- Waardering
- 14
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een toch vrij beklemmende film, behoorlijk controversieel toen hij uitkwam. Sterk staaltje film van Peckinpah.
7.5/10
Even kijken of ik die ergens te pakken kan krijgen.. ziet er wel nice uit die film.
Moet wel zeggen dat de film erg verschilde van hetgeen ik verwachtte. Het is allereerst een oude, vrij trage film, en ook de kwaliteit van de DVD in mijn bezit is gebrekkig. Denk niet dat de film aan zal slaan bij een breed publiek, hetgeen ik wel verwacht van een beetje vergelijkbare film (absoluut een aanrader) --> [IMDB]Falling Down[/IMDB]. Oordeel zelf.
[imdb]36 Quai des Orfèvres[/imdb]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Meesterlijke film met Depardieu & Daniel Auteuil
Soort franse versie van Heat, aanrader
9/10
Department 36 gezien gisteren. Echt niet normaal, wat een Franse tour-de-force. Autteil en Depardieu in sterke rollen, volop actie een veel Parijs. Dat de film wat over the top is, kan je het moeilijk aanrekenen wanneer het tempo zo hoog ligt.
Zeer vermakelijke film! 7/10

Vond dit toch echt een hele bijzonder film. Allereerst omdat het niet een films is die je van Hitchcock zou verwachten, bijna bond-achtig. Cary Grant en vrouwelijke speelster zijn ook superb. De bekendste scene is wellicht een willekeurige junction midden tussen de kale velden, waar plotseling een sproeivliegtug aankomt... Wel degelijk hele sterke film wat mij betreft.in plaats van altijd films te kijken die jullie aanraden zal ik zelf eens wat posten.
North by Northwest: 6/10 Deze staat erg hoog in de imdb list, maar ook al komt hij uit 1959, ik vond hem te ongeloofwaardig om een hoger cijfer te geven. De mt. Rushmore scene is een klassieker, maar toch kon deze film me nergens overtuigen en boeien. een 6 omdat het voor die tijd een revolutionaire thriller is.
Haha verbaast me niets, alles wat ik gezien heb van de regisseur, Zinneman, kent een plots en abrupt einde waarmee hij toch elke keer weet te verassen. Voor mij als westernliefhebber zeker wel een klassieker!High Noon: 7/10 Spanning wordt heerlijk opgebouwd, maar het einde stelde me teleur.

), battle royale second edition directors cut, viva zapata, putney swope, guess whose coming to diner uit 67, kwaidan & november.Once upon a time in America, was een flinke zit met bijna 4 uur speeltijd. Maar zeker wel de moeite waard! Erg toffe film
Hey die ziet er wel tof uit[imdb]36 Quai des Orfèvres[/imdb]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Meesterlijke film met Depardieu & Daniel Auteuil
Soort franse versie van Heat, aanrader
9/10