XXL Nutrition

Sticky Films Kritiek & Review Topic

2,218 votes is gewoon onvoldoende om waarde te hechten aan een imdb cijfer. Heb zo de indruk dat vanaf 10.000 stemmen het een beetje juiste rating begint te worden. Op rottentomatoes.com wordt ie met de grond gelijk gemaakt.

Gisteren in de bios gezien:

Jumper
Een film over een jongen die zichzelf kan 'teleporteren', daar gebruik/misbruik van maakt, merkt dat hij niet alleen is en ook nog eens vervolgd wordt.
Een ontzettend goedkoop verhaal, een slecht plot en ook geen goede acteerprestaties/ special effects die de film nog enigszins zouden kunnen redden. Een dikke afrader.

3/10

Was ik toch maar naar 'No country for old men' geweest, die is volgende week aan de beurt.

Zojuist gezien:

Ray
Film die het leven beschrijft van Ray Charles. Een geweldige film! Zelfs als je niet van de muziek houdt weet deze film je nog te boeien. Het verhaal, de acteerprestaties van Jamie Foxx, de perfect getimede flashbacks naar Rays jeugd, het maakt de film tot een meesterwerk.

Ik moest direct aan 'Walk the line' denken bij het zien van deze film, er zijn opvallend veel overeenkomsten; een jongen die zich vanuit het niets opwerkt tot een geweldig artiest, zijn huwelijk dat lijdt onder zijn succes/uitspattingen, zijn drugsverslaving en hoe hij daarvan afkomt. Walk the line was al geweldig, Ray is nog beter. Waardeer ik Walk the line op een 8/10, dan krijgt Ray een

10/10

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Rambo

Ik zeg: **** YEAH!!!

RAMBO!!!

What do we say John?
- ****'EM!!!

En dat zei hij, en verdomde hard! Whahahaha wat een film, heerlijk! Bruut geweld, lompe actie, geen gezeik, GAAN!!!

Net terug van de bios, en ik heb echt genoten. De film is zeker lomp, maar na een uurtje diepe haat opbouwen tegen de victor charley, is de afstraffing zooo lekker. Verwacht geen diepe shit, maar Rambo, harder en straffer dan ooit tevoren!

8+/10

Was ik toch maar naar 'No country for old men' geweest, die is volgende week aan de beurt.
Gisteren thuis gezien. Mooie film maar praktisch geen spanning, gaat allemaal heel langzaam en ook beetje langdradig soms. Ik kan wel begrijpen waarom sommigen zeggen dat het zuigt, en anderen het dan weer een meesterwerkje vinden. Het hangt er maar vanaf op welke manier je zulke film bekijkt en waar je van houdt. Javier Bardem is zonder twijfel de meest overtuigende psycho huurmoordenaar in de filmgeschiedenis. De kwaliteit ligt erg hoog in vergelijking met de meeste nieuwe films maar nogmaals als je van actie/thriller/snelheid houdt vergeet het dan maar. Ik geef 'm een 8/10 en ga 'm later zeker nog eens opnieuw bekijken.

Gisteren thuis gezien. Mooie film maar praktisch geen spanning, gaat allemaal heel langzaam en ook beetje langdradig soms. Ik kan wel begrijpen waarom sommigen zeggen dat het zuigt, en anderen het dan weer een meesterwerkje vinden. Het hangt er maar vanaf op welke manier je zulke film bekijkt en waar je van houdt. Javier Bardem is zonder twijfel de meest overtuigende psycho huurmoordenaar in de filmgeschiedenis. De kwaliteit ligt erg hoog in vergelijking met de meeste nieuwe films maar nogmaals als je van actie/thriller/snelheid houdt vergeet het dan maar. Ik geef 'm een 8/10 en ga 'm later zeker nog eens opnieuw bekijken.
No.Country.for.Old.Men.720p.Bluray.x264 -Chakra :eyebrow:

Heb deze van usenet: No.Country.For.Old.Man.DVDSCR.CUSTOM.NL.TWILIGHTNZB (met een zeer goede Nederlandse ondertitel) :thumbup:

There Will Be Blood

De DVD versie is sinds paar dagen eindelijk te downen (voor de geïnterreseerde: There.Will.Be.Blood.REPACK.DVDSCR.XViD-mVs Torrent - btjunkie), dus eindelijk een kans om deze film te zien!

En ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van de toch wel lange zit (158 minuten)! Vanaf de eerste seconde is de sfeer in de film gezet, die erg drukkend is door het gebruik van een freaky score (door Johnny Greenwood van Radiohead). De film blijft de volle mep erg boeiend en het is geen enkel moment storend om te beseffen dat de zit bijna 2 uur en 40 minuten is want het vliegt voorbij.

Enkele nadelen vond ik wel dat sommige toch wel erg belangrijke zaken in de film snel langs je heen kunnen gaan als je niet erg goed oplet, met name deze 2 zaken (niet echt monster spoilers want je zou het gewoon op moeten merken maar ik had het echt ff gemist, en ik denk wel meer mensen):

Dat de baby welke Daniel mee neemt niet van hem zelf is maar van de werker die verongelukt is.
Dat de jonge die Daniel benaderd over de olie in de grond bij de boerderij van zijn gezin (Paul is die jonge) de tweelingbroer is van de jonge die je daarna ziet op de boerderij (Eli), die ook gespeeld word door dezelfde acteur.

