XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

wtf roxxe moet huilen om een film met Adam Sandler en David Hasselhof :roflol:

joke bro! :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.262
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Yojimbo (1961)

10/10 aanrader
een vd beste films ooit, velen zijn hierop gebaseerd :bow: kurosawa :bow:
Hele vette film inderdaad, maar niet Kurosawas beste ;)
Vind A Fistful of Dollars nagenoeg even goed! (Clint)

Heb dit weekend dan ook eindelijk Ran gezien van AK. Echt een indrukwekkend epos, waar ik lang naar uitgekeken heb. Meerdere malen viel m'n mond open van de fantastische shots!
8/10

On the waterfront gezien. Een van de grote klassiekers, met een magistrale Marlon Brando. Tijdens het kijken kreeg ik een beetje een Casablanca deja vu, niet zozeer inhoudelijk, maar wel de impressie. Wat een meesterwerk.
9/10

Click (2006)

rare film dit
begint als een typische adam sandler film (zie vb the waterboy) maar halverwege verandert ie in erg goed drama materiaal (moest zelf een stukje wegpinken :janken:)

9/10 erg de moeite

Wat moeten we hier nu van denken, moeten we hierbij jouw integriteit als filmcriticus in twijfel trekken...!? :roflol:

Wat een verrassing, een comedy die halverwege verandert in een romantische drama... Zo zitten toch 99,9% van al die standaart filmpjes in elkaar?

Khad gister nog blade runner gekeken. Zeker wel een toffe film, maar had wel wat meer van verwacht eigenlijk. Zeker wel een toffe sfeer aan die film enzo, ik heb vroeger een PC spel gehad wat echt precies hetzelfde was als de film, dus herkende al heel veel. Mja vaak met van die klassiekers heb je zo'n hoge verwachtingen. Naja was zeker tof om te zien.

• #2.264
Oke dan Rob, de sfeer in de film is inderdaad geweldig. Bij mij is na verloop van tijd de film enkel in aanzien gestegen (na aantal herzieningen).
Een fles Black Label (wat Ford ook drinkt in de film ;)) doet de film bijzonder goed.

Oke dan Rob, de sfeer in de film is inderdaad geweldig. Bij mij is na verloop van tijd de film enkel in aanzien gestegen (na aantal herzieningen).
Een fles Black Label (wat Ford ook drinkt in de film ;)) doet de film bijzonder goed.

Dat doet elke film goed :p

Hele vette film inderdaad, maar niet Kurosawas beste ;)
Vind A Fistful of Dollars nagenoeg even goed! (Clint)

Heb dit weekend dan ook eindelijk Ran gezien van AK. Echt een indrukwekkend epos, waar ik lang naar uitgekeken heb. Meerdere malen viel m'n mond open van de fantastische shots!
8/10

http://www.imdb.com/title/tt0047296/ gezien. Een van de grote klassiekers, met een magistrale Marlon Brando. Tijdens het kijken kreeg ik een beetje een Casablanca deja vu, niet zozeer inhoudelijk, maar wel de impressie. Wat een meesterwerk.
9/10

Wat moeten we hier nu van denken, moeten we hierbij jouw integriteit als filmcriticus in twijfel trekken...!? :roflol:

noem es een film waar hasselhof een scheet in z'n gezicht krijgt? :D :roflol:
je moet es alles gezien hebben ;)
@on the waterfront, die ligt hier ook te roesten, zal es vanavond kijken

Wat een verrassing, een comedy die halverwege verandert in een romantische drama... Zo zitten toch 99,9% van al die standaart filmpjes in elkaar?

Khad gister nog blade runner gekeken. Zeker wel een toffe film, maar had wel wat meer van verwacht eigenlijk. Zeker wel een toffe sfeer aan die film enzo, ik heb vroeger een PC spel gehad wat echt precies hetzelfde was als de film, dus herkende al heel veel. Mja vaak met van die klassiekers heb je zo'n hoge verwachtingen. Naja was zeker tof om te zien.

nee echt wel niet, ie steekt uit boven al die crap die uit de remakefabriek van hollywood komt, moet je maar es zien

en christopher walken doet mee, en die is altijd wel een plezier om te zien :)

bladerunner is eigenlijk een film met meerdere lagen, je moet hem echt verschillende keren zien om 'm te begrijpen

• #2.268
Department 36 gezien gisteren. Echt niet normaal, wat een Franse tour-de-force. Autteil en Depardieu in sterke rollen, volop actie een veel Parijs. Dat de film wat over the top is, kan je het moeilijk aanrekenen wanneer het tempo zo hoog ligt.
Zeer vermakelijke film! 7/10

Zojuist gezien:

b70-9253.jpg

:bow: lang niet meer zo erg van een film genoten.

• #2.276
Goed dat de De Avond van de Grote Filmquiz nu volledig wordt geboycot in het topic ;)

• #2.278
Patton is fantástisch! George C Scott is echt geweldig, net als in Dr Strangelove. Is lange tijd mijn favoriete oorlogsfilm geweest, Roxxe! (tot Apocalypse Now)

HOLY CRAP (met hoofdletters omdat het zo goed is)

15445.jpg

Battaglia di Algeri, La (1966)

goede films komen nooit alleen blijkbaar
magistrale film die echt iedereen moet zien
de film gaat over het verzet tegen de franse bezetters in Algerië, prachtig gemaakt met niet professionele acteurs, gemakkelijk doortrekbaar naar deze tijden met Irak als voorbeeld. Onvoorstelbaar in die tijd en nu nog steeds
Het toont aanslagen op flikken (collaborateurs), bomaanslagen, de wraak vh leger(martelingen), ...) Echt diepe film, geen 1dimensionale acteurs, prachtig nogmaals :janken:

#142 op de imdblist, maar vond dat het top10 film is :)
10/10

en bijna vergeten, een Ennio Morricone soundtrack

Diaboliques, Les (1955)
3350.jpg

#138 op de imdb250

de vrouw & minnares ve schooldirecteur beramen een moord op hem, kan dus nooit goed aflopen ;)

de film bevat zelfs een waarschuwing om het einde niet te verklappen :bow:

7/10

-----

Insomnia (1997)

leuke thriller, maar kon me niet zo boeien, 6/10 (noors gesproken)

Terug
Naar boven