MuscleMeat

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Don's Plum (2001)

lowbudgetfilm met dicaprio, toby mcguire, sisto, ...

was niet als film bedoeld maar als acteeroefening (mocht niet in de vs getoond worden door rechtszaak dankzij dicaprio & mcguire)
toont wel hun acteerkunsten, voor de liefhebbers ;) 7/10

Roxxe, ga eens naar school of werken ofzo bro, jij hebt echt tijd te veel...

ik ga morgen naar die van AL Gore.

Nacho libre met jack black

typisch jack black vehicle, maar visueel erg mooi, 6,5/10

Best lachen film ja, heb een paar weken terug int vliegtuig gezien!
Maar dan op zo'n klein schermpje in de stoel voor je, ga 'em toch maar ff downloaden voor thuis! ;)

usenet man, wat ze daar allemaal niet posten ;) :lol:

accountje bij tweaknews (50 dagen retentie) en giganews via m'n isp (70dagen retentie)

Enne.. wat voor index site/prog gebruik je?
FTD?

Best lachen film ja, heb een paar weken terug int vliegtuig gezien!
Maar dan op zo'n klein schermpje in de stoel voor je, ga 'em toch maar ff downloaden voor thuis! ;)

Enne.. wat voor index site/prog gebruik je?
FTD?
vroeger ftd gebruikt, maar veel te log en traag nu

gebruik combo tussen newzbin & binsearch.info
en als proggie sabnzbd (download/part/fixt/extract alles vanzelf, kan niet gemakkelijker zijn)

Ok cool, zal 'es ff kijken!! :cool:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.310
Als officieus filmtopic vind ik dat we deze illegaliteit die onze welgeliefde filmbranche ernstige schade berokkend in alle toonaarden af dienen te wijzen!

DUBBELE BAN!

Downloaden van films is niet illegaal. Als jurist in spe zou je dat moeten weten.

De thuiskopie in het Nederlands auteursrecht (in Auteursrecht > Nederland @ iusmentis.com)

Anderzijds heeft de wetgever blijkens zowel de huidige Auteurswet en de Wet op de naburige rechten als de reeds genoemde Richtlijn en het daaruit voortvloeiende Wetsontwerp bepaald dat op zichzelf het kopiëren (in dit geval door middel van downloaden) van een inbreuk-makend/illegaal mp3-bestand voor eigen gebruik, geen strijd met de Auteurswet of de wet op de naburige rechten oplevert.

Deze uitspraak geldt eveneens voor gedownloade films.

Laatst bewerkt:
Als officieus filmtopic vind ik dat we deze illegaliteit die onze welgeliefde filmbranche ernstige schade berokkend in alle toonaarden af dienen te wijzen!

DUBBELE BAN!

Downloaden van films is niet illegaal. Als jurist in spe zou je dat moeten weten.

De thuiskopie in het Nederlands auteursrecht (in Auteursrecht > Nederland @ iusmentis.com)

Deze uitspraak geldt eveneens voor gedownloade films.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Jin-Rô (1998)

Een lid ve Japanse antiterreurbrigade is verbaasd waarom een klein meisje zichzelf opblies voor hem, en gaat opzoek naar haar redenen
erg grafische manga :lick:
8/10

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.314
Dan mag het downloaden (van een 'thuiskopie') niet direct verboden zijn, uiteindelijk worden de films onrechtmatig verspreid, iemand schendt de copyrights door ze aan een ieder gratis aan te bieden. Dat de wetgever dit grensoverschrijdende probleem niet aanpakt door elke downloader strafbaar te stellen lijkt me plausibel. Waar het mij om gaat is dat je met het van internet plukken van films je de makers de kans ontneemt hun product je op gangbare manier in alle redelijkheid aan te kunnen bieden. De gevolgen zijn overigens wel positief te noemen (als afnemer) want de marges op DVDs zijn op z'n minst gezegd laag.
Nu heb ik zelf ook een dubieuze manier om tot mijn films te komen, maar hier wordt per saldo nog wel wat aan verdiend door de rechthebbenden.

kunnen we niet beter een apart topic voor dit soort gesprekken hebben ;)

Dan mag het downloaden (van een 'thuiskopie') niet direct verboden zijn, uiteindelijk worden de films onrechtmatig verspreid, iemand schendt de copyrights door ze aan een ieder gratis aan te bieden. Dat de wetgever dit grensoverschrijdende probleem niet aanpakt door elke downloader strafbaar te stellen lijkt me plausibel. Waar het mij om gaat is dat je met het van internet plukken van films je de makers de kans ontneemt hun product je op gangbare manier in alle redelijkheid aan te kunnen bieden. De gevolgen zijn overigens wel positief te noemen (als afnemer) want de marges op DVDs zijn op z'n minst gezegd laag.
Nu heb ik zelf ook een dubieuze manier om tot mijn films te komen, maar hier wordt per saldo nog wel wat aan verdiend door de rechthebbenden.

Zegt een gast die in een dronken bui bushokjes kapot beukt met een honkbalknuppel... :p

Ben naar An Incovenient Truth geweest.
Lekker Amerikaans sausje maar niet zo extreem als bijv. een Moore. Ben echt wel een beetje anders weer de bioscoop uitgekomen. Aanrader!!

8.5/10

Ben nu Crank aan het downloaden, bijna binnen. Schijnt wel een vette non-stop actie film te zijn! Iemand al gezien?

Terug
Naar boven