XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.903
ff searchen ouwe ;)

Gisteren naar de sneak geweest, maar had ik een smsje van de operator gekregen die me vertelde dat The Wicker Man draaide. Nu kende ik het origineel wel bij naam, en vond het een gokje waard....

Maar allejezus... wat een verschrikkelijk slechte film. Belachelijk verhaal met een flinterdun plot. Toegegeven, ik heb altijd moeite gehad met Nic Cage, maar wat hij hier presteert is ronduit verwerpelijk.
Een agent die de verdwijning van een meisje onderzoekt in een sektarisch bevolkt eiland, die langzaam dol wordt.
Onovertuigend begint hij plots te razen en te schreeuwen om vervolgens alles en iedereen neer te slaan, onder het genot van zijn onvermijdelijke medicijnen. Belachelijk.

Wanproduct, slechtste film van het jaar persoonlijk.

2/10

En ik heb nog niemand (!) positief gehoord over de film...
IMDB 3.4/10 7341 votes

En de (razzie) award-nominaties: :roflol:

Worst Actor
Nicolas Cage

Worst Picture

Worst Remake or Rip-Off

Worst Screen Couple
Nicolas Cage
... and his bear suit.

Worst Screenplay
Neil LaBute
Based on the original screenplay by Anthony Shaffer.

Kortom een van de slechtste films aller tijden imo, en jij waardeert hem boven modaal :D

DBC vond m ook niet slecht ???

Jammer van Cage na deze film Ghostrider die ook klote lijkt te zijn :(

Gisteren Ghostrider dus gezien.

tegenvaller..

Leuk visueel spul als je 16 bent, verder niet veel boeiends.

vanavond Letters from iwo jimo op het programma.

Laatst nog The Weather Man gezien met Cage. Vond het wel een toffe film. Aantal keren erg hard moeten lachen, beetje veel drama maar verder prima film.

Er zijn trouwens genoeg wel vermakelijke films met cage imo:

Face/off
Con air
snake eyes
lord of war

Zeker geen topfilms overigens, maar wel bovengemiddeld

Ik heb gister in een zelf-destructieve bui Ocean's eleven en Ocean's twelve gekeken. Zonde van die 4 uur maar het leert je goede films wel waarderen. Ocean's eleven was nog vrij aardig en geef ik een 6,5. Ocean's twelve was daarentegen een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Slecht script, slecht geacteerd en slecht gemonteerd. Een 4,5 voor deze.

Verder heb ik de laatste tijd nog wat films gezien die zeker het aanschouwen waard waren.

The Shawshank redemption - goede film, uitstekend tempo en blijft boeiend. Een 9.

One flew over the Cuckoo's nest. - Prachtige film. Jack Nickelson speelt zijn rol perfect. Iedereen speelt trouwens zeer goed. Ik vond de afloop van de film wel onverwacht maar daarom niet minder mooi. 8,5.

Requiem for a dream - De film komt een beetje langzaam op gang. Maar vooral de tweede helft van de film is zeer boeiend. Zeer sfeervol, fantastische settings en het lijkt alsof je ertussen zit. Verder het beste dansje wat ik ooit heb gezien door Marlon Wayans. 8,5.

American beauty - Ik had hem eerder niet gezien omdat ik had verwachtte dat het een chick-film was maar ik zat er naast. Boeiend verhaal waarin gevariëerde personages - die allemaal goed worden neergezet door de acteurs - je doen nadenken over de jezelf, je omgeving en de menselijke psyche in het algemeen. 8,5

Films die ik heb klaarliggen en die wachten om nog gezien te worden:

Taxi Driver
Schindler's List
A clockwork orange
Memento
The good, the bad and the ugly
Babel
Green street hooligan
Jackass 2
The good shepherd
Battle Royale

Laatst bewerkt:
Oceans 11 was destijds echt een topfilm vond ik.. O12 idd een flop.... Nu maar kijken wat O13 ons gaat brengen

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.910
Oceans 11 was destijds echt een topfilm vond ik.. O12 idd een flop.... Nu maar kijken wat O13 ons gaat brengen

Al Pacino is altijd de moeite :cool:

