XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.261
Ofcourse not, er is echter wel een search-functie binnen dit topic!

aha handig.

nog een leuke en spannende film is Wolf. gespeeld door mijn favoriete acteur Jack Nicholson.

/

Will Randall (Jack) wordt in de nacht op weg naar huis gebeten door een weerwolf. al snel ontwikkelt hij betere zintuigen: hij ziet, hoort en ruikt vele malen beter. een tijd later verandert hij voor een tijdje zelf in een weerwolf (wat een prachtige scene oplevert waarbij jack een hert in het bos achtervolgd:D). leuk, spannend (vooral het eind) en natuurlijk top geacteerd door Nicholson:D 8/10

Laatst bewerkt:
CRANK(Pure Adrenaline )Verenigde Staten / Groot Brittannië
Actie / Misdaad
87 minuten

geregisseerd door Mark Neveldine en Brian Taylor
met Jason Statham, Amy Smart en Efren Ramirez

Professioneel huurmoordenaar Chev Chelios ontdekt dat hij door zijn rivaal Verona is vergiftigd met 'The Beijing Cocktail'. Dit gif zorgt ervoor dat Chev zal sterven als zijn hartslag begint te dalen. Hij moet dus zorgen dat zijn adrenaline hoog blijft om in leven te blijven. Chev gaat vervolgens op zoek naar Verona om wraak te nemen en moet ondertussen ook zijn liefje Eve beschermen. Dit alles gebeurt in een grote tocht vol moord en geweld en in een bijzonder razend tempo, aangezien Chev het anders niet zal overleven.
MOET JE ECHT GEZIEN HEBBEN;)

Laatst bewerkt:
Heerlijke Engelse film. Met een doorsnee verhaal weten ze toch een hele fijne, hele lome sfeer neer te zetten afgewisseld met prachtige beelden met iedere keer daaronder de juiste muziek. Deed me een beetje aan American Beauty denken. Daarnaast subtiele humor die werd afgewisseld met comedy dat wel wat weg had van The Office. En als bonus nog behoorlijk wat functioneel naakt ook. Dit is zo'n film waar alles aan klopt.

Best bekeken met zijn tweeen, op zo'n een regenachtige zondagmiddag waar geen eind aan lijkt te komen.

Krijgt een 8/10

CRANK(Pure Adrenaline )Verenigde Staten / Groot Brittannië
Actie / Misdaad
87 minuten

geregisseerd door Mark Neveldine en Brian Taylor
met Jason Statham, Amy Smart en Efren Ramirez

Film in the Statham traditie (transporter, transporter 2) veel actie, veel geweld en flitsend camera werk.

een 7/10

al had ie van mij best mogen blijven leven

Disturbia gezien, wat een kinderfilm
4/10

aha handig.

nog een leuke en spannende film is Wolf. gespeeld door mijn favoriete acteur Jack Nicholson.

/

Will Randall (Jack) wordt in de nacht op weg naar huis gebeten door een weerwolf. al snel ontwikkelt hij betere zintuigen: hij ziet, hoort en ruikt vele malen beter. een tijd later verandert hij voor een tijdje zelf in een weerwolf (wat een prachtige scene oplevert waarbij jack een hert in het bos achtervolgd:D). leuk, spannend (vooral het eind) en natuurlijk top geacteerd door Nicholson:D 8/10
Yep, underrated film trouwens op imdb, elke Nicholson film zou ik bijna standaard min. 6.5-7 geven, deze is wel zo'n 6 tot 6.5 waard imo.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

the long good friday

beetje overrated maar super geacteerd door bob hoskins
gaat over een topbaas in het britse gangersmilieu die zoekt wie 'm aanvalt met bomaanslagen, 'k vond het verhaal niet echt denderend, liever scarface in dit soort genre :p
7/10

[afbeelding niet meer beschikbaar]

goed voor een regenachtige winterdag
3/10

Film in the Statham traditie (transporter, transporter 2) veel actie, veel geweld en flitsend camera werk.

een 7/10

al had ie van mij best mogen blijven leven

Van mij juist niet... Gedurende de gehele film verwacht je dat hij zal blijven leven, dat is waar ze in dit soort 'Hollywoodfilms' altijd naartoe werken

[IMDB]Blade Runner[/IMDB]
Ik ben geen liefhebber van het SF-genre, maar vanwege de klassiekerstatus heb ik deze film toch maar gekocht. Mooi vormgegeven en Rutger Hauer vond ik zeker goed. Het verhaal kon me echter vrij weinig interesseren. 7/10

[IMDB]2001: A Space Oddesey[/IMDB]
Tja, verreweg de moeilijkste film van Kubrick die ik gezien heb. Ontzettend mooi weergegeven, en al helemaal voor 1968. Erg veel oog voor detail: bijvoorbeeld wel een soort LCD-tvs, waar in Blade Runner niet aan gedacht is. Toch vond ik veel scenes erg langdradig en niet interessant. Natuurlijk zit er meer achter en begreep ik er vrij weinig van. Ik ga dan nog eens wat visies van de film lezen en over een (paar) jaar de film herzien. ?/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ikiru (1952)

Een meesterwerk van Akira Kurosawa.

Een ambtenaar vind na 30 jaar werken uit dat hij maagkanker heeft en nog maar kort heeft te leven. Zijn laatste maanden spendeert hij aan echt te leven en zich in te zetten voor de gemeenschap die hij als ambtenaar eigenlijk nooit echt heeft gediend.

Misschien te traag voor de meesten maar zeker een aanrader voor degenen die houden van oude meesterwerken.

9/10.

