Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.761
:rolleyes: het is dan ook een film he...

Haha moet ik hier nu serieus op ingaan?

Hoe zou jij kijken naar een Star Trek remake van deze film, daar kijkt niemand op van een 'disapearing man' waarals in een (historische) film je als kijker we geintrigeerd raakt door de achterliggende truc.
Vandaar dat zo'n kloonmachine gewoon totaal niet in de sfeer van de film past imo... Afbreuk aan geloofwaardigheid is best wel een doodsteek voor deze film.

Al moet ik zeggen dat ik het plot van de film toch wel iets meer credits moet geven...!

7/10 is op zijn plaats. Nog altijd geen aanrader maar ook zeker geen afrader.

Ik ga morgen 'the prestige' in de bios kijken.. Ik zal ook een review posten dan.

Heb van de week Trainspotting en Requiem for a Dream gezien

Beide erg tof! Trainspotting, 7,5
Requiem for a Dream, 8,5

Vooral de sfeer in RFAD was echt super, ik werd zelf soms gewoon bijna gek zo druk was het gefilm, super verhaallijn,goed acteerwerk.

Zo even mijn review copy paste:D
Wat een teringschrijfwerk, maar voor deze film is het t waard
Damn, dit moet toch mijn eerste serieuze post in maanden zijn :o
Children of men

Eindelijk weer eens volwaardige filmkunst van recente datum. Hehe...daar was ik wel weer aan toe :)

Zeer goede film die, zoals het goede SF beaamt, meer zegt over de huidige tijd dan over de toekmomst. Moeiteloos worden de elementen, die anno 2006 de media bepalen uitvergroot en samengesmeed tot een grauw en bitter toekomstbeeld. Een donkere toekomst dus, enigzins verglijkbaar met films als Blade Runner en Minority Report, echter ontdaan van allerlei futuristische en technologische fratsen. De wereld die we krijgen voorgeschoteld van het jaar 2027 is niet zozeer gebaseerd op technologie maar veel meer op sociologie (een interessant en origineel vertrekpunt vind ik). Gelukkig wordt er ook niet al te veel verklaard, geen vervelend wijzende vingertjes, de wereld is zoals ie is en is meer de achtergrond waartegen zich het verhaal afspeelt. De impact die dat op mij had is toch wel behoorlijk, sommige scenes gaven me echt kippevel.

Ondanks het nogal sombere, zeg maar gerust verontrustend toekomstbeeld vind ik de film niet deprimerend of alleen maar negatief en zwartgallig. Dat kan ook bijna niet want in essentie is Children of Men een film die gaat over hoop en een betere dag van morgen. Er is altijd iets wat het waard is om voor te knokken...
...En over knokken gesproken! Ik zou zeggen Apocalypto en Blood Diamond ze mogen qua actie nog niet in de schaduw staan van deze mexicaanse meester. Wat een scenes hé... prachtige onwerkelijk lange shots die bloedstollend spannend zijn, als kijker waan je je midden in de frontlinie. Niet in de laatste plaats door het sublieme geluid ^^ Het camerawerk is zowiezo fenomenaal in deze Children of Men. De kille, koele kleuren, de fantastische en gedetailleerde settings het zorgt precies voor de treffende naargeestige sfeer.

Acteerwerk is dik in orde, alhoewel ik de prominente plaats van Mevr Moore op de credits wat overdone vind. Gelukkig is de mensheid ook zijn gevoel voor humor niet kwijt geraakt, wat ik persoonlijk wel een hele geruststelling vind. En de muziek hè... schitterende mix van klassiek en Pink Floyd (niemand trouwens het visuele eerbetoon opgemerkt aan deze band? De cover van het album Animals, het zwevende varken bij de fabriek. Zo gaaf dat soort details in een film man).
Alleen jammer van het einde...Maar moet wel zeggen dat die de ''emotionele mokerslag'' gaf

Ja deze film verdient een 9,5 op mijn mocro schaaltje

Helemaal eens met spiertje! Ik had hem al tijdje terug in de bios gezien en er zat zeker een goed verhaal in! :thumbs:

gisteren [IMDB]babel [/IMDB] gezien

vond het mooi gemaakt, en leuk stukken geschreven stukken erin, een leuke rit maar die helaas nergens naar toe ging, vond ik, sommige stukken sloegen op niks en hadden enkel "shock value"

6/10 en echt geen oscar waard - behalve fotografie

Gister Little Miss Sunshine gekeken, super goede film vind ik, heb me er echt mee vermaakt!

