in zijn shows, hij weet weer flink wat ophef te veroorzaken, zeker nu de president van Kazakhstan op bezoek komt :D

Misschien maar weer eens tijd voor lekkere stoney lachkicks in de bioscoopzaal...

Vanmiddag ga ik naar Zwartboek, iemand al gezien?

Gisteren The Fast And The Furious Tokyo Drift gezien in de bios

We wouden naar Zwartboek maar die was vol. Ik ben niet into die TFTF shit, maar dit was zeker een erg vette film met nog eens een goed verhaal!

7,5/10

Vandaag Big Fish gezien, leuke luchtige film!7/10

Waar ik trouwens wel van schrok was de trailer van de nieuwe James Bond movie, wat een macho is die nu:( Daar gaat een geweldige reeks van james bonds, Roger moore blijft in mijn ogen nog altijd de beste JB

ban

sean connery :hello:

• #2.227
Zwartboek gezien, ff mijn reactie op MM:
Gemengde gevoelens na het zien van de film.
Pluspunten waren er zeker, toch wel een aparte beleving zo'n thriller in een WOII setting, alles was wel met veel kundigheid gemaakt.
Echter waren er vele momenten waar ik het geheel toch tekort vond schieten. Zo is het acteerwerk eerlijk gezegd nergens hoogstaand, en wel geregeld slecht (met de Mol als dieptepunt). Het verhaal was zeker in het begin bijzonder gehaast, de dialogen volgen elkaar in ongekend tempo op.
Het plot was aardig, maar uiteindelijk was het gewoon overdone waardoor de film op emotioneel vlak gewoon aan je voorbij gaat. Carice is slechts een enkele keer een inzinking nabij, terwijl ze toch in de 145 minuten zowat alle ellende aan haar ogen voorbij krijgt. 'Mijn familie is dood maar ik kan er gewoon niet om huilen'... niet overtuigend.
Soldaat van Oranje heb ik lang geleden gezien voor het laatst, maar dat is toch echt van een ander niveau.
Zwartboek is vermakelijk en zeker de moeite, maar weinig subtiel en een beetje een tegenvaller.
Misschien dat een herziening de film wel goed kan doen.
For now; 6/10

Gisteren de film Fallen gezien met Denzel Washington. Het gaat over een gevallen demoon.

geweldige film! 8/10

• #2.229
Nog maar een matinee voorstelling gepakt op het filmfestival, en wel het langverwachte Paris je t'aime. Nu houd ik inderdaad van Parijs, maar evengoed van de film als zodanig. Meerendeel van de filmpjes vond ik erg sterk, misschien een drietal minder geslaagde stukken. Al met al een prachtig geheel.
Aanrader, 8/10

Btw 1200e film die ik heb gevote :cool:

mission impossible3 : JJ Abrams heeft weer een mooie film gemaakt, helaas doet tom cruise erin mee :(

6,5/10 (7,5 zonder tom)

• #2.231
Vanavond rolden de tranen over m'n wangen van het lachen bij Clerks II. Hilarisch vervolg op Clerks (en losjes Dogma, Jay&Silent Bob) zoals je dat mag verwachten. Smerige humor en scherpe dialogen, alhoewel ik nuchter was is het eveneens aan te raden stoned plaats te nemen in de bioscoop ;)
7.5/10

Cool ZZ, ik ben ook benieuwd. Ja ik heb hem al op mijn laptop staan maar heb deel 1 nog niet binnen. Zou ik beter wachten en eerst deel 1 kijken of maakt het niet zo veel uit?

Ik heb zelf straks ff X-Men 3 gezien, en die was wel aardig. Maar meer ook niet, ok om even te kijken maar van mij had hij wel half uurtje minder lang mogen duren.

• #2.233
Maakt geen ruk uit ouwe. Ik heb er zeldzaam hard om moeten lachen zonder dat ik het voorgaande werk vers in het geheugen had.

Ja was idd wel een lachen film. Aantal toffe momenten (ZZ zal wel genoten hebben tijdens de lord of the rings dis :)) waar ik zekers hard heb moeten lachen. Jammer alleen van de romantische elementen. Waarom moet dat toch altijd in bijna elke comedy? Maarja al met al wel een toffe film.

Zwartboek gezien, ff mijn reactie op MM:
Gemengde gevoelens na het zien van de film.
Pluspunten waren er zeker, toch wel een aparte beleving zo'n thriller in een WOII setting, alles was wel met veel kundigheid gemaakt.
Echter waren er vele momenten waar ik het geheel toch tekort vond schieten. Zo is het acteerwerk eerlijk gezegd nergens hoogstaand, en wel geregeld slecht (met de Mol als dieptepunt). Het verhaal was zeker in het begin bijzonder gehaast, de dialogen volgen elkaar in ongekend tempo op.
Het plot was aardig, maar uiteindelijk was het gewoon overdone waardoor de film op emotioneel vlak gewoon aan je voorbij gaat. Carice is slechts een enkele keer een inzinking nabij, terwijl ze toch in de 145 minuten zowat alle ellende aan haar ogen voorbij krijgt. 'Mijn familie is dood maar ik kan er gewoon niet om huilen'... niet overtuigend.
Soldaat van Oranje heb ik lang geleden gezien voor het laatst, maar dat is toch echt van een ander niveau.
Zwartboek is vermakelijk en zeker de moeite, maar weinig subtiel en een beetje een tegenvaller.
Misschien dat een herziening de film wel goed kan doen.
For now; 6/10

Ik heb hem gister ook gezien, en ik moet zeggen dat hij me heel erg meeviel. De personages werden niet echt heel erg uitgediept, maar dat hoort ook een beetje bij het genre denk ik. Voor Nederlandse maatstaven was het acteewerk nog wel redelijk, maar kon hier en daar beter. Verder waren er nog een paar onwaarschijnlijke scènes, zoals de brandweer die binnen een minuut bij een brandende boerderij is.

Maar ondanks al deze onvolkomendheden hield de film mijn aandacht er goed bij, het plot was goed, de afwerking uitstekend. Het was niet vaak voorspelbaar wat er ging gebeuren. Af en toe nog een best leuke grap ook. En wat is die Carice van Houten toch een lekker wijf. Ook wel grappig hoe de verzetsmensen consequent terroristen worden genoemd, als verwijzing naar de terminologie van een ander, hedendaags fascistisch regime. ;)

De beste Nederlandse film in jaren wat mij betreft, een stuk beter dan veel Hollywoodfilms. 8/10 Een aanrader!

• #2.236
Animatrix gezien, en best wel onder de indruk van de vette computergraphics. Verder geeft het nog wat interpretaties van het verdere verhaal rond the matrix, echt een paar hele coole filmpjes!. Zeker die laatse film is een regelrechte acid trip :D
7/10

Ben samen met een vriend begonnen aan Band of Brothers. Eerste deel net afgekeken. Super! mooie sfeer. Kijk alweer uit om de volgende te gaan kijken.

• #2.238
Fantastische serie inderdaad, heb ze onlangs ook allemaal bekeken (2 per keer).

• #2.239
Hmmz jammer ZZ, leek me wel een vette film.

Zelf nog Pirates of the blabla 2 gezien en die zoog behoorlijk moet ik zeggen. Ik bedoel, wel wat leuke scene's, maar waarom ze zo'n film 2,5 uur laten duren?? Veels te lang iig.

Verder The Thing gezien, die vond ik zeker wel tof.

Terug
Naar boven