- Waardering
- 14
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
4.5/10

Buono, il brutto, il cattivo, Il
Een van de laatste films die ik nog moest zien in de imdb top250. Relaxte lekker lange Western met van alles wat , van grappige tot coole scenes en prachtige performance van Eli Wallach (die nog steeds film maakt @ 93j!), Eastwood speelde een leuke rol als 'goede' tough guy met geinige oneliners. Must see and must have dvd 9/10.
Dat is een mooie prijs ouwe. Fistful of dollars / For a few dollars more / TGTB&TU bedoel je toch?
Vind deze, anders dan gebruikelijk, steeds beter worden (3>2>1)![]()
Topfilm dit, ownt no country .. keihard op alle punten. Daniel Day-Lewis, die toevallig zijn naam deelt met zijn personage in de film, is gewoon één van de beste acteurs, zo niet dé beste acteur die ik ooit bezig heb gezien. De man komt zo overtuigend over dat je geen moment door hebt dat je naar een film aan het kijken bent laat staan dat je doorhebt dat het allemaal gespeeld is. Ook zeer behoorlijke prestaties van de anderen trouwens. De soundtracks zijn erg passend en ondersteunen het verhaal goed, de bijna 160 minuten lijken snel voorbij te gaan doordat het zo meeslepend en boeiend blijft. Ik raad deze film iedereen aan, een 9.5 voor dit absoluut meesterwerkje.
-a few dollars more
-the good, bad en ugly
-en Fistfull of dynamite ( die laatste is wat minder is met rod Stiegers en james coburn)
hij heeft eigenlijk wel veel goede films gemaakt, met Charles Bronson, Clint eastwood, Lee van Cleef,Terence Hill (my name is nobody)
Hmm vreemd...
Dollar trilogie bestaat uit de 3 films die ik noemde.
Zijn andere 'once upon a time' trilogie bestaat uit:
Once upon a time in the west (western) - Once upon a time in Amerika (maffia) - Once upon a time... The revolution (ook wel Fistful of dynamite, Duck you sucker!)
Die andere film die je noemt (my name is nobody) is officieel niet van Leone, maar hij wordt ook wel mede aan hem toegeschreven.

Hangt af van welk genre je wilt...Iemand nog een filmtip voor een avondje films huren?