[IMDB]Flags of our Fathers[/IMDB] en [IMDB]Letters From Iwo Jima [/IMDB]gezien, het tweeluik van held Clint Eastwood!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een bijzonder boeiend tweeluik over een minder bekende battle uit de WOII.
Flags of our fathers schetst de Amerikaanse kant van deze slag, maar is het mindere deel van de twee daar het teveel focust op de post-oorlogsdrama. Invalshoek is wel bijzonder aardig, maar het valt een beetje in herhaling bij reconstructies van deze historische gebeurtenis. Het is een film over (anti)helden, en de farce waaraan zij onderworpen worden.
Aardige prent, 6.5/10

Het beste deel is Letters from Iwo Jima. Uitstekende oorlogsfilm die het Japanse verhaal vertelt en beduidend meer front-actie biedt dan zijn wederhelft, en dat pakt alleszinds goed uit. Ken Watanabe speelt uitmuntend als landmacht-generaal die het commando voert over een verzamelde troepenmacht die een stukje heilige Japans grond moet verdedigen, wat in feite een onherbergzaam klein stukje vulkaaneiland is. Heeft alle ingredienten voor een prima oorlogsfilm. Hulde aan Clint wederom... Mooie beloning in de vorm van een oscar.
Absolute aanrader, 8/10

Overigens is er weinig synergie te ontdekken in het bekijken van beide films.

[IMDB]Das leben der anderen[/IMDB] is wederom een uitmuntende Duitse film, die echt afgelopen jaren een hele reeks aan uitstekende films hebben voortgebracht en daarmee misschien wel het voortouw hebben genomen in de Europese cinema.

Het vertelt een verhaal over de inlichtingendienst, Stasi, in het DDR van de jaren 80, waarin Koch (Zwartboek) als prominent in intellectuele kringen in de gaten wordt gehouden door een vooraanstaand Stasi-agent. Wat volgt is een sterk drama en heel aardige tijdschets. Bijzonder sterk geacteerd.
Aanrader! 7.5/10

uit de ouwe doos:

een dokter tijdens de russische revolutie word verliefd op de vrouw van een verzetsleider
voor de liefhebbers
vond het verbazingwekkend voor die tijd, mooie sets, goed verhaal, ... :)

insider-the-al-pacino-russell-crowe-3700266.jpg

The Insider; goede film, maar ik had er toch wat meer van verwacht.

very awesome film met ed norton, brian cox, phillip seymore, ...
gaat over de laatste dag ve drugsdealer vooraleer ie 7jaar in de cel moet
erg goeie aanrader 8.5/10

El Laberinto del fauno gekeken, en dat was een flinke meevaller. Zeker wel een toffe film om te kijken, die af en toe lekker grof was. Ik had beetje een kinderlijke film verwacht, maar dat was zeker niet zo. Goede sfeer en mooi in beeld gebracht allemaal, ik vond het einde wat minder maar verder prima!

Amores Perros was ook een goede film. Maar ik vond hem zo halverwege een beetje inkakken, nogal langdradig allemaal. Als de film een half uur minder lang duurde had ik hem stuk beter gevonden. Het zou wel aan mij liggen maar film van 154 minuten trek ik vaak slecht, voor mij moet er wel een erg goede reden zijn om een film langer dan 2 uur te laten duren. En hij leek wel erg veel op Babel (ofja, Babel lijkt veel op deze film), wat eigenlijk niet verkeerd is of zo, maar toch.

Gisteren Million Dollar Baby gezien op dvd, van onze ouwe Clint.

Mooie, dramatische film met een verdrietig eind. 8/10

Vorige week bios: Music and Lyrics, met Hugh Grant en Drew Barrymore:

Redelijke film, meer om met je vriendin heen te gaan. Humor met luchtige romantiek en muziek. 6/10

Afgelopen zaterdag bios: Norbit, met Eddie Murphy:

de verschillende personages die Murphy speelt zijn best grappig, maar de film is voor mij wat te flauw en onnozel. 5/10

Hannibal Rising;

Vermakelijke film, met weer bekende momenten. Goed acteerwerk.
7.2/10

volgende week naar 300 :bow:

bastard :p

Terug
Naar boven