Deze 2 punten zijn toch wel goed om op te merken want zijn belangrijk voor de film. Verder vond ik ook sommige dingen een beetje snel gaan:

Het karakter van Daniel, die de 1e helft van de film nog over komt als redelijk nette maar harde zakenman, maar daarna ineens beetje psycho trekjes begint te krijgen (als hij Eli neer mept), en vervolgens later in de film ineens alcoholist wordt, wat ook wel snel gaat).

Maar het mooie is toch wel echt de toffe sfeer en de vette rol van Day-Lewis die hij meesterlijk speelt! De hele tijd ben je geboeid en je wordt lekker in de film gezogen. Heerlijk! Zeker gaan kijken deze shit! 9-/10

Hahaha rob_ g met zijn Rambo!

Ik was ook stom verbaasd toen ik deze zag! Wat een heerlijke film! :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.809
Rambo was inderdaad lekker no brains. Heftige actie, tot het punt dat het op de lachspieren werkt.

There will be blood draait morgen in de bios, gaat em zeker zien :)

Ik heb echt uiteenlopende reviews gezien van Rambo, in magazines volledig afgekraakt en op internet scoort ie vrij hoog. Zal wel ergens tussenin liggen maar wil 'm zeker zien.

Rambo is gewoon zwaar over-the-top. Als je het kan waarderen vind je hem geweldig, als je dat niet kan waarderen dan zul je de film echt niets aan vinden.

Rambo was inderdaad lekker no brains. Heftige actie, tot het punt dat het op de lachspieren werkt.

Ja man ik was er met 4 andere maten heen, en tijdens de 'final battle' zaten we met z'n alleen te lachen van ongeloof. Whahaha, hoe vet!

Ik heb echt uiteenlopende reviews gezien van Rambo, in magazines volledig afgekraakt en op internet scoort ie vrij hoog. Zal wel ergens tussenin liggen maar wil 'm zeker zien.

Ik zou hem wel zeker in de bios gaan checken, op TV komt hij toch niet echt tot zijn recht imo.

Rambo is zeer vet :D Net soldiers of fortune. Vliegende ledenmaten, heerlijk :D

Aan de reacties hier te lezen is Rambo best wel goed.Als ik tijd heb zal ik er ook eens gaan naar kijken:D:cool:.

• #3.815
'Goed' is niet helemaal het juiste woord. De aardigheid zit hem in de grofheid.

The Condemned (2007)

Een film met wat worstelaars. Echt een paar brute fysieken komen er langs (Manu Bennet is echt shredded). En natuurlijk Stone Cold in de hoofdrol. Het acteerwerk valt allemaal wel mee. Ik had slechter verwacht. En dit is eigenlijk de tendens die heerst tijdens de hele film. Vermakelijke film. Veel explosies en veel moorden, maar meer ook niet.

5,5/10

Laatst bewerkt:

You, Me And Dupree

Mja de hoes, de casting, zo voorspelbaar. Ik had zin in een luchtig tussendoortje en dat was het ook. Misschien iets aan de lange kant, 90 minuten van deze shit is toch geschikter imo. Weinig sterke grappen, nadruk ligt wat meer op het drama gedeelte. 5,5/10

ps Wat is Kate Hudson toch lekker!

Into The Wild

Mja, deze film door Sean Penn is erg lastig te beoordelen imo. Op momenten is hij toch zeker erg aangrijpend, op momenten is hij erg mooi. Maar op andere momenten is hij beetje ongeloofwaardig en lijkt het allemaal wat te mooi gemaakt. De film is sowieso veel te lang met 140 minuten, daar hadden er zeker toch wel 20 vanaf gemogen imo. Het einde was ook alles behalve bevredigend, maar het is gebasseerd op een waargebeurd verhaal, dus het is niet anders. Moeilijk te zeggen, ik blijf achter met een 7- en een 8+ gevoel, doe dan dus maar een 7,5/10.

• #3.818

[IMDB]The Commitments[/IMDB]

Heerlijk swingende Ierse film met fantastische soul :cool:

This pretty much sums it up:
The Commitments zei:
Do you not get it, lads? The Irish are the blacks of Europe. And Dubliners are the blacks of Ireland. And the Northside Dubliners are the blacks of Dublin. So say it once, say it loud: I'm black and I'm proud.

7.5/10

47proposition.jpg

[IMDB]The Proposition[/IMDB]

Een hele aardige Aussie-western! De film moet het voornamelijk van de sfeer hebben, en weet bijna alle goede western-elementen bijeen te rapen, behalve een classic shoot-out op het einde :(

7/10

the outsiders

standaard arme vs rijkere bendes (studenten) film van coppola, had meer verwacht maar vond het al super met een sterrencast toen ze nog jong en onbekend waren en toonde het talent van coppola al mooi aan :bow:

7/10

coppola begint helaas oud te worden :( deze laatste film van 'm gaat over een 70 jarige prof die na een blikseminslag begint te verjongen

'k deed m'n best maar de film suckte, kon me niet boeien, soort pseudodrama zoals je in eyes wide shut had

3/10

Terug
Naar boven