XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

The Last King of Scotland gezien. Verhaal over de wreedheden van Idi Amin, bezien vanuit een fictief personage.

Goede film, alleen gaat het weinig in op de acties van Amin die hij Oeganda heeft uitgevoerd. Het verhaal vliegt redelijk snel door de jaren heen van zijn bewind.

7,5/10.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.922
[IMDB]300[/IMDB]

300.jpg

Hoge verwachtingen zijn blijkbaar niet altijd funest, zelfs voor een film die uitsluitend visueel indrukwekkend is. Maar dan hebben we het ook over mindblowing visuals. De scenes op de battlefields zijn nooit eerder zo vertoond! De film gaat natuurlijk zwaar over the top, wat in een dergelijke film niet erg hoeft te zijn, maar ik heb wel meermaals fronzend gekeken wat voor freakshow ze nu weer uit de kast hadden getrokken.
Ik was laaiend enthousiast over Sin City, wat mijn favoriete van van 2005 was, en de gelijkenissen zijn duidelijk, maar artistiek blijft deze film ver achter. Het plot is daar ook veel te plat voor, maar dat drukt de pret niet want deze draait gewoon om de massale veldslagen.
Ik ben duidelijk overtuigd, het is een fantastische film, een waar slash fest extravaganza. Het einde vond ik wel minder, evenals enkele personages, maar de film heeft visueel grote indruk gemaakt.

7.5/10 Ga dit zien op het grote scherm!!

vanavond de joegoslavische film black cat white cat, een aanrader

300:

7/10
en dan alleen voor de actie en de prachtige beelden: de schepen, battle scenes etc. Verhaal was best slecht eigenlijk: standaard bad guys, overdreven nadruk op hoe tough de koning was etc. Daar wel meer van verwacht.

Einde spoiler:
Gladiator? vrouw en zoon in een korenveld. en wat de **** Braveheart-flashbacks??

Afgelopen weken gekeken naar de mini serie Roots
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Het vertelt het verhaal van Kunta Kinte, een Afrikaanse jongen die gevangen word genomen, en als slaaf in Amerika komt. Dit verhaalt zijn verhaal,maar ook van zijn nakomelingen.

Het is een oude mini serie, maar ongelooflijk wat is DIT goed, steengoed verhaal, briljant acteerwerk, mooie scene's, geweldig!

kan er niet meer van zeggen, maar mocht je hem ooit in de winkel zien liggen, KOOP hem dan meteen want je zult er geen spijt van krijgen.

10/10!

Dat wordt nog wel recht gezet, Snakes on a Plane heeft ook vrij hoog gestaan qua rating. Genoeg grappenmakers die het systeem van IMDB vernken.

Zaterdag gezien: 300

Leuk filmpje, coole scenes.

7,5/10

Freedom Writers: als je bereid bent om het soms wat irritante Hollywoodsausje(gebleekte tanden, synthesizers op de achtergrond etc.) te negeren, heb je een fantastische avond. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Tijdje geleden dat ik moest huilen om een film. 8,5/10 (eigenlijk meer voor het verhaal dan de film itself).

Verder nog naar 'Son Osmanlı' (De laatste Ottomaan) geweest. Slechte actie, dito verhaal en eenzijdig. Maar dat laatste maakt de film juist zo interessant; het Turks nationalisme spat ervan af. Op zich een 3 waard, maar ik geef het 6,5.

kusje

• #2.930
Mensen nog naar Collateral gekeken gisteren?

Wil de film nog wel een keer herzien, was bij release in de bios wel onder de indruk...

Collateral toendertijd in de bios gezien, en vond hem echt vermakelijk.
Ondanks dat ik die Cruise echt een sjap eersteklas vindt, kan hij echt goed acteren...

Gisteravond jammergenoeg gemist..

• #2.932
Collateral toendertijd in de bios gezien, en vond hem echt vermakelijk.
Ondanks dat ik die Cruise echt een sjap eersteklas vindt, kan hij echt goed acteren...

Gisteravond jammergenoeg gemist..

Inderdaad, Cruise is gewoon een batty van 1m60 ofzo haha.
Heb je hem gezien in de film Magnolia? Dat is ook wel een bizarre rol btw.

Die heb ik nog niet gezien meen ik, zal hem eens halen binnenkort.

Gisteravond The Prestige gekeken;
Wilde eigenlijk naar 300 maar die was uitverkocht.
Ik wist serieus helemaal niks van deze film qua voorkennis, dus het was echt een verrassing. Echt mooi opgebouwd verhaal met 2 fantastische hoofdrolspelers. Origineel en toch ook echt verrassend :)

7.7/10

Fresh

geweldig film, super verhaal, acteurs, ... echt perfect
Een 12 jarige drugsdealer bespeelt op een grandioze manier 2 bendes
10/10 aanrader

300 gezien, leuke beelden, matig verhaal, 6,5. Echt zon film die je maar 1x hoeft te kijken.

Ook Hot Fuzz gezien. Echt niet mijn humor, en ik vond er ook niet veel aan. Voorspelbare grappen. 'Engelse humor' zeg maar :D. 6je ofzo.

Weer een pareltje van Luc Besson
:janken:

nu eens een romantische film eigenlijk met een twist, een loser krijgt bezoek van een engel maar op z'n besson's ;)

9/10 aanrader

Luc Besson rocks!

La haine is ook een aanrader natuurlijk.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Transformers word zoo gaaf :bow:

Wow.. dat ziet er bestwel vet uit moet ik zeggen.. had weinig vertrouwen in die film maar als ik dit zo zie..

:bow: The Last King of Scotland

8.5/10 Forest Whitaker heeft z'n oscar hiervoor meer dan verdiend :bow:

Terug
Naar boven