Ook online te bekijken overigens :

TV Links - Video

The Boys & Girls Guide to Getting Down (2006)

:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:

soort documentaire over uitgaan van a tot z
van vragen zoals hoe je flikken vermijd wanneer je zat bent tot hoe je coke moet bewaren wanneer je uitgaat
erg grappig gedaan, dikke aanrader 8/10

------

Quatre cents coups, Les (1959)

lichtvoetig drama over een jongen in Parijs, helaas uit de imdb top250 gekegeld maar zeker de moeite

7.5/10

• #3.273

Ikiru (1952)

Een meesterwerk van Akira Kurosawa.

Een ambtenaar vind na 30 jaar werken uit dat hij maagkanker heeft en nog maar kort heeft te leven. Zijn laatste maanden spendeert hij aan echt te leven en zich in te zetten voor de gemeenschap die hij als ambtenaar eigenlijk nooit echt heeft gediend.

Misschien te traag voor de meesten maar zeker een aanrader voor degenen die houden van oude meesterwerken.

9/10.

Ook online te bekijken overigens :

TV Links - Video

Mijn aanraders zijn aan jou wel besteed ofniet ouwe :D

• #3.275
juist aant kijken naar [IMDB]the host[/IMDB]
Gwoemul (2006)
zalige film :D

koreaanse horror met stukken komedie

Draaide in de bios, heb er wel om moeten lachen, al was het meer om de bizarre Koreanen dan doelbewuste scenevoering :D

5.5/10

[IMDB]
La Sconosciuta[/IMDB]

locandina.jpg

Indrukwekkende film, sTvol en een verfijnd plot bijna tot het onnavolgbare.

7.5/10

[IMDB]Syriana[/IMDB]

Vermakelijke film met een relevant verhaal. Aardige Clooney in een a-typische rol.

6/10

• #3.276
Dat is meer dan 2 jaar geleden, heb even de zoekfunctie gebruikt. Nah zo ver gaat mijn geheugen niet terug. Maar wel een topfilm inderdaad.

Haha ofcourse ;)

Kurosawa is bij mij even op een zijspoor geraakt na het debacle [IMDB]Ran[/IMDB]

[IMDB]Blade Runner[/IMDB]
Ik ben geen liefhebber van het SF-genre, maar vanwege de klassiekerstatus heb ik deze film toch maar gekocht. Mooi vormgegeven en Rutger Hauer vond ik zeker goed. Het verhaal kon me echter vrij weinig interesseren. 7/10

[IMDB]2001: A Space Oddesey[/IMDB]
Tja, verreweg de moeilijkste film van Kubrick die ik gezien heb. Ontzettend mooi weergegeven, en al helemaal voor 1968. Erg veel oog voor detail: bijvoorbeeld wel een soort LCD-tvs, waar in Blade Runner niet aan gedacht is. Toch vond ik veel scenes erg langdradig en niet interessant. Natuurlijk zit er meer achter en begreep ik er vrij weinig van. Ik ga dan nog eens wat visies van de film lezen en over een (paar) jaar de film herzien. ?/10

A Space Oddesey heeft een hele hoop sterke punten voor de echte cinefiel, het grafisch spektakel, de filosofische insteek, de muziek, sfeer, etc. Maar eerlijk gezegd was ik tereurgesteld in de film. Ik was lekker gemaakt met andere Kubrick top films als A Clockwork Orange en Dr. Strangelove en dit was totaal niet wat ik had verwacht. Enige interessante stuk van de film vond ik het gedeelte met HAL en daarna heb ik hem uitgekeken in 4x speed. Scenes van 10 minuten door gekleurd Amerikaans landschap zijn niet aan mij besteed.

Scenes van 10 minuten door gekleurd Amerikaans landschap zijn niet aan mij besteed

Zoiets had ik dus ook. Het is zeker niet een van mijn Kubrickfavorieten.

Net [IMDB]Judgement at Nuremberg [/IMDB]gezien en wat een film! Misschien niet geschikt voor de mensen die niet tegen films die over moraal gaan kunnen. Geweldige cast, mooi belicht verhaal waar de kijker voor zware keuzes komt te staan en intrigerende speeches. Misschien speelt mijn interesse voor de rechtspraak een rol in de waardering voor deze film, maar desondanks kan ik iedereen die van klassiekers houdt deze film aanraden: 9/10

1408

5/10

cliche en te voorspelbaar

• #3.280
Gisteren slotdag Film by the Sea; 2 voorstellingen geweest:

"Hi, my name is Frank
I'm an alcoholic
I kill people for a living...
This is anonymous, right?"

Na een interview/aankondiging van sir Ben Kingsley (door Rene Mioch :rolleyes:) zijn nieuwe film [IMDB]You Kill Me[/IMDB].

Alcoholistische hitman die bij de AA moet afkicken om zodoende weer beter in zijn 'vak' te worden, als dit geen zwarte humor oplevert; wat wel...

Geestige film die af en toe goed is voor een lachkick, met goede vertolkingen van Kingsley en Leoní. 6.5/10

Not my cup of tea. Hoe die film aan een 8.0 op IMDB komt is mij een raadsel. Dat er op IMDB wazige ratings worden gegeven voor hype films is bekend, maar verwacht dat toch niet voor deze film.

Film hangt teveel tussen een romantische film en een film met onderbroekenlol. In beide gevallen vind ik de film de plank behoorlijk mis slaan.

5/10.

Vervolgens bovenstaande film, met lage verwachtingen na enkele matige reviews, maar de t*ring wat heb ik hard moeten lachen. De film is wel degelijk zeer sterk én hilarisch. Zeker wel een aanrader voor een luchtig avondje filmkijken...

8-/10

Terug
Naar boven