XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

nou wat moet ik nou, 2 filmgiganten die elkaar tegenspreken. Nou verdorie, dan ga ik allebei zien.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb nog geen van beiden gezien he :shrug:

hehe nee ik ga geen waardeoordeel uitspreken over films die ik zelf nog niet gezien heb, maar weet wel dat ik persoonlijk te weinig over het leven/muziek wat van Charles om volop van die film te kunnen genieten. maar als ras-echte Clint-fan durf ik wel hoger in te zetten op zijn nieuwe film :D

Dat is nou het voordeel van Ray, je hoeft weinig te weten over Ray Charles zelf om toch te kunnen genieten van het verhaal. Het geeft ten eerste een goed tijdsbeeld weer en tweede een goed beeld van iemand die een strijd aangaat met zijn handicap en later de drugs.

juist en idd, ik denk dat je als rasechte fan juist vaak bij dat soort films minder aan je trekken komt dan als jan met de korte achternaam (namelijk lul).

maar eric, het is mss een btje genant om te vragen; maar ik snap dat niet met die link die je me gaf :o

lijkt me dat als je het een en ander weet over zijn leven, de herkenning toch wel een meerwaarde heeft.

ZoutZak zei:
lijkt me dat als je het een en ander weet over zijn leven, de herkenning toch wel een meerwaarde heeft.
boogie zei:
juist en idd, ik denk dat je als rasechte fan juist vaak bij dat soort films minder aan je trekken komt dan als jan met de korte achternaam (namelijk lul).

maar eric, het is mss een btje genant om te vragen; maar ik snap dat niet met die link die je me gaf :o

Ik ben ook geen Ray Charles fan. De muziek speelt natuurlijk wel een grote rol in die film maar het is geen groot feest der herkenning voor fans of zo. Het is meer een vrij waarheidsgetrouwe afspiegeling van de begintijd van Ray Charles en geen fan movie.

Boogie, het gaat om nieuwsgroepen. Als ik wat tijd heb zal ik hier een keer een goede uitleg geven hoe je moet downloaden uit die nieuwsgroepen.

net naar Million dollar baby geweest, en het was niet geheel wat ik er van verwachte, maar toch een erg mooie film, subliem geacteerd en erg boeiend verhaal. ook op boksvlak niet 'over the top' of oppervlakkig.

dat Clint nog lang op het doek te zien mag zijn. 8/10

terug van Constantine met Keanu Reeves. Echt lekkere film, ja echt lekker. 'Sterke' humor, redelijk goed verhaal, mooie wending die je niet verwacht en mooie special effects. 8.5/10 ( op verzoek van zoutzak :o )

Laatst bewerkt:
hey niet met hoge cijfers gaan smijten he, moet wel geloofwaardig blijven allemaal :D

Een redelijk goed verhaal kan een film sobiso geen 9 opleveren.

achjah het is voor een ieder weer ander om films te beoordelen, ik doe het voor mezelf om een soort naslagwerk te hebben. en ik ben om die reden ook uiterst kritisch in mn beoordeling. op ruim 900 films een gemiddelde van 3,17 sterren (6,34 in punten)

Ik vind constantine meer in de richting van een 6 of 6.5 verdienen.

Vermakelijk was het zeker, maar meer ook niet.

ZoutZak zei:
net naar Million dollar baby geweest, en het was niet geheel wat ik er van verwachte, maar toch een erg mooie film, subliem geacteerd en erg boeiend verhaal. ook op boksvlak niet 'over the top' of oppervlakkig.

dat Clint nog lang op het doek te zien mag zijn. 8/10
ik meende dat ie weer Dirty Harry ging spelen?

in ieder geval verbaast het me dat je het een boeiend verhaal vindt, lijkt me toch niet, boeiend verteld mss?

boogie zei:
ik meende dat ie weer Dirty Harry ging spelen?
ik lees ook de Spits (of was het nou de Metro?) die schreef idd dat hij mee ging werken aan een nieuwe Dirty Harry GAME! dus jammergenoeg geen nieuwe film :(
boogie zei:
in ieder geval verbaast het me dat je het een boeiend verhaal vindt, lijkt me toch niet, boeiend verteld mss?
naja ik wil geen spoilers posten, maar het heeft enerzijds wel het boksverhaal wat opzichzelf niet uniek is (Raging Bull was wat dat betreft absoluut beter) maar dat is maar een deel van de film, het verhaal neemt een flinke wending. en dat resulteert in genoeg stof tot nadenken, zoals in de VS ook ruimschoots terug te zien is in diverse discussies.

Zo ik ga NU 'THE EVENT ' kijken....Iemand al van gehoord? Schijnt filmhuis-genre te zijn.

nope, was et wat!?

ik ga maar ns zitten voor een volgende Eastwood; The outlaw Josey Wales'

lovely :D

ZoutZak zei:
nope, was et wat!?

ik ga maar ns zitten voor een volgende Eastwood; The outlaw Josey Wales'

lovely :D

Was wel aardig. Gaat over een Amerikaanse rechercheur (vrouw) die de dood onderzoekt van een zoveelste AIDS-patient. Ze komt erachter dat het een cultus is om je eigen zelfmoord voor te bereiden middels een mooi afscheidsfeest, iets wat in homo-kringen erg populair is.
Het kost haar moeite om begrip te tonen maar gedurende haar onderzoek ontdekt ze nieuwe feiten.

Terug
Naar boven