Vanavond dan eindelijk la vita e bella kijken, om 20:15 op ned3.

• #2.773
photo_01.jpg

[IMDB]The Prestige[/IMDB]

Tegenvaller!

Leuke historische setting, en aardige acteerprestaties. Het plot is wel aardig maar nergens bijzonder.
En die hele kloon-crap is natuurlijk wel grappig maar maakt compleet ongeloofwaardig, en degenen die hier nog een dubbele trick in zien mogen mij dit wel even uitleggen ;)

Vermakelijk filmpje... 6/10

:roflol: not quite...

Volledig mee eens. Had erg hoge verwachtingen toen ik de bioscoop inging, maar ik vond het zelfs enigszins voorspelbaar.

6,5/10

La vita e bella was zeer mooie film. Heb er van genoten
Jammer alleen dat die dude nog dood gaat, op zich ben ik niet zo van de happy ending shizzle maar ik had het toch wel leuk gevonden als hij het overleefd had

zonet rocky 6 gezien, al bij al geen slecht film, maar het verhaal komt wat traag op gang en is een beetje cliché van de vorige filmen. Wel een mooi levensverhaal in. Zelfs mike tyson heeft een klein rolletje
7/10
rocky verliest het gevecht op het einde, toch iets onverwacht

• #2.777
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Laberinto del Fauno, El (2006)

#196 op de list die zichzelf katapulteerde naar m'n top10lijst van 2006

Guillermo del Toro is god ;)

Gisteren gezien, inmiddels #65 in IMDBs top250...

Zoveel lof gaat mij te ver, maar dessalnietemin een heel aardige film! Waar de Nederlandse WOII kandidaat (Zwartboek) sneuvelde, haalt deze film wel de eindronde van de oscars. Wat mij betreft verdient.
Een film waarin fantasy en realiteit heel mooi samengaan en beide een boeiend verhaallijn opleveren.
Mooie film en een aanrader voor diegenen die een beetje fantasy wel aan kunnen (en een natte droom voor diegenen die geestelijk nog kind zijn, like Roxy ;) )

8/10

• #2.778
Upcoming:

[IMDB]Crank[/IMDB]

e632b0c2.jpg

[IMDB]La Cité des enfants perdus[/IMDB]

Gisteren gezien, inmiddels #65 in IMDBs top250...

Zoveel lof gaat mij te ver, maar dessalnietemin een heel aardige film! Waar de Nederlandse WOII kandidaat (Zwartboek) sneuvelde, haalt deze film wel de eindronde van de oscars. Wat mij betreft verdient.
Een film waarin fantasy en realiteit heel mooi samengaan en beide een boeiend verhaallijn opleveren.
Mooie film en een aanrader voor diegenen die een beetje fantasy wel aan kunnen (en een natte droom voor diegenen die geestelijk nog kind zijn, like Roxy ;) )

8/10
;)

[IMDB]over the top[/IMDB] leuke ouwe roadfilm met sly die met z'n zoon weer in contact komt na tiental jaar en waarin ie ook meedoet aan het wereldkampioenschap armworstelen, als je geilt op dikke biceps en zweterige mannen (zoals zoutzak ;)) is het erg fun om es te kijken

[IMDB]perfume: story of a murderer [/IMDB] ook impressive om te zien deze productie, met een zoals gewoonlijke ubercoole [IMDB]dustin hoffman[/IMDB] & [IMDB]alan rickman[/IMDB] ook een aanrader

volgende op de lijst:

#100 op de lijst

Kijk bijna elke dag wel een film, maar vergeet altijd hier te posten.

La Vita e bella 7.5/10
Geweldig sfeertje, mooie karakters. Goed verhaal, alleen wat kort imo

Goodfellas 8.5/10
Blijft een echte kaskraker, die verhaallijn/karakters etc. Uniek.

Apocalypto 8/10
Spannend, goed verhaal. Fantastisch camerawerk.

Terug
Naar boven