Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

[afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.862
'groot kritiek & review topic'....?? Of je wilt een nieuwe release aankondigen?

Anyway, gisteren [IMDB]The Warriors[/IMDB] gezien, een cultclassic uit 1979 waar laatst een game van is verschenen als ik me niet vergis.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vond het een bijzonder sfeervolle film die toch boven mijn verwachtingen uitsteeg! In (futuristisch) New York hebben de gangs het voor het zeggen en kunnen alleen rivaliserende gangs en razzias van politie eenheden hen nog stoppen.
Met name de visuele vondsten, namelijk een soort comic-vertelling in de overgang van scenes, waren bijzonder fraai uitgewerkt en dat voor '79!

Absoluut een cultclassic-status waardig!

8/10

'groot kritiek & review topic'....?? Of je wilt een nieuwe release aankondigen?

Anyway, gisteren [IMDB]The Warriors[/IMDB] gezien, een cultclassic uit 1979 waar laatst een game van is verschenen als ik me niet vergis.

Vond het een bijzonder sfeervolle film die toch boven mijn verwachtingen uitsteeg! In (futuristisch) New York hebben de gangs het voor het zeggen en kunnen alleen rivaliserende gangs en razzias van politie eenheden hen nog stoppen.
Met name de visuele vondsten, namelijk een soort comic-vertelling in de overgang van scenes, waren bijzonder fraai uitgewerkt en dat voor '79!

Absoluut een cultclassic-status waardig!

8/10

Heb de game wel is gedaan en die was best vet. Zal deze film ook maar ik gaan kijken.

Vooral die scene dat zo'n kerel met bierflesjes tegen elkaar slaat en zegt: Warriors come out 2 play schijnt legendarisch te zijn

• #2.865
Hahah bizarre scene inderdaad, en dat is trouwens dezelfde kerel uit een andere cult-classic: Commando met Ahnuld! Daar speelt hij de rol van Sully, met één arm door Ahnuld boven een ravijn ondersteboven hangend;

Matrix: Remember, Sully, when I promised to kill you last?
Sully: That's right, Matrix. You did.
Matrix: I lied.

:D

welke filmposters hebben jullie?

• #2.867
Beetje afgezaagd standaardwerk, wil wel eens wat mooie bijzondere posters bestellen...

Pulp Fiction, Scarface, Shawshank wb films. Verder nog een aantal van Ali en Bob Dylan :D

eentje van the godfather

Pans Labyrinth 8/10

Nice movie, alleen van mij mochten ze dat hele fantasy gedeelte beter uitwerken en de rest van de film naar achter drukken.

The black dahlia 3/10

Erg saai.. chaotisch.. en gewoon totaal niet vermakelijk.

Ok ik denk dat ik toch wel een beetje een clive owen fan aan het worden ben:)
Dit wordt mijn tweede langdradige review over een film waar hij ook in meespeelt the inside man!

Echt wat een bizarre film zeg, de echte essentie van de film sloeg bij mij pas in toen ik op de plee zat en moest denken aan de woorden''every prison is a prison no matter the size''
Ok totdat Washington himself even komt meedoen is er bitter weinig aan de hele film, de bankoverval zelf komt waanzinnig over: alsof noch locatie noch personages écht zijn, het lijkt wel een boze droom, alleen wordt die pijnlijker en pijnlijker. Tot de negotiator er zich dus eens mee komt moeien...

Ook de manier waarop het gebeurt is surrealistisch, mannen in pakken(ik begrijp nog steeds niet waarom die rook?)
Plots slaat de filmsT om van nietszeggende camerastandpunten naar een heel esthetische camerahantering, die een fabelachtige climax bereiken met de flashforwards die niet enkel mateloos grappig zijn maar eveneens in een confronterend licht gefilmd werden, alsof je er zelf bijstaat (en ingezogen wordt, en zo hoort dat). Op zo'n momenten beseft een mens dat Denzel Washington perfect gecast werd, in tegenstelling tot sommige gijzelaars die recht van de straat lijken geplukt (en dat bedoel ik negatief). Detective Keith Frazier wordt als een echt persoon neer gezet, daarvoor verdient Denzel zeker een pluim.

Ok eerlijk het verhaal is niet totaal origineel maar de twist die de regisseur erin weet te brengen zijn subliem!
Hij is ook redelijk moeilijk te vatten want praktisch alles wat gezegd wordt daar zit wat achter wat zich ontplooit naarmate de film vordert
Wat ik vooral erg leuk vond was de gemene im smarter then you spelletjes!
Een ingenieus en goed uitgewerkt verhaal die steeds complexer wordt.
Enige minpunten is dat het soms langdradig is en dat jodie foster rol/sfeer eromheen een beetje bullshit is
Wel leuk dat de director er ook een aantal komedie momenten in heeft gegooid,dat east de spanning wel een beetje!
Al met al een prachtstukje van een film! Who says dat vandaag de dag geen goede films meer worden uitgebracht!:thumbs:
Zeker een aanrader!
9/10

Gisteravond Ichi the killer gekeken. Koroshiya 1 (2001)

Wat een heerlijke zieke shit. Leuk voor af en toe, maar geen topper uiteraard. 6.5/10

Zaterdag Babel gezien.

Jemig, wat is dat lang geleden dat ik me zo geirriteerd heb aan een film. Vond het een saaie, opdringerig multi-culturele k*tfilm, als ik het zo mag zeggen. Slecht dus! Zo slecht, dat ik in de pauze samen met m'n vriendin naar huis ben gegaan.

3/10

Ohw, wou em morgen ff gaan kijken :P

• #2.874
laatst beerfest gezien.
Al bij al amusante film, geen echte topper.Doen wel een aantal hier zeker bekende personages in voor zoals gunter schlierkampf en ralf muller
al bij al 6/10

ook laatst gezien:
saw 3
In tegenstelling tot de meeste sequels ed is deze best de moeite om te zien, sterk uitgewerkt verhaal. 7/10

Iemand al Hannibal Rising gezien?

Lijkt me wel vet namelijk.

Gisteren night at the museum gezien

kan ermee door, geen klassieker

mooie animatie en een paar lach momenten

• #2.880
Een twintigtal films die ik persoonlijk nog wil zien, ter inspiratie ;), die overigens niet compleet is ofzo, gewoon een keertje gemaakt...

Abre los Ojos (1997)
Apartment, The (1960)
Barry Lyndon (1975)
Chingoo (2001)
Conversati­on, The (1974)
Dial M for Murder (1954)
Dolls (2002)
Double Indemnity (1944)
Graduate, The (1967)
Hotaru no Haka (1988)
M (1931)
Mr. Smith Goes to Washington